Gå til innhold

Lyste rødt i fotoboks.men kjørte under fartgrensa🤷‍♀️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette? Lyste tydelig rødt da jeg passerte fotoboks. Dette var i en 70 sone. Jeg kjørte ca 65.skjønner ingenting.. Er jeg tatt bilde av? 

Anonymkode: 4bbae...30c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det var en fartsmåler og ikke en sånn som måler gjennomsnittsfart?

Anonymkode: 70caf...d4b

• Liker 1
Skrevet

Det lyser rødt om fotoboksen er aktiv. Får du et hvitt blink mot deg (blitz), da kan du vente deg en bot i postkassen… 

Anonymkode: bee01...174

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du sikker på at det var en fartsmåler og ikke en sånn som måler gjennomsnittsfart?

Anonymkode: 70caf...d4b

Ja, helt sikker. 

Skrevet

Det lyser rødt om fotoboksen er aktiv. Får du et hvitt blink mot deg (blitz), da kan du vente deg en bot i postkassen… 

Sikker? Har aldri opplevd at den har lyst rødt før.. Det lyste tydelig rødt.. (ikke slik rød liten prikk slik som i gjennomsnitssmålere) 

Skrevet

Jeg kjører forbi 3 slike hver dag, tur retur, og de blinker alltid rødt, jeg har aldri fått bot😊

Anonymkode: c13a3...23f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sikker? Har aldri opplevd at den har lyst rødt før.. Det lyste tydelig rødt.. (ikke slik rød liten prikk slik som i gjennomsnitssmålere) 

Er det ikke slutt på blitz da? 

Skrevet

Jeg kjører forbi 3 slike hver dag, tur retur, og de blinker alltid rødt, jeg har aldri fått bot😊

Anonymkode: c13a3...23f

Men er det gjennomsnittsmåler-fotobokser eller vanlig fotoboks? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ganske sikker, ja. Egenerfaring (fikk bot, og det blinket VELDIG), samt at de må være garantert et bra bilde for å klare å «ta» deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ganske sikker, ja. Egenerfaring (fikk bot, og det blinket VELDIG), samt at de må være garantert et bra bilde for å klare å «ta» deg. 

Ok var dette etter 2013?  Leste at blitzene ble byttet ut i 2013 og erstattet med svakere blitz... Fanger bildene opp om man snakker i tlf feks? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blitzlampa er arkivert for leeeenge siden.

• Liker 1
Skrevet

Det brukes infrarød blitz for å ikke blende sjåfører. Av ulike årsaker så kan fotobokser ta bilde av alle som passerer, om politiet leter etter en spesifik bil i området så kan de sette på boksene og la de si ifra om den bilen de ser etter har passert en fotoboks.

Fotoboksene kan også brukes til forskjellig datainnsamling 

Anonymkode: 3ba3f...89b

Skrevet

Blinker alltid rødt når man kjører forbi.

Anonymkode: b3691...127

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det brukes infrarød blitz for å ikke blende sjåfører. Av ulike årsaker så kan fotobokser ta bilde av alle som passerer, om politiet leter etter en spesifik bil i området så kan de sette på boksene og la de si ifra om den bilen de ser etter har passert en fotoboks.

Fotoboksene kan også brukes til forskjellig datainnsamling 

Anonymkode: 3ba3f...89b

Har du en kilde på dette? Det høres ikke ut som noe Datatilsynet ville være spesielt begeistret for, med tanke på hvor lenge de måtte tenke seg om før de godkjente strekningsATK. 

(Det er for øvrig ikke politiet som drifter fotoboksene, men Vegvesenet.)

Anonymkode: 3b76b...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...