Gå til innhold

Hjelp til å telle dager etter UL

Sydenkupp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var på UL i går og trodde jeg var 7+4. Jeg har vanligvis 25/26 dager i syklus, men denne er litt ujevn siden jeg bare hadde to mensperiode etter å ha stoppet på p-piller. På UL, så fant hun en fostersekk og bare litt plommesekk, ingen hjerteslag. Første dag i siste mensdag var 28.09 og jeg testet positivt 25.10. Test var negativ 24.10 og jeg skulle hatt mens 23. 

Kan eggeløsning/befruktning ha skjedd såpass sent, at det fremdeles er håp her? Jeg har blitt henvist til sykehuset på mandag for videre utregning. 

Endret av Sydenkupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (1 time siden):

Da er du 7 uker..men der kan jo være at du hadde eggløsning senere. 

Ja, jeg er klar over det, men er det mulig at eggløsning kunne vært en hel uke senere? Siden det ikke var hjertelyd på ul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde  tidlig UL når jeg selv mente jeg var litt over 7 uker beregnet fra siste mens. Ble satt en hel uke tilbake på UL. De fant hjerteslag, men forstod det slik at det nesten bare var flaks, og at de som regel ikke gjorde det så tidlig i svangerskapet. Så ja, det er fortsatt håp tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EmKay skrev (40 minutter siden):

Jeg hadde  tidlig UL når jeg selv mente jeg var litt over 7 uker beregnet fra siste mens. Ble satt en hel uke tilbake på UL. De fant hjerteslag, men forstod det slik at det nesten bare var flaks, og at de som regel ikke gjorde det så tidlig i svangerskapet. Så ja, det er fortsatt håp tenker jeg :) 

Takk for oppmuntrende svar :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL da jeg beregnet 7+3 etter EL tester. De målte babyen til 8+2 men etter ordinær ultralyd å dømme var jeg faktisk 7+4, altså jeg hadde hatt eggløsning på dag 19 i syklusen, 5 dager senere enn i forhold til menstermin. Så ja jeg tror absolutt at EL kan ha skjedd 7 dager senere enn i forhold til menstermin i ditt tilfelle☺️ Masse lykke til🤍

Anonymkode: 34ea3...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde eggløsning på dag 28 i syklusen da jeg ble gravid. Noen har lang syklys, og noen har variabel syklus. Hvis du, som du sier, har variabel syklus etter pilleslutt, er det fullt mulig at eggløsning var en uke senere enn antatt, ja.

Anonymkode: 0430b...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går nok mest sannsynlig feil vei. Hcg var på litt over 3000, men noe som lignet en hjertelyd ble ikke funnet. Jeg skal tilbake om en uke for å se om noe mot formodning har skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...