Gå til innhold

Blir Nissene på låven historie nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor eller forfjor ble det jo ikke sendt pga Espen Eckbos karakter som var malt svart i ansiktet. Og nå er Antonsen i hardt vær med god grunn. Usmakelig og grov oppførsel. Men karakteren Bengt er jo komisk. Tror dere han forsvinner for alltid fra tv og strømme-skjermene?

Anonymkode: 23a99...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper det. Om ikke av noen annen grunn at jeg aldri har tålt trynet på Antonsen 😅 Han er virkelig ikke morsom.

Anonymkode: ee494...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tåler ikke ansiktet til Espen Eckbo! :nisseblunk: 

Helt greit for meg hvis alt det tullballet der forsvinner godt. Dette var virkelig  ikke et gram "morsomt" den første gangen det ble sendt heller.     

Anonymkode: 64b9b...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt greit for meg hvis alt det tullballet der forsvinner godt. Dette var virkelig  ikke et gram "morsomt" den første gangen det ble sendt heller.     

"Jeg syns ikke det er morsomt så da skal ingen andre få se det heller!".

Tviler på at det tas vekk fra Discovery+. Jeg håper de har gjort om på det de gjorde i fjor. Når de la inn advarselen i begynnelsen av hver episode så gjorde de samtidig slik at det kuttet i slutten av hver episode slik at vi ikke fikk med oss kalenderåpningen til Asbjørn. Men klart, det er jo sykt mye viktigere med krenkevarsel enn at vi får sett hele episoden.

Anonymkode: b5533...1a2

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lysker du ikke Espen?? 😳 Han er jo så god og nydelig🥰

Anonymkode: cb4aa...c62

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundrer meg ikke et øyeblikk om de fjerner det pga denne latterlige saken. Gud forby at man ser på noe som er morsomt.

Denne cancel kulturen blir bare mer og mer tragisk. 

Anonymkode: 34f23...215

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I fjor eller forfjor ble det jo ikke sendt pga Espen Eckbos karakter som var malt svart i ansiktet. Og nå er Antonsen i hardt vær med god grunn. Usmakelig og grov oppførsel. Men karakteren Bengt er jo komisk. Tror dere han forsvinner for alltid fra tv og strømme-skjermene?

Anonymkode: 23a99...9fe

Og han uten hår. Gud forby om de skalla føler seg krenket

Anonymkode: 08cd5...cde

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kansellerer alt heretter med Antonsen. "Den unge Fleksnes", "Dag", "Pitbull Terje", "Doktor Proktors prompepulver"... så lenge han har hatt noe med det å gjøre... det blir borte. Ikke noe å si for fans av Baasmo eller Nesbø, så lenge de har vært i samarbeid med Antonsen vet dere.

Anonymkode: 3562d...35e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

De kansellerer alt heretter med Antonsen. "Den unge Fleksnes", "Dag", "Pitbull Terje", "Doktor Proktors prompepulver"... så lenge han har hatt noe med det å gjøre... det blir borte. Ikke noe å si for fans av Baasmo eller Nesbø, så lenge de har vært i samarbeid med Antonsen vet dere.

Kilde?

Anonymkode: 7744a...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lysker du ikke Espen?? 😳 Han er jo så god og nydelig🥰

Anonymkode: cb4aa...c62

Enig! 😍 Synes han er kjekk jeg 😁

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kilde?

Anonymkode: 7744a...677

Burde sikkert ha slengt på en 😅 Prøvde bare harselere litt med PK-kulturen. Jeg legger meg selvsagt flat for at denne vitsen ble tolket feil.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre sesongene av Nissene på låven, må gjerne fortsette for min del. Elsker humoren til Espen Eckbo. At en eller annen fjott plutselig følte seg krenket av karakteren Ernst Øyvind, bør ikke hindre serien i å fortsette på TV-skjermen frem mot jul. Folk har jo ledd seg skakke av Eckbos univers i mange år, og ser ingen grunn til at en skal slutte med det.

I så fall må jo også Rhino få kritikk, siden det fremstiller skallede menn som noen paranoide sutrepaver. Eller Asbjørn Brekke, da det er fyfy å more seg over en karakter, som fremstiller en litt naiv fyr med talefeil og redusert hørsel. Skal en bli så opprørt over den minste detalj, er det jaggu ikke lett å lage fengende humor.

Det er meget bra at man i dagens samfunn setter fokus på uting som rasisme, mobbing og ekskludering. Slike ting er faktisk en hard og brutal realitet for mange, og noe en skal ta på alvor og jobbe mot. Likevel betyr ikke det at alt som kan streife tankene inn på slikt, er negativt vinklet i utgangspunktet og bærer preg av utidige intensjoner. 

Skal en ha hele tiden la være å ta seg kreative friheter, eller mene noe litt annerledes om betente temaer, vil en ikke komme så langt overhodet. Det vil jeg faktisk hevde også er en form for diskriminering, siden man da faktisk ikke lar alle grupper være en del av fellesskapet. Man knebler retten til å ytre seg i stor grad, og stuer samtidig bort grupper som skiller litt fra "normalen". Det gagner vel strengt talt ingen. 

Anonymkode: 5d3c1...87b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...