Gå til innhold

Bet på en paranøtt og har vondt i en jeksel jeg har fylling i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bet på en nøtt i går og fikk vondt i tannen og nå verker det opp mot tannkjøttet og kinnet.

Har jeg ødelagt fyllingen, er det nerve smerter?

Skal reise bort i 5 uker og har ikke mulighet til tannlege.

Anonymkode: e6080...177

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden tannlegebesøk ikke er aktuelt, kan du ringe tannlegen du gikk til sist og be dem se på røntgenbildene som er tatt, og be dem se om fyllingen er veldig dyp i den tanna. 

Anonymkode: 45e1a...15f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Siden tannlegebesøk ikke er aktuelt, kan du ringe tannlegen du gikk til sist og be dem se på røntgenbildene som er tatt, og be dem se om fyllingen er veldig dyp i den tanna. 

Anonymkode: 45e1a...15f

Det kan vel gå over hvis det er en irritasjon i nerven?

Ts

Skrevet

Da jeg gjorde det samme og spurte tannlegen, svarte han at det mest sannsynlig var en av disse to:

• Du har trykket tanna helt ned i nerven som går under den. Det kan ta litt tid før det justeres tilbake til normalen av seg selv. 
  • Du har fått en sprekk i tanna. 

Det siste var tilfelle for meg. Sprekken var så hårfin at den ikke syntes på røntgen, men etter noen uker delte den seg i to. Da måtte jeg ha en krone på, for hele tanna var ødelagt. 

• Hjerte 1
Skrevet

Vet ikke om jeg skal ringe tannlegen nå og be om hastettime for røntgen, eller om jeg skal se det an.

Ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke om jeg skal ringe tannlegen nå og be om hastettime for røntgen, eller om jeg skal se det an.

Ts

Kommer vel an på hvor sterke smerter du har. Hadde det vært meg ville jeg bestilt time, for tannpine på 5 uker reise hadde ødelagt reisen for meg. 

Anonymkode: b5219...18e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kommer vel an på hvor sterke smerter du har. Hadde det vært meg ville jeg bestilt time, for tannpine på 5 uker reise hadde ødelagt reisen for meg. 

Det er tannlege ditt jeg skal, men siden jeg er narkosepasient må jeg få den fikset hos den ene tannlegen som tilbyr narkose.

Ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er tannlege ditt jeg skal, men siden jeg er narkosepasient må jeg få den fikset hos den ene tannlegen som tilbyr narkose.

Ts

Ring å forhør deg nå, du :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ring å forhør deg nå, du :) 

Har gjort det og venter på at tannlegen skal ringe tilbake.

Ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har gjort det og venter på at tannlegen skal ringe tilbake.

Ts

Flott. Håper det ordner seg uten for mye smerter både i tanna og lommeboka :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Tipper tannen er brukket på langs, dvs ned i roten. Du bør ikke reise bort i fem uker (finnes det virkelig ikke tannleger dit du skal)? 

Anonymkode: e3cbc...1df

Skrevet

Jeg tygget på ett korn, og tannlegen vet heller ikke hva som egentlig skjedde. 
For røntgen viste ikke sprekk, men hadde store smerter, samtidig som tannen sluttet reagere på varme/kulde. Smertene avtok noe etterhvert, men det var ømt. 
Ble til slutt sendt til spesialist etter en god stund, som heller ikke kunne se noe sprekk eller brudd, men valgte "åpne" tannen. Da var nerven helt komplett død. 

Anonymkode: ac885...a2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tipper tannen er brukket på langs, dvs ned i roten. Du bør ikke reise bort i fem uker (finnes det virkelig ikke tannleger dit du skal)? 

Anonymkode: e3cbc...1df

Jo men jeg er narkose pasient

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...