Gå til innhold

Mor som forsvarer et søsken uansett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir veldig irritert på min mor pga. at hun forsvarer alt min yngre bror gjør. Vi er tre voksne barn. Jeg og storesøster har det meste på stell, mens hos yngstemann er alt kaos. 

Fordi han tjener best, fikk han overta barndomshjemmet, men der er ikke plenen klippet hele sommeren og den gamle bilen står som er vrak på plenen. Jeg ba instendig om å overta barndomshjemmet, men han var tross alt den som hadde midler til å ivareta det.

I tillegg har hun tillat at han lagrer en del i garasajen dems etter at de flyttet. Hele garasjen til foreldrene mine er fulle av hans ting. Det er typ gammel dusjkabinet, pappesker med cd'er, ødelagt gressklipper osv. Det er mest skrot og de må utsette bilkjøpet fordi han skal tømme. Det skulle være midlertidig. Sist han feiret bursdag, var også det hos min mor. I sitt eget hus har han fester.

Det er hans tur til å arrangere romjulsmiddag i år, men mor påtok seg oppgaven, og da ble jeg en smule irritert, men hun forsvarer han.

Han har også lånt penger av henne. Han har hatt mange forhold og har en unge han knapt tar ansvar for.

Er hun helt blind? I tillegg føler jeg at hun er imot meg, kritiserer meg og nærmest mobber meg for den jeg er. Han er det synd på, jeg er "svak".

Han kan gjøre gråsone kriminelle handlinger og allikevel later hun som ingenting. På skolen møtte han ikke til eksamen da vi var ungdom. Jeg fikk kjeft for å få 2 på en eksamen jeg ikke hadde lest til, mens han fikk " stakkars deg" når han ikke en gang gadd å møte opp.

Anonymkode: 648a4...443

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at dette er vondt og føles urettferdig. 

Men - din mor har forventinger til deg som et voksent mennesket. Hun har ingen forventninger til din bror. Jeg føler du vinner her. 

Hun er hans mor og om hun ikke klarte å oppdra han til å ta ansvar, så føler vel hun at det "minste hun kan gjøre" er å ta hans laster for han. 

Anonymkode: e5127...aeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...