Gå til innhold

Bruke munnbind igjen?

marita31

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg utrygg på at det er en ny coronabølge nå i landet, og jeg lurer på å begynne å gå med munnbind ute igjen, og fortsette med antibac selvfølgelig. Jeg har ikke hatt corona som jeg vet om, men er redd for å få den selv om jeg er vaksinert. Andre som vil begynne med munnbind igjen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi som tenker på smitte og smittevern blir jo litt latterliggjort for tiden.  Man skal visst ikke bry seg med slikt lenger, for korona er jo bare tull, sier de. Ikke er det farlig heller, låter det.  Samtidig går folk ned for telling og blir gørrsyke når de får det. Noen får senvirkninger og det høres heller ikke fristende ut.

Nei da, bare finn frem munnbindene, så følger flere etter. Det har ingen noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Vi puster inn mikroplast» Modern Testing Services Global, Hong Kong, har funnet forhøyede konsentrasjoner av farlige fluorkarboner, formaldehyd og andre potensielt kreftfremkallende stoffer på kirurgiske ansiktsmasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kritisk said:

«Vi puster inn mikroplast» Modern Testing Services Global, Hong Kong, har funnet forhøyede konsentrasjoner av farlige fluorkarboner, formaldehyd og andre potensielt kreftfremkallende stoffer på kirurgiske ansiktsmasker.

Høres ut som det er verre enn corona det der jo F799B2DD-3005-4D44-9F1F-4856523974EB.gif.606e0e5be9781aad879b75b3a12b4eb5.gif

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (1 minutt siden):

Høres ut som det er verre enn corona det der jo F799B2DD-3005-4D44-9F1F-4856523974EB.gif.606e0e5be9781aad879b75b3a12b4eb5.gif

Brukere av munnbind risikerer å puste inn kreftfremkallende stoffer, allergener og mikroplast. Dette skriver NRK 12. april 2021. Deres kilde er en artikkel av seniorforsker Ingun Grimstad Klepp, professor Cecilie Svanes og redaktør Tone Skårdal Tobiasson på nettmagasinet Forskersonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjerne munnbind rundt mennesker jeg vet er ekstra sårbare men jeg ser ikke behovet for å bruke munnbind overalt akkurat nå ihvertfall.

Jeg har et nært familiemedlem med kreft, rundt hen bruker jeg munnbind og er ekstra nøye på hygienen ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kritisk said:

Brukere av munnbind risikerer å puste inn kreftfremkallende stoffer, allergener og mikroplast. Dette skriver NRK 12. april 2021. Deres kilde er en artikkel av seniorforsker Ingun Grimstad Klepp, professor Cecilie Svanes og redaktør Tone Skårdal Tobiasson på nettmagasinet Forskersonen.

Jeg bruker den typen her: 7D224FA1-E141-4A24-8473-C8A94DE818FE.jpeg.e1a89d9d2efb1c01d54030f443acbe70.jpeg 

Får knapt puste i sånt vanlig munnbind  >_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sluttet med munnbind i butikker. Fordi der må bare folk stå helt oppi meg og hoste. Jeg vil liksom velge selv hvem jeg har kroppskontakt med og det vil jeg ikke ha med folk på butikker. Da hjelper det litt med munnbind. Kanskje noen tror jeg er smittsom. Kommer uten tvil til å fortsette med det på butikker og legekontor hvis jeg en sjelden gang går til lege. De stedene som er verst synes jeg. Butikk og legekontor. Fordi de stedene synes jeg er de mest smittsomme stedene. Har ikke hatt korona enda. Det er også alltid fremmede unger på butikk og legekontor og jeg føler fremmede unger er mer smittsom enn voksne. Alltid mye virus i barnehager og skoler.

Så du kan bare bruke munnbind der du vil med god samvittighet :) Hvis noen stirrer så bare stirr tilbake, eller spør de rett ut om det er noe siden de stirrer sånn. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker munnbind når det er jeg selv som er syk. Husk at munnbind ikke beskytter deg fra andres smitte, men det skal forebygge at du sprer smitte over til andre. Har jeg luftveissymptomer og likevel må på kollektiv transport eller butikk så tar jeg på meg munnbind og tar på antibak før jeg tar på varer. Er jeg frisk bruker jeg ikke munnbind, men jeg holder avstand til andre der jeg kan og vasker henda hver gang jeg har vært ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...