AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Må bare få ut noen tanker her. Jeg føler meg slem som sier det her, men nå går jeg lei.. Har en venninne som har vært i lag med typen sin i 5 år. I løpet av de 5 årene har de slått opp 7 ganger fordi han har vært utro. Hver gang det blir slutt, så kommer hu grinete til meg, men kjenner at det orker jeg ikke lenger.. Hu blir da deprimert og svarer meg verken på snap eller meldinger noe som irriterer meg. Jeg har forståelse for at depresjon ikke er lett, men jeg fatter ikke hvordan hu gidder å være sammen med en type som er utro mot henne.. noe jeg mener hu kan takke seg selv for. Jeg har nå prøvd i 1 år at hu skal gå fra han, men hu hører ikke på meg. Jeg har lenge hatt lyst til å sende henne en melding at jeg orker ikke dette vennskapet her mer pga den situasjonen her. Situasjonen mellom henne og typen nå er komplisert igjen. De har flyttet fra hverandre pga en viss situasjon som jeg ikke kommer til å utdype meg i, men de er fortsatt sammen.. Jeg har ikke sett henne siden juli og planen var at hun skulle komme på besøk hos meg nå i desember, men hu ville heller besøke typen hennes som hun ikke har sett på 2 mnd… Jeg går så lei nå og orker ikke dette vennskapet mer pga hu og typa… Anonymkode: b1f53...01a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Jeg har en venninne som holdt på sånn i 20 år. Vi er fortsatt venner. Jeg ble jo lei av å høre om alt styret med denne mannen, men jeg er glad i henne og vi er bestevenner og holder sammen i tynt og tykt. Anonymkode: 22ac9...b7f 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 Jeg hadde en sånn venninne. Måtte rett og slett kutte henne ut, jeg ble sliten og lei av å være grine-skulder og gi råd om akkurat det samme dramaet hver gang. Hun tok ingen av rådene, og det viste deg etterhvert at hun lever for denne trøsten og oppmerksomheten. Og hun har selvsagt NULL selvinnsikt rundt egen oppførsel. Hadde jeg for en gangs skyld en problem jeg luftet med henne hadde hun plutselig akkurat det samme, bare verre. Jeg dro til hennes by og besøkte henne x-antall ganger, hun skulle komme og besøke meg da, og da, og hvertfall da. Hun kom aldri. Fadet henne sakte ut, ga mindre og mindre respons. Er en befrielse å slippe henne. Dessverre. Energityv kaller jeg sånne. Anonymkode: b0cc2...9fd 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Forstår du blir lei, men. Av egen erfaring er det nok mer komplisert enn som så. Google codependence. Hun sitter fast i et helvete hun ikke kommer ut av. Hun kommer til å være en elendig venninne så lenge han har henne i sin hule hånd. Det er som en alkohokiker. De kommer seg ikke ut, skammer seg, ser ikke helt realiteten fordi de lever i fornektelse for å skåne seg selv ( ren forsvarsmekanisme). De vet de ødelegger livet sitt, men gjør det allikevel fordi de er maktesløse og avhengige. De føler skyld fordi de ikke er der for de nærmeste. De vet de setter avhengigheten først og hater seg selv for det. Det er ingen annen grunn bak når et ellers oppegående menneske står i noe sånt i åresvis. Mitt råd: Ikke døm henne når dere er sammen. Ikke kritiser henne. Hun forståt hva du sier, men igjen, det er som å fortelle en alkoholiker at han er en idiot som drikker. Resultatet er mer skam og de trekker seg unna. Du må bare akspetere at hun kommer til å være en dårlig venn. Pass på deg selv. Lytt til gnålet når du har overskudd og håp på at hun kommer seg ut når begeret til slutt er fullt. Da kan vennskapet gjenopptas Anonymkode: bd700...511
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Må bare få ut noen tanker her. Jeg føler meg slem som sier det her, men nå går jeg lei.. Har en venninne som har vært i lag med typen sin i 5 år. I løpet av de 5 årene har de slått opp 7 ganger fordi han har vært utro. Hver gang det blir slutt, så kommer hu grinete til meg, men kjenner at det orker jeg ikke lenger.. Hu blir da deprimert og svarer meg verken på snap eller meldinger noe som irriterer meg. Jeg har forståelse for at depresjon ikke er lett, men jeg fatter ikke hvordan hu gidder å være sammen med en type som er utro mot henne.. noe jeg mener hu kan takke seg selv for. Jeg har nå prøvd i 1 år at hu skal gå fra han, men hu hører ikke på meg. Jeg har lenge hatt lyst til å sende henne en melding at jeg orker ikke dette vennskapet her mer pga den situasjonen her. Situasjonen mellom henne og typen nå er komplisert igjen. De har flyttet fra hverandre pga en viss situasjon som jeg ikke kommer til å utdype meg i, men de er fortsatt sammen.. Jeg har ikke sett henne siden juli og planen var at hun skulle komme på besøk hos meg nå i desember, men hu ville heller besøke typen hennes som hun ikke har sett på 2 mnd… Jeg går så lei nå og orker ikke dette vennskapet mer pga hu og typa… Anonymkode: b1f53...01a Jeg har en venninne som ble veldig "gaslightet" av kjæresten sin, og han hatet meg da jeg var klar på hva hun ikke burde finne seg i. Gudskjelov valgte hun å bruke meg til å betro seg (siden hun visste hva jeg mente), og få råd. Det ble så ille etter hvert at jeg bodde hos henne noen uker i tillfelle han skulle komme å gjøre noe. Vi er fortsatt idag veldig nære venner, og jeg elsker hennes nye samboer. Det var vanskelig tid, men for meg var det verdt det å støtte en venninnne i en situasjon hun ikke helt selv forsto var toxic. Anonymkode: e8e99...da1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en venninne som ble veldig "gaslightet" av kjæresten sin, og han hatet meg da jeg var klar på hva hun ikke burde finne seg i. Gudskjelov valgte hun å bruke meg til å betro seg (siden hun visste hva jeg mente), og få råd. Det ble så ille etter hvert at jeg bodde hos henne noen uker i tillfelle han skulle komme å gjøre noe. Vi er fortsatt idag veldig nære venner, og jeg elsker hennes nye samboer. Det var vanskelig tid, men for meg var det verdt det å støtte en venninnne i en situasjon hun ikke helt selv forsto var toxic. Anonymkode: e8e99...da1 Skjønner veldig godt hva du mener! Hu har også bodd hos meg flere ganger, men går alikevell tilbake til han. Hu vet at han manipulerer henne for det har hun sagt selv, men da fatter jeg ikke hvorfor hu går tilbake… Anonymkode: b1f53...01a
PM75 Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 Hva bidrar hun med i vennskapet deres? Gir hun deg noe tilbake? Da tenker jeg ikke på ting, men omsorg og det å bry seg om deg og ditt liv.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 PM75 skrev (10 timer siden): Hva bidrar hun med i vennskapet deres? Gir hun deg noe tilbake? Da tenker jeg ikke på ting, men omsorg og det å bry seg om deg og ditt liv. Gir svært lite tilbake… derfor jeg også går lei. Har hjulpet og stilt opp for henne mange ganger når hun har hatt behov for å snakke med noen, men når jeg har behov så ignorerer hun meg Anonymkode: b1f53...01a
PM75 Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gir svært lite tilbake… derfor jeg også går lei. Har hjulpet og stilt opp for henne mange ganger når hun har hatt behov for å snakke med noen, men når jeg har behov så ignorerer hun meg Anonymkode: b1f53...01a Da har jeg full forståelse for at du går lei! Et ensidig vennskap er energitappende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå