AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Er fortsatt under medisinsk behandling. Blir nok ikke ferdig med dette før aap opphører! Hva må jeg gjøre? Hadde møte med saksbehandler for noen uker siden hvor hun var veldig opptatt at rehabiliteringsopphold! Hvorfor sa hun ikke, men hun var veldig for. Noen som vet hvorfor? Hun var også veldig for at arbeidsrettet tiltak måtte ventes med! Hva er arbeidsrettet tiltak? Virket som hun hadde lyst å hive meg i masse. Noen her som har vært borti dette og kan hjelpe? Anonymkode: 97770...f28
Sofakona Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Aap facebook gruppe. Der vil du få masse svar 1
Gjest dreamstar Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er fortsatt under medisinsk behandling. Blir nok ikke ferdig med dette før aap opphører! Hva må jeg gjøre? Hadde møte med saksbehandler for noen uker siden hvor hun var veldig opptatt at rehabiliteringsopphold! Hvorfor sa hun ikke, men hun var veldig for. Noen som vet hvorfor? Hun var også veldig for at arbeidsrettet tiltak måtte ventes med! Hva er arbeidsrettet tiltak? Virket som hun hadde lyst å hive meg i masse. Noen her som har vært borti dette og kan hjelpe? Anonymkode: 97770...f28 Du har mulighet til å få forlenget aap hvis du ikke er ferdig behandlet. Hun ønsker vel rehabiliteringsopphold fordi hun håper det skal gjøre deg friskere. Arbeidsrettet tiltak vil si at de prøver deg ut i arbeidspraksis eller utdanning.
Taluno Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 Hva mener du med at hun vil hive deg ut i masse, når hun foreslår at du skal få rehabilitering, altså medisinsk hjelp. Og at hun mener du IKKE skal i arbeidsrettet praksis ? Arbeidsrettet tiltak vil være f.eks praksis hvor du kan få prøve deg i arbeidslivet for å se hvilke typer jobber som kan passe, og/eller i veldig redusert stilling med tilrettelegging for å se hvor stor arbeidskapasitet du har.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er fortsatt under medisinsk behandling. Blir nok ikke ferdig med dette før aap opphører! Hva må jeg gjøre? Hadde møte med saksbehandler for noen uker siden hvor hun var veldig opptatt at rehabiliteringsopphold! Hvorfor sa hun ikke, men hun var veldig for. Noen som vet hvorfor? Hun var også veldig for at arbeidsrettet tiltak måtte ventes med! Hva er arbeidsrettet tiltak? Virket som hun hadde lyst å hive meg i masse. Noen her som har vært borti dette og kan hjelpe? Anonymkode: 97770...f28 Når et ble rehabiliteringsopphold masse? Anonymkode: 1b045...314
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når et ble rehabiliteringsopphold masse? Anonymkode: 1b045...314 Det sier vel en del om kapasiteten til Ts da, når hen mener dette er overveldende. Altså tyder det på st ts er på rett sted og har et reelt behov for AAP. Anonymkode: d5455...aa3 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 AAP skal du ha til du er ferdig avklart, går den ut søker du på nytt. Anonymkode: 3955d...2ba
Leo Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 Hvis rehabiliteringsopphold er noe som tilbys for din sykdom/skade så er det egentlig bare å hoppe i det (Fastlegen må sende henvisning og mange steder er det lang ventetid) så er det nærmest et krav for å bli ferdig avklart. Noe av det som tilbys er veldig bra så det kan hende at du kommer til å få stor glede av det. På den annen side har jeg stor forståelse for at det føles som en belastning hvis du er veldig syk, men det bør du diskutere med legen/spesialisten din som f.eks. kan si at det ikke er hensiktsmessig på det nåværende tidspunkt fordi du ikke er i stand til å nyttiggjøre deg det tilbudet som finnes på de forskjellige behandlingsstedene. Arbeidsutprøving er også noe så og si alle må gjennom, men dette vil nok saksbehandler vente med siden det ikke er hensiktsmessig å gjennomføre før helsetilstanden din er avklart og behandlet så godt det lar seg gjøre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #9 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det sier vel en del om kapasiteten til Ts da, når hen mener dette er overveldende. Altså tyder det på st ts er på rett sted og har et reelt behov for AAP. Anonymkode: d5455...aa3 Nå er det ikke det ts sier Anonymkode: 1b045...314
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Skrevet 18. november 2022 Enten må du håpe på å få forlenget, du må få innvilget uføretrygd som er svært lite sannsynlig etter så kort tid og mtp aktiv behandling eller du må gå på sosialen. Anonymkode: b88d6...f0e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er fortsatt under medisinsk behandling. Blir nok ikke ferdig med dette før aap opphører! Hva må jeg gjøre? Hadde møte med saksbehandler for noen uker siden hvor hun var veldig opptatt at rehabiliteringsopphold! Hvorfor sa hun ikke, men hun var veldig for. Noen som vet hvorfor? Hun var også veldig for at arbeidsrettet tiltak måtte ventes med! Hva er arbeidsrettet tiltak? Virket som hun hadde lyst å hive meg i masse. Noen her som har vært borti dette og kan hjelpe? Anonymkode: 97770...f28 Så lenge du fortsatt utfyller kriteriene for AAP om 1 år så kan du få forlengelse Anonymkode: d154e...04f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #12 Skrevet 18. november 2022 Skjønte ikke helt hva du snakket om i HI, men som sagt - det er ingen regel om at man kan ha AAP i maks 3 år. Man har AAP i 3-4 år av gangen, og får forlengelse av vedtaket hvis det er av behov. Hvis du ser for deg at du må bli ufør, så må du snakke med en psykolog. Anonymkode: d154e...04f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #13 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enten må du håpe på å få forlenget, du må få innvilget uføretrygd som er svært lite sannsynlig etter så kort tid og mtp aktiv behandling eller du må gå på sosialen. Anonymkode: b88d6...f0e Så lenge TS er i behandling får hun enkelt forlengelse på AAP. Anonymkode: d154e...04f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #14 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): AAP skal du ha til du er ferdig avklart, går den ut søker du på nytt. Anonymkode: 3955d...2ba Gjelder nok bare fram til neste valg. Da har "alle" glemt at Høyre innførte karensår på AAP og velger inn Jern-Erna & Co. Da kommer nok karensåret tilbake tenker jeg. Anonymkode: dfd56...bd2 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #15 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er det ikke det ts sier Anonymkode: 1b045...314 Det et det TS sier, jo. Anonymkode: d5455...aa3
Purple_Pixiedust Skrevet 18. november 2022 #16 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Gjelder nok bare fram til neste valg. Da har "alle" glemt at Høyre innførte karensår på AAP og velger inn Jern-Erna & Co. Da kommer nok karensåret tilbake tenker jeg. Anonymkode: dfd56...bd2 Ikke nødvendigvis. Man har vel nå sett at det ikke fikk flere ut i arbeid og kun ble en belastning både mentalt og økonomisk. Så jeg håper at dersom Høyre velges igjen at de ikke innfører det igjen.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #17 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det et det TS sier, jo. Anonymkode: d5455...aa3 Den er din tolkning Anonymkode: 1b045...314
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #18 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Så lenge TS er i behandling får hun enkelt forlengelse på AAP. Anonymkode: d154e...04f Det er feil. Det er nye regler.. man må være under utdanning for å få forlengelse. ts må søke på nytt etter 3. året og oppfylle inngangsvilkårene på ny. Anonymkode: 95d2e...263
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 17.06): Så lenge du fortsatt utfyller kriteriene for AAP om 1 år så kan du få forlengelse Anonymkode: d154e...04f Hvor lenge får man forlengelse? Anonymkode: 97770...f28
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvor lenge får man forlengelse? Anonymkode: 97770...f28 Kjenner etpar stykker som har hatt AAP i 12 år nå, så det kan dra ut hvis Nav ikke anser deg som ferdig avklart for jobb eller ufør. Anonymkode: 50441...a29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå