AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #1 Skrevet 18. november 2022 Da er det om noen timer tid for barselgruppe på helsestasjonen. Og jeg har sålangt sovet nada. Er jeg heldig så får jeg kanskje ett par timer før møtet. Ikke lett med søvn om dagen. Kunne sikkert ha satt meg i bilen og kjørt om det kun var meg, men noe i meg skurrer litt når jeg vet jeg skal kjøre med babyen i bilen.. Samtidig som jeg ikke vil gå glipp av noe som kan gi sosial gevinst i permisjonstiden. Hva gjør jeg? Er det greit å kjøre bil med baby på enten null søvn eller en time eller to? Anonymkode: 62f00...fd8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #2 Skrevet 18. november 2022 Du må selv kunne vurdere om det er forsvarlig at du setter deg bak rattet. Anonymkode: 5de8c...282 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 Er det langt? Kan du drikke koffein? Er det sosiale viktigere enn at dere begge er trygge? Mange som kan kjøre trygt mens de er trøtte, mens andre mister konsentrasjonen om de våkner 30 min før de er vandt med. Dette kan nok kun du vite. Anonymkode: 886d2...954
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Ta taxi da vel Anonymkode: 8d7c8...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er det langt? Kan du drikke koffein? Er det sosiale viktigere enn at dere begge er trygge? Mange som kan kjøre trygt mens de er trøtte, mens andre mister konsentrasjonen om de våkner 30 min før de er vandt med. Dette kan nok kun du vite. Anonymkode: 886d2...954 Godt poeng. Får nesten se an litt. Kjørte dit på kontroll med baby forrige uke på 3 timers søvn. Synes det var på grenseland og likte det helt ærlig ikke. Men hadde jo vært hyggelig å møtt folk i samme situasjon. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ta taxi da vel Anonymkode: 8d7c8...2a4 Ja det kan jeg selvfølgelig, betaler du da eller? Anonymkode: 62f00...fd8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Jeg hadde ikke gjort det. Men vi er forskjellig. Hadde nok uansett prioritert å prøve å få noe søvn mens babyen sover 🫢 Anonymkode: 7b233...c8c 2
Eva-Lena Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 Er dette barselmøtet så viktig at du vil ta sjansen? Jeg hadde holdt meg hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 Men hva skal jeg si til dem? "Hei, kan ikke komme fordi har ikke sovet nok" ? Høres ikke det dumt ut? Anonymkode: 62f00...fd8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #9 Skrevet 18. november 2022 Du må vurdere selv om du klarer å kjøre bil. For min del, hadde en natt hatt absolutt ingenting å si for mitt fokus og konsentrasjon. For andre, kan det ha noe å si. Du spør om det er greit, men det er ingen generell fasit. Kan du ta buss? Taxi? Bli kjørt? Anonymkode: f4fac...173 1
Eva-Lena Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men hva skal jeg si til dem? "Hei, kan ikke komme fordi har ikke sovet nok" ? Høres ikke det dumt ut? Anonymkode: 62f00...fd8 Du kan jo bare si du er forhindret fra å komme idag. Du behøver ikke oppgi årsak. Om du sier som det er så vil jo de aller fleste skjønne det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 Du blir hjemme, gir beskjed til helsesøster om at du dessverre ble forhindret fra å delta og gir samtidig beskjed om at du ønsker å være med i barselgruppa videre sånn at de andre får kontaktinformasjonen din. Anonymkode: fc112...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #12 Skrevet 18. november 2022 Hva med å ringe helsestasjonen og forhøre deg om det går an å være med neste uke? Vi gjorde det når det var 6 ukers fellesgreie. Ikke det, de utelot jo å si at de droppa infodelen siden de var lite folk, så var meningsløst å dra (prøvd å få til noe med gruppa, men null respons). Anonymkode: ade9f...c48 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #13 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva skal jeg si til dem? "Hei, kan ikke komme fordi har ikke sovet nok" ? Høres ikke det dumt ut? Anonymkode: 62f00...fd8 Det er en ganske vanlig unnskyldning når man har en baby, ja. Og folk forstår det. Anonymkode: abef1...24e 3
Mt3 Skrevet 18. november 2022 #14 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva skal jeg si til dem? "Hei, kan ikke komme fordi har ikke sovet nok" ? Høres ikke det dumt ut? Anonymkode: 62f00...fd8 Om en helsesøster og ei barselsgruppe ikke skjønner den unnskyldningen, hvem vil det da? Klart det ikke er en dum unnskyldning. Om det er type 5min å kjøre og søvnmangelen gjelder en natt så ville jeg glatt greid å kjøre til helsestasjonen, om det er over 20min å kjøre og du føler på blytunge øyelokk som kan falle igjen når som helst og du heletiden gjør småfeil under frokost og påkledning så melder du avbud. 1
tussi680 Skrevet 18. november 2022 #15 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva skal jeg si til dem? "Hei, kan ikke komme fordi har ikke sovet nok" ? Høres ikke det dumt ut? Anonymkode: 62f00...fd8 Nei, det synes ikke jeg, også spør du etter referat om hva som ble gjennomgått.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #16 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva skal jeg si til dem? "Hei, kan ikke komme fordi har ikke sovet nok" ? Høres ikke det dumt ut? Anonymkode: 62f00...fd8 Er vel ikke hundre mil å kjøre? Drikk kaffe eller en energidrikk, ta en kjapp dusj og reis. Anonymkode: 75f26...7c4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #17 Skrevet 18. november 2022 Hvor langt er det å kjøre da? Anonymkode: a6111...8d2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #18 Skrevet 18. november 2022 Jeg pleier å klare å ta meg sammen nok til å kjøre 10-20 min om jeg er trøtt, men om du ikke gjør det, ville jeg blitt hjemme. Jeg hadde da sagt at jeg ikke kom fordi det ikke føltes trygt å kjøre etter for lite søvn. (Da kan det jo være noen tilbyr seg å svippe innom deg og) Anonymkode: 73cdf...5ed
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #19 Skrevet 18. november 2022 I mine øyne er det uansvarlig å kjøre bil etter minimalt med søvn. Og jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor det ikke er et større tema på helsestasjonen etc. Er det noen som har opplevd at helsesykepleier advarer mot å kjøre bil etter våkenetter og i ammetåka? Anonymkode: cbc89...c84 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #20 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I mine øyne er det uansvarlig å kjøre bil etter minimalt med søvn. Og jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor det ikke er et større tema på helsestasjonen etc. Er det noen som har opplevd at helsesykepleier advarer mot å kjøre bil etter våkenetter og i ammetåka? Anonymkode: cbc89...c84 Nei, men jeg klarer fint å ta en vurdering på om jeg kan kjøre bil eller ikke, avhengig av formen min etter å ha hatt førerkortet i mange mange år. Med eller uten barn. Anonymkode: f4fac...173
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå