boeingJr Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Eg har behov for ein del "rette kopier" i forbindelse med ein Australsk bank. Eg treng nokon som både oppfyller det følgande sitatet, samt er faktisk villige til å utføre autentisering som nemnt. Er det politi som er den mest opplagte å gå til? Gjer dei slike ting? Andre tips? Kommuneadministrasjon? Tviler på at norske bankansatte vil vere offisielle nok i dette tilfellet, sjølv om dei i Norge kan ha denne funksjonen, og uansett bur eg litt klønete til for å stikke innom banken min. "A Person in an equivalent jurisdiction who is authorised by law in that jurisdiction to administer oaths or affirmations or to authenticate documents"
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Politiet, Nav og biblioteket gjør i hvert fall det. Anonymkode: 96171...af2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 En autorisert regnskapsføree. Anonymkode: d6773...ab5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Det finnes endel kopibutikker/trykkerier som gir rett-kopi. Allkopi tror jeg en av de heter. Anonymkode: 841ea...2f3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Politet gjør det inne lengre, da må man til Notarius, evt noen norske banker og muligens kommunehus… Anonymkode: b05ae...365
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 Gå til ditt lokale NAV-kontor. De kan stemple og signere, og det koster ingenting. Anonymkode: d8a3e...21d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 Mange biblioteker gjør dette. Du trenger kun et "rett kopi"-stempel. Anonymkode: c5d1e...6ce
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #9 Skrevet 18. november 2022 boeingJr skrev (1 time siden): Eg har behov for ein del "rette kopier" i forbindelse med ein Australsk bank. Eg treng nokon som både oppfyller det følgande sitatet, samt er faktisk villige til å utføre autentisering som nemnt. Er det politi som er den mest opplagte å gå til? Gjer dei slike ting? Andre tips? Kommuneadministrasjon? Tviler på at norske bankansatte vil vere offisielle nok i dette tilfellet, sjølv om dei i Norge kan ha denne funksjonen, og uansett bur eg litt klønete til for å stikke innom banken min. "A Person in an equivalent jurisdiction who is authorised by law in that jurisdiction to administer oaths or affirmations or to authenticate documents" En revisor Anonymkode: 89387...34c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 Kommunehus eller bibliotek. Anonymkode: a2a3c...a88
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 Fikk dette fra innbyggertorget i kommunen. Møtte opp på rådhuset med papirene jeg skulle ha "rett kopi" på. Anonymkode: fd9cf...7f1
CAPS LOCK Skrevet 18. november 2022 #12 Skrevet 18. november 2022 boeingJr skrev (10 timer siden): Eg har behov for ein del "rette kopier" i forbindelse med ein Australsk bank. Eg treng nokon som både oppfyller det følgande sitatet "A Person in an equivalent jurisdiction who is authorised by law in that jurisdiction to administer oaths or affirmations or to authenticate documents" Siden dokumentet skal til utlandet trenger du en såkalt "notarialbekreftelse", og da må du til Notarius Publicus. I Norge er tingrettene Notarius Publicus. Etter at du har vært i tingretten, må du til statsforvalteren for å få en såkalt "apostille", som er en bekreftelse på at den som har gitt notarialbekreftelsen faktisk er Notarius Publicus: Notarialbekreftelse | Norges domstoler 5
boeingJr Skrevet 18. november 2022 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2022 Takk for alle svar og forslag!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #14 Skrevet 18. november 2022 Kjøp rett kopi-stempel og gjør det sjøl. Funker fett og billig er det også 😉 Anonymkode: 1e740...42a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #15 Skrevet 18. november 2022 Bare merk at det ikke er alle biblioteker som gir rett kopi. Anonymkode: d5907...ddb
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 On 11/18/2022 at 8:17 AM, boeingJr said: Eg har behov for ein del "rette kopier" i forbindelse med ein Australsk bank. Eg treng nokon som både oppfyller det følgande sitatet, samt er faktisk villige til å utføre autentisering som nemnt. Er det politi som er den mest opplagte å gå til? Gjer dei slike ting? Andre tips? Kommuneadministrasjon? Tviler på at norske bankansatte vil vere offisielle nok i dette tilfellet, sjølv om dei i Norge kan ha denne funksjonen, og uansett bur eg litt klønete til for å stikke innom banken min. "A Person in an equivalent jurisdiction who is authorised by law in that jurisdiction to administer oaths or affirmations or to authenticate documents" Her hadde jeg kun brukt Notarius publicus, i utlandet godtas ofte kun dette og du kan risikere å måtte gjøre dette på nytt hvis du bruker andre forslag som har kommet her. Hadde det vært i Norge du skulle ha brukt det så kan du bruke de fleste av forslagene som andre har kommet med Anonymkode: 80825...e7f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #17 Skrevet 20. november 2022 On 11/18/2022 at 6:23 PM, CAPS LOCK said: Siden dokumentet skal til utlandet trenger du en såkalt "notarialbekreftelse", og da må du til Notarius Publicus. I Norge er tingrettene Notarius Publicus. Etter at du har vært i tingretten, må du til statsforvalteren for å få en såkalt "apostille", som er en bekreftelse på at den som har gitt notarialbekreftelsen faktisk er Notarius Publicus: Notarialbekreftelse | Norges domstoler Dette er det du må gjøre TS Anonymkode: 80825...e7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå