Sofakona Skrevet 18. november 2022 #21 Skrevet 18. november 2022 Stille refluks eller refluks...vår datter hadde dette og gulpet og fikk puste stopp. Dra til legen og snakk med de
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #22 Skrevet 18. november 2022 Ikke opplevd dette, men vi opplevde flere ganger at babyen våknet og hev etter pusten før han oppførte seg som om ingenting hadde skjedd. I følge legen var det helt normalt og skyldtes at han gulpet i søvne og ikke fikk det verken opp eller ned. Det skjedde sjeldnere fra 2 måneder og har ikke opplevd det etter han ble 3 måneder. Anonymkode: d2de8...c22
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #23 Skrevet 18. november 2022 Her var det melkeproteinallergi. Vi trudde det var reflux, men det forsvant bortimot heilt når vi gjekk over til Althera. Vi vart henvist av fastlegen til barnelege. Eg ville ikkje normalisert detta. Lykke til Anonymkode: 8a381...d66 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #24 Skrevet 18. november 2022 6 hours ago, Sofakona said: Stille refluks eller refluks...vår datter hadde dette og gulpet og fikk puste stopp. Dra til legen og snakk med de Hvordan gikk det med barnet ditt? Hvor ofte skjedde det? Prøvde å få tak i fastlege i dag uten hell, og fikk ikke mange svar fra helsestasjon eller privatlege heller. Føler meg ganske hjelpeløs, så setter stor pris på svarene her. Anonymkode: 01c34...922
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #25 Skrevet 18. november 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Her var det melkeproteinallergi. Vi trudde det var reflux, men det forsvant bortimot heilt når vi gjekk over til Althera. Vi vart henvist av fastlegen til barnelege. Eg ville ikkje normalisert detta. Lykke til Anonymkode: 8a381...d66 6 hours ago, AnonymBruker said: Her var det melkeproteinallergi. Vi trudde det var reflux, men det forsvant bortimot heilt når vi gjekk over til Althera. Vi vart henvist av fastlegen til barnelege. Eg ville ikkje normalisert detta. Lykke til Anonymkode: 8a381...d66 Takk for tips! Vi prøver å få til fulltidsamming, og (bank i bordet) hun virker bedre når hun bare får morsmelk, selv om jeg spiser melkeprodukter. Ble baby testet, eller begynte dere bare på det? Hva mener du at du ikke ville normalisert dette? Anonymkode: 01c34...922
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #26 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvordan gikk det med barnet ditt? Hvor ofte skjedde det? Prøvde å få tak i fastlege i dag uten hell, og fikk ikke mange svar fra helsestasjon eller privatlege heller. Føler meg ganske hjelpeløs, så setter stor pris på svarene her. Anonymkode: 01c34...922 Hva sa helsestasjonen og privat lege? Tenker hvertfall du kan senke skuldrene litt når du har vært i dialog med så mange helsepersonell som ikke sier at det er akutt Så vil man finne ut ang. melkeprotein eller refluks! Anonymkode: 5ec30...055
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #27 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei, har en måned gammel baby. Hun har slitt en del med gulp denne uken, og vært spesielt ille i dag. Hun får mme og morsmelk (prøver å få til kun amming) og vi tar pauser og raper henne. Greia er at vi kan holde henne i sittende stilling i en time og likevel gulper hun når vi legger henne ned. I stad så gulper hun (Selv om det var en stund siden sist hun spiste) og da jeg løftet henne så kom det gulp ut nesen og hun sluttet å puste. Hun ble helt rød og stiv, helt rar i blikket og kastet hodet bakover. Vi strøk henne på ryggen og dunket, og etter en stund så kom det mer gulp ut og hun pustet igjen. Ringte sykehus og legevakt som ikke var mye hjelp. Har dette skjedd noen andre? Kan de dø av dette? Hva kan vi gjøre? Anonymkode: 01c34...922 Hvorfor ikke kun gi henne morsmelk? Anonymkode: 0a684...bf0
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #28 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei, har en måned gammel baby. Hun har slitt en del med gulp denne uken, og vært spesielt ille i dag. Hun får mme og morsmelk (prøver å få til kun amming) og vi tar pauser og raper henne. Greia er at vi kan holde henne i sittende stilling i en time og likevel gulper hun når vi legger henne ned. I stad så gulper hun (Selv om det var en stund siden sist hun spiste) og da jeg løftet henne så kom det gulp ut nesen og hun sluttet å puste. Hun ble helt rød og stiv, helt rar i blikket og kastet hodet bakover. Vi strøk henne på ryggen og dunket, og etter en stund så kom det mer gulp ut og hun pustet igjen. Ringte sykehus og legevakt som ikke var mye hjelp. Har dette skjedd noen andre? Kan de dø av dette? Hva kan vi gjøre? Anonymkode: 01c34...922 Man skal ikke tulle med naturen....babyer bør kun ha morsmelk første året! Anonymkode: 0a684...bf0
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #29 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man skal ikke tulle med naturen....babyer bør kun ha morsmelk første året! Anonymkode: 0a684...bf0 Herregud, gi deg med det tullet🙄 er mange babyer som ikke kan ammes, eller ikke bør ammes. Er også mange mødre som ikke ønsker å amme eller får til amming. Noen ganger har barnet behov for tillegg også. Anonymkode: 868c6...05b 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #30 Skrevet 18. november 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke kun gi henne morsmelk? Anonymkode: 0a684...bf0 Tro meg, jeg prøver. Hun fikk alvorlig gulsott på sykehuset og som en del av behandlingen så gav de henne morsmelkserstatning. Siden har det vært vanskelig, men ting går (forhåpentligvis) rette veien. Uansett så er det viktigste at barnet får mat, ikke hvor maten kommer fra. Anonymkode: 01c34...922 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #31 Skrevet 18. november 2022 46 minutter siden, AnonymBruker said: Hva sa helsestasjonen og privat lege? Tenker hvertfall du kan senke skuldrene litt når du har vært i dialog med så mange helsepersonell som ikke sier at det er akutt Så vil man finne ut ang. melkeprotein eller refluks! Anonymkode: 5ec30...055 At siden hun virker normal nå, så er det lite de kan gjøre... Men samtidig så er det jo tydelig at hun har vondt. Krøker seg sammen ol.... Anonymkode: 01c34...922
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #32 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Herregud, gi deg med det tullet🙄 er mange babyer som ikke kan ammes, eller ikke bør ammes. Er også mange mødre som ikke ønsker å amme eller får til amming. Noen ganger har barnet behov for tillegg også. Anonymkode: 868c6...05b Der er det en har ammemødre for Anonymkode: 0a684...bf0
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #33 Skrevet 18. november 2022 53 minutter siden, AnonymBruker said: Der er det en har ammemødre for Anonymkode: 0a684...bf0 Hva får du egentlig ut av dette? Jeg er redd for barnet mitt og du tenker at det er et fint tidspunkt å være ekkel mot de som ikke kan eller vil amme? Anonymkode: 01c34...922 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #34 Skrevet 18. november 2022 Hei! Vi har samme problem med jenta vår på 4,5 mnd😔 Vi fikk klippet stramt tungebånd når hun var 2,5 mnd, men hun setter fortsatt melk i halsen under måltid og hoster/harker/hveser og stopper å puste i noen sekund.. Gikk tilbake til legen som klippet tungebånd og han mistenkte refluks. Har time på sykehuset innen januar, men leser at de sjeldent vil medisinere refluks på babyer mindre enn 12 mnd.. Hun kan sette gulp i halsen 1-2 timer etter måltid også. Håper vi får hjelp til babyene våre, eller at det går over snart..💗 Anonymkode: dd2f8...11e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #35 Skrevet 19. november 2022 Jeg tror også det er refluks. Kommer av umoden lukkemuskel. Sønnen min hadde stille refluks, dvs pustestopp uten masse gulp, hadde om natten også. Vi samsov slik at jeg kunne hjelpe han om natten, ble bare liggende å kave helt stille, kjempeskummelt syns jeg. Det gikk over rundt 6 mnd alder. Hør med fastlegen Anonymkode: d6145...8ee
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #36 Skrevet 19. november 2022 Uff, sånn hadde vi også det. Mange opplevelser der barnet fikk gulp i nesa og ble «kvalt». Vi var innom fastlege og sykehus, men fikk ingen andre forklaring enn at dykkerrefleksen slo inn ved mye gulp. Det gikk over av seg selv når barnet var 8-9 mnd. Anonymkode: 34db3...7d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå