Gå til innhold

Reise til paris alene, lande sent på kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise til paris neste uke, alene. Gruer meg veldig, er redd det skal skje noe. Lander ca kl 20, så ikke så sent, men må da komme meg til sentrum. Tenkte ta taxi, men så lurer jeg på om det er trygt i paris, sånn alene på kvelden? 

Noen som har erfaringer? Er kvinne på 35 år.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid tatt toget inn til byen fra flyplassen. Mye lettere og billigere. Har alltid følt meg trygg i byen til alle døgnets tider.

Anonymkode: 80566...0ab

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor reiser du dit?

Anonymkode: 06400...bbf

Skrevet

Det er flust med folk på flyplassen, og RER fra flyplassene er ikke noe bedre. Ikke noe å bekymre seg for

Anonymkode: ef198...e80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er flust med folk på flyplassen, og RER fra flyplassene er ikke noe bedre. Ikke noe å bekymre seg for

Anonymkode: ef198...e80

Har du erfaring med taxi der? På kveldstid?

Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 minutter siden):

Har du erfaring med taxi der? På kveldstid?

Har blitt hentet av ei bekjent i Paris og da kjørte hun inn til byen. Det er så kaotisk på veiene der, at kollektivtrafikk er å foretrekke. Har aldri tatt taxi i Paris, for skeptisk til å være alene i en bil med ukjent.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har blitt hentet av ei bekjent i Paris og da kjørte hun inn til byen. Det er så kaotisk på veiene der, at kollektivtrafikk er å foretrekke. Har aldri tatt taxi i Paris, for skeptisk til å være alene i en bil med ukjent.

Akkurat det jeg er og. Føler meg ikke trygg i en bil med noen jeg ikke kjenner. Men bussen stopper så langt unna der jeg skal overnatte.

Skrevet

Det går fint. Kan du fransk?

Skrevet

Går nok bra i sentrum, men det er visse områder på utkanten av byen du ikke burde dra som hvit kvinne.

Anonymkode: ba8a1...21c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går nok bra i sentrum, men det er visse områder på utkanten av byen du ikke burde dra som hvit kvinne.

Visse områder i utkanten? Hvilke områder er det snakk om? Det verste du kan bli utsatt for i Paris som turist er veske- og lommetyveri. Dette er det dessverre en del av.

Anonymkode: d9087...d9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Visse områder i utkanten? Hvilke områder er det snakk om? Det verste du kan bli utsatt for i Paris som turist er veske- og lommetyveri. Dette er det dessverre en del av.

Det er noen "no go soner" i utkanten av paris.

Skrevet

Paris er en ganske safe by. På generelt grunnlag vil jeg anbefale Uber heller enn Taxi, både med tanke på pris og sikkerhet, eller så er det null stress å reise kollektivt fra CDG også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er noen "no go soner" i utkanten av paris.

Men du har ingen eksempler på hvilke bydeler det gjelder? Eller andre kilder?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du har ingen eksempler på hvilke bydeler det gjelder? Eller andre kilder?

Skrevet (endret)

Reiste med taxi fra flyplassen sent på kvelden da jeg var rundt 25. Ville vært mer nervøs i dag, men ofret det ikke en tanke den gangen. Gikk helt fint. Ga adressen på en lapp til sjåføren og det var det.

Endret av anonymLala
Skrevet
anonymLala skrev (11 timer siden):

Reiste med taxi fra flyplassen sent på kvelden da jeg var rundt 25. Ville vært mer nervøs i dag, men ofret det ikke en tanke den gangen. Gikk helt fint. Ga adressen på en lapp til sjåføren og det var det.

Hvorfor ville du vært mer nervøs i dag? Ville du ikke gjort det i dag?

Skrevet

Forstår du er skeptisk. Men booker du taxi fra et seriøst taxi - firma bør det være trygt.

Skrevet

Har du sett filmen Taken? Du bør se den før du drar.

Anonymkode: 634a4...e4e

Skrevet
mo1234 skrev (3 minutter siden):

Forstår du er skeptisk. Men booker du taxi fra et seriøst taxi - firma bør det være trygt.

Så de taxiene som står på flyplassen, altså den offisielle parkeringen, de er ikke trygge?

Skrevet

Paris er trygt. Ville aldri dradd til Oslo på samme måten...

Anonymkode: 5fdca...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...