Gå til innhold

Meny nettbutikk. Så sleipe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå lenge ikke bestilt matvarer med hjemlevering fra meny fordi den flere ganger tidligere har levert ferskvarer med veldig kort holdbarhet 2-3 dager. For 8 mnd tilbake fikk jeg salmalaks med 3 dagers holdbarhet selvom jeg skrev spesifikt i bestillingen at jeg ønsker ferskvarene med lang holdbarhet. Da jeg kontaktet kundeservice fikk jeg beskjed om at de ikke hadde salmalaks med lengre holdbarhet inne i butikken. 
jeg gikk så til butikken, fant masse salmalaks med 14 dagers holdbarhet. Jeg ringer kundeservice og blir rimelig forbannet. Ikke det i seg selv fordi laksen hadde bare 3 dagers holdbarhet. Men fordi dem bevisst sender ut varer med så kort holdbarhet fordi dem vet ar kundene selv plukker ikke de varene med mindre de er på billigdisken. 

Nå ga jeg det en sjanse igjen og bestille varer for noen dager siden og igjen får jeg skinke som går ut om 2 dager. Synes det er veldig sleip taktikk av butikken for å få ut disse varene bare fordi kunden ikke er selv på butikken og plukker opp varene. 

Er det flere som har opplevd dette? 
har ikke hatt denne erfaringen med oda. Der får man veldig god service 

Anonymkode: 0ffa7...506

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kun opplevd det 1 gang og da fikk jeg beskjed når de hadde plukket varene, og at jeg kunne velge bort varen til en annen vare hvis jeg ville:) det var 2 dagers holdbarhet på varen. jeg skulle bruke den samme dag så det gjorde ikke noe.

Dette er nok lokalt i butikken der du får plukket varene; er det mulig å velge en annen lokasjon for deg? Greit at du melder fra om dette slik du gjorde til kundeservice, hadde tatt kontakt igjen faktisk og sagt det må bedres. Du må kunne planlegge uken liksom, mange av varene loves det 4+ dager holdbarhet på, disse skal i det minste holde lovnaden!

Anonymkode: 4be8f...d8b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Skriver alltid at jeg ønsker lang holdbarhet på varene, men får rett som det er med kort holdbarhet. Jeg ga opp da jeg fikk en steindau basilikumplante. Jeg skulle riktignok ha brukt den søndag, dagen etter levering, men det visste jo ikke Meny. Og en vissen plante kunne jeg uansett ikke bruke. Måtte på Kiwi kun for å kjøpe ny basilikum, en tur jeg hadde håpet å unngå da det var speilglatt og jeg måtte gå ganske langt.

Klaget til Meny, slapp å betale for planten. Men det var jo en frisk basilikum jeg ville ha, ikke pengene. Det var for nesten ett år siden, har ikke bestilt varer på Meny siden det, og det skal jeg ikke heller.

Anonymkode: 77f16...2be

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omvendt erfaring, kommer sikkert an på lokale forhold.

Hos Oda sluttet jeg helt å kjøpe frukt og grønt, halvparten måtte alltid kastes. 

Ofte varer som manglet uten beskjed, ting som snart gikk ut på dato osv. 

Skjer aldri hos Meny her jeg bestiller fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har opplevd det samme flere ganger. De har riktignok holdbarhetsgarantien, men jeg gidder ikke å bruke tid på det. Man må kunne stole på at de varene man bestiller er ferske og ikke går ut om et par dager. 

Så takker være meny nettbutikk har jeg gått til annen matkjede og sett at det er store prisforskjeller på basisvarer. Handler sjeldnere på meny nå. 

Anonymkode: a1f31...205

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at folk tar varene med lengst holdbarhet selv om de skal bruke varen godt innenfor holdbarhetsdatoen for andre varer som ligger der med kortere holdbarhet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Meny sin hjemlevering. Har aldri opplevd å få varer som snart går ut på dato, men selvsagt har det vært småfeil i leveringen av og til. Tenker det er helt normalt når noen andre plukker varer for deg. Feilen har dessuten blitt rettet opp raskt. Veldig glad for at Meny tilbyr hjemkjøring og levering. 

Anonymkode: a0966...b8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt derfra hver uke i flere år, har aldri opplevd dette. De få gangene noe blir feil eller noe er dårlig, får jeg alltid pengene tilbake uten noe spørsmål.

At du gikk i butikken og så fisk med lenger holdbarhet, betyr jo ikke nødvendigvis at de hadde den på tidspunktet varene ble plukket.

Anonymkode: 35fcd...00d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips om man ikke er fornøyd: dersom du bor i en storby, med flere Meny-butikker, velg en annen Meny-butikk. Her i Oslo kan jeg velge mellom mange Meny-butikker.

Jeg bestiller fra den på Bryn, er meget fornøyd! De har et mye bedre utvalg enn den på Vollebekk, som jeg først handlet fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har kanskje vært uheldig. Jeg har hørt det motsatte, nemlig at de som plukker ut varene alltid forsøker å finne det beste.

Når det gjelder å be om lang holdbarhet på varene så synes jeg det er litt unødvendig. Det er jo ikke slik at man får varer med kort holdbarhet om du ikke sier noe.

Anonymkode: 08ed7...41d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid spurt om å få lengst holdbarhet, og fått det. Aldri fått noe som går ut fort, med mindre jeg selv har bestilt noe som gjør det (salat i disken) feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd mye dårlig frukt og grønt, svarte poteter og råtne druer. 

Oda har vi ikke her, så det kan jeg ikke sammenligne med. 

Anonymkode: 02cb3...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet fra Meny nettbutikk i flere år, og er bare en gang jeg fikk skinke som gikk ut på dato dagen etter. Fikk da penger igjen. Ellers veldig fornøyd. Fikk varer fra de nå på onsdag, og varene med dato holdbarhet, hadde veldig god holdbarhet, og fine frukt og grønnsaker. 

Men er sikkert store forskjeller, fra de forskjellige meny butikkene.

Anonymkode: 858bf...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har bestilt derfra hver uke i flere år, har aldri opplevd dette. De få gangene noe blir feil eller noe er dårlig, får jeg alltid pengene tilbake uten noe spørsmål.

At du gikk i butikken og så fisk med lenger holdbarhet, betyr jo ikke nødvendigvis at de hadde den på tidspunktet varene ble plukket.

Hei. Jeg fikk melding om at varene blir plukket ca 1 time før levering og så dro jeg på butikken 20 min etter at jeg fikk levert varene. Jeg vet ikke hvor stor sansynligheten er at på den 1,5 timen at de fikk inn masse fersk Salma 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dere virkelig at tre dagers holdbarhet på fersk fisk er for kort? 

Anonymkode: 13f10...138

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke opplevd. Jeg handler stort sett alltid på meny. Får jeg varer med kortere holdbarhet enn 5 dager er disse merket med rødt klistremerke og jeg kan be om å få pengene igjen, dersom det ikke passer inn i mitt behov. Er veldig fornøyd med kundeservice for de få gangene jeg har vært nødt til å reklamere noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte endel under nedstengingen. Var alltid noe feil eller mangler med bestillingen. Kunne bestille kirsebæryoghurt og fikk vaniljeyoghurt. All frukt og grønt var elendig, tørr, gammelt og dårlig. Bestilte jeg sjokoladepudding, fikk jeg vaniljepudding osv osv. Handler ikke fra Meny nettbutikk mer, bare tull alt sammen.

Anonymkode: 576cb...6dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har nå lenge ikke bestilt matvarer med hjemlevering fra meny fordi den flere ganger tidligere har levert ferskvarer med veldig kort holdbarhet 2-3 dager. For 8 mnd tilbake fikk jeg salmalaks med 3 dagers holdbarhet selvom jeg skrev spesifikt i bestillingen at jeg ønsker ferskvarene med lang holdbarhet. Da jeg kontaktet kundeservice fikk jeg beskjed om at de ikke hadde salmalaks med lengre holdbarhet inne i butikken. 
jeg gikk så til butikken, fant masse salmalaks med 14 dagers holdbarhet. Jeg ringer kundeservice og blir rimelig forbannet. Ikke det i seg selv fordi laksen hadde bare 3 dagers holdbarhet. Men fordi dem bevisst sender ut varer med så kort holdbarhet fordi dem vet ar kundene selv plukker ikke de varene med mindre de er på billigdisken. 

Nå ga jeg det en sjanse igjen og bestille varer for noen dager siden og igjen får jeg skinke som går ut om 2 dager. Synes det er veldig sleip taktikk av butikken for å få ut disse varene bare fordi kunden ikke er selv på butikken og plukker opp varene. 

Er det flere som har opplevd dette? 
har ikke hatt denne erfaringen med oda. Der får man veldig god service 

må være en taktikk de har begynt med i det siste for å spare ? utrolig sleipt ja..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...