Gå til innhold

Hvordan kan man forstå at en bekjent har personlighetsforstyrrelser? (Psykopat/sosiopat/narrsisist?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært usikker på en bekjent av meg. Har ikke turt å ha henne tett på, vet ikke hvor jeg har henne. Virker som hun prøver å si de rette tingene, men det blir for voldsomt og brutalt. Jeg har gjennomskuet mye løgner og store overdrivelser. Og selv om hun er ærlig på at hun har det vanskelig i mange nære relasjoner (vanskelig familie), så vet jeg også at mange kutter henne ut fordi hun er slik hun er. Foreldrene har begge personlighetsforstyrrelser, og da er det ikke vanskelig å tenke at man enten arver det genetisk eller hvordan man blir oppdratt?

Alt virker som et skuespill. Og på SoMe er alt fantastisk. Det legges ut i alle kanaler døgnet rundt om hva hun og barna finner på. De og hjemmet er avbildet mange ganger om dagen, og ellers steder og folk de er sammen med. Hva skal man se etter for å se om det er en personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: 41709...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en psykiater som diagnosiserer - ikke du. Slutt å sett diagnoser på folk!

Anonymkode: b2b23...001

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har alltid vært usikker på en bekjent av meg. Har ikke turt å ha henne tett på, vet ikke hvor jeg har henne. Virker som hun prøver å si de rette tingene, men det blir for voldsomt og brutalt. Jeg har gjennomskuet mye løgner og store overdrivelser. Og selv om hun er ærlig på at hun har det vanskelig i mange nære relasjoner (vanskelig familie), så vet jeg også at mange kutter henne ut fordi hun er slik hun er. Foreldrene har begge personlighetsforstyrrelser, og da er det ikke vanskelig å tenke at man enten arver det genetisk eller hvordan man blir oppdratt?

Alt virker som et skuespill. Og på SoMe er alt fantastisk. Det legges ut i alle kanaler døgnet rundt om hva hun og barna finner på. De og hjemmet er avbildet mange ganger om dagen, og ellers steder og folk de er sammen med. Hva skal man se etter for å se om det er en personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: 41709...a84

Hva med å bare ikke omgås folk du ikke er trygg på?

Anonymkode: 1929b...caa

• Liker 5
Skrevet

Du trenger ikke sette noen diagnose men jevnt over så trenger du ikke ha kontakt med folk som tapper mer enn de gir. 

Anonymkode: 3f30c...5db

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selv erfarne psykiatere kan ta feil eller bli lurt. Du ser som regel ikke noe før du ser det, for å si det på den måten. Om du ikke er komfortabel med å være rundt henne, hold henne på avstand. 

Skrevet

Ingenting av dette som tilsier noen av de alvorlige og ekstremt farlige, skadelige diagnosene du nevner hvertfall!

Kanskje hun er litt rar sosialt men det er ikke psykopati!

Anonymkode: aa48d...0f7

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...