Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke tegn hadde du på at fødselen nærmet seg? Jeg er i uke 37 og har disse:

• baby har festet seg og ligger godt nede i bekkenet

• mye kvalm de siste dagene (ikke vært siden starten av svangerskapet)

• mye kynnere

• nedpress

• økt utflod

(tredjegangsfødende)

Anonymkode: ecd16...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved første fødsel hadde jeg ingen andre tegn enn at hodet hadde festet seg.

Ved andre fødsel hadde jeg noen tegn i dagene før det startet: løs mage, mer kynnere, slimpropp og tegningsblødning.

Anonymkode: 3b7bf...263

Skrevet

Mistet denne såkalte proppen, og det var mitt første tegn. 

Nr. to begynte med svake veer.

Skrevet

Ingenting spesielt, men hodet hadde festet seg noen dager før. Fødselen startet med vannavgang, og så kom det svake rier som ble sterkere og sterkere.

Anonymkode: 4f657...d5c

Skrevet

Om hodet hadde festet seg eller ikke var det litt uenighet om. Jordmor på HS mente det, mens jordmor på føde/gyn-mottaket var uenig. Samtidig så sa hun at hun ikke engang klarte å kjenne hvilken vei babyen lå fordi livmoren var for hard for henne, så jeg vet ikke helt om jeg stoler på henne akkurat der, haha.

Slimproppen og maserier torde jeg ikke stole på. Slimproppen gikk flere ganger fra uke 35 og jeg hadde maserier som ikke utviklet seg til noe mer fra uke 32. Hadde ikke mere kynnere ukene/dagene/timene før fødselen startet.

Hadde noe rosa utflod siste gang jeg var på do før vannet gikk.

Anonymkode: f2301...33c

Skrevet

Hadde nedpress og stikninger fra 2 uker før termin. Noen få dager før fødsel kjente jeg nedpresset godt, akkurat som et "sug" som dyttet baby mer nedover. Jeg fikk også ryddemani ved termin. Men årsaken kan ha vært at jeg viste jeg uansett ville føde snart og ville ha alt klart. To dager før hadde jeg litt mer kynnere. Hadde smertefrie kynnere frem til da. Merket svaaaaaak smerte. Kom alt fra 20-40min på kveld/natt. Opphørte litt dagen etter. På kvelden igjen fikk jeg kynnere med 15-30min mellom. Deretter økte det på med kynnere (trodde det var maserier) hvert 10-15min. Økte gradvis utover natten. Hadde uregelmessige rier, så var usikker på om det var maserier. Kom mellom alt fra 3-12min. Ringte føden da riene ble mer smertefull, altså når jeg måtte stoppe opp og puste meg gjennom. 

Anonymkode: b5eff...baa

Skrevet

Ingen tegn. Hodet festet seg mange uker før fødsel. 

Anonymkode: 93c60...b86

Skrevet

Har et svangerskap og en fødsel bak meg. Fødte i uke 38+3. 

De siste 4 dagene før fødsel hadde jeg VELDIG flytende avføring, slimproppen gikk og jeg hadde murringer i livmoren, som menssmerter. Hadde aldri i verden sett for meg at jeg skulle få ut ungen FØR termin, så til tross for alle disse tydelige tegnene ble jeg helt sjokka da vannet gikk om morgenen på 38+3 😄

Anonymkode: 2d91a...688

Skrevet

Ingen tegn med alle 3 ungene🤷‍♀️

Skrevet

Dumt spørsmål, men hvordan vet dere at hodet har festet seg...?

Anonymkode: 5ae2c...37b

Skrevet

Ingenting egentlig, men slimproppen gikk på kvelden. De på barsel sa det kunne ta to uker før man fødte, og at det var ingen sikker tegn på fødsel. Vannet mitt gikk om natten og baby var ute på formiddagen dagen etter :) 

Anonymkode: b6d10...9be

Skrevet

1) begynte å lekke vann dagen før fødsel, fødeansikt 

2) ingenting før vannet gikk

3) dårlig matlyst, generelt dårlig form to dager før, slimproppen gikk noen timer før tegningsblødningen, murringer/menssmerter før vannet gikk

Anonymkode: 1ac47...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...