Gå til innhold

Angre huskjøp dagen etter budrunde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det i utgangspunktet ikke er mulig å angre huskjøp, men hva er mulighetene dersom man absolutt angrer og vil gjøre noe med det? 

Ringe megler og spørre om nr. 2 i budrunden fortsatt er interessert? Må man betale mellomlegget da? 

Andre muligheter? 

Anonymkode: c43ae...5ea

Skrevet

Bare du angrer nok og gråter i telefonen, så gir nok megleren seg. Bare smør på.

Anonymkode: 83df9...52e

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bare du angrer nok og gråter i telefonen, så gir nok megleren seg. Bare smør på.

Anonymkode: 83df9...52e

Tror du? 😪

ts

Skrevet

Ring megler ...be han spørre om de som selger huset vil la deg gå ut av kontakten...det kan jo være at om de har mange som var interessert..sp kan de jo ringe neste på listen p høre om de vil legge bud på huset. 

Kommer jo an på hvor mange som var interessert og budet..om du la inn høyeste bud betyr jo det at noen må være villig å gå over drt

Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Ring megler ...be han spørre om de som selger huset vil la deg gå ut av kontakten...det kan jo være at om de har mange som var interessert..sp kan de jo ringe neste på listen p høre om de vil legge bud på huset. 

Kommer jo an på hvor mange som var interessert og budet..om du la inn høyeste bud betyr jo det at noen må være villig å gå over drt

Takk. Ja, mitt var det høyeste. Tenkte at de under hadde bydd over meg i dag om se kunne.. men kanskje de kan/vil likevel når de får mulighet på nytt, ja? ☺️

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk. Ja, mitt var det høyeste. Tenkte at de under hadde bydd over meg i dag om se kunne.. men kanskje de kan/vil likevel når de får mulighet på nytt, ja? ☺️

ts

Hør med megler imorgen 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Der står det jo at det ikke går? Altså ikke uten spesiell grunn? 

Det er jo det korrekte svaret.

Du er bundet av budet og har ikke krav på å få opphevet kjøpet.

Du kan snakke med megler/selger og tilby å evt betale mellomlegget om andremann fremdeles ønsker å kjøpe.

Men om de ikke vil det, så har du kjøpt deg nytt hus.

Anonymkode: da7a7...aca

• Liker 15
Skrevet

Nei juridisk sett kan du ikke det, og ja du kan bli erstatningsansvarlig både for kundens utgifter til salg på nytt, mellomlegget på differanen mellom ditt bud og salgspris og for kostnader selger har i mellomtiden.

Blir fort sykt dyrt hvis selger går med på det med andre ord.

Anonymkode: 11afb...567

• Liker 5
Skrevet

Jeg blir utrolig nysgjerrig på hvordan man kan angre allerede dagen etter? Ble man bare revet med i en budrunde på impuls, uten å ha tenkt grundig gjennom om boligen var riktig?

Jeg kan bedre forstå at man kan angre etter overtakelse eller etter å ha bodd der en stund.

Anonymkode: 91a9d...d88

• Liker 12
Skrevet

En jeg kjenner tapte en budrunde. Etter noen dager ble han oppringt med beskjed om at vinneren angret seg pga økonomi. Da kom han med ett MYE lavere bud som megler aksepterte. Resterende mellom hans bud og vinneren av budrunden ble belastet de som trakk seg. De kontakter advokat og se tapte saken så det sang. De måtte ut med godt over 600k pga denne blemmen. 
Alle bud er bindene.

Anonymkode: e2763...1bf

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vant en budrunde, men leiligheten ble tatt av noen andre på forkjøpsrett. De angret seg tre mnd senere da de tok over, fikk nr mitt av megler, og tilbød meg å kjøpe til den prisen jeg opprinnelig hadde bydd. Det takket jeg ja til, de betalte alle kostadene med salget Du kan høre om nr 2 på listen er interessert, men da må du regne med å betale mellomlegget. Du kan uansett ikke trekke deg.

Anonymkode: dce0c...0f3

Skrevet

Det skjedde med leiligheten som vi solgte nylig. Kjøper angret seg og megler tok kontakt med budgiver nr 2, som var villig til å overta til sitt høyeste bud. Kjøper nr 1 betalte mellomlegget. Vi måtte samtykke i at det var greit. 

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte vårt hus etter at opprinnelig kjøper trakk seg. Vi betalte vårt høyeste bud, kjøper måtte dekke mellomlegg til selger. Vi har litt bismak  selv om vi er fornøyde med huset, fordi første kjøper var med på å trekke prisen opp. Eneste du kan gjøre er å spørre, og godta hvis det blir nei.

Anonymkode: fda2b...326

Skrevet

Ja du må dekke mellomlegg og evn utgifter til ny visning osv. 

Si fra raskest mulig!

Anonymkode: 613ef...5b0

Skrevet

Hvordan gikk det? 

Megler nevnte i forbifarten til oss at de som kjøpte huset vårt hadde spurt om de kunne trekke seg, og såklart fått avslag fra megler. De har overtatt huset. Jeg håper de trives, tross alt.

Anonymkode: 61694...012

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

ts

Hvorfor byr du høyt - når du føler deg usikker, og går ut fra slike ting som det? 😂

Anonymkode: 85cb1...051

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

ts

De vil neppe by over deg når de først har tapt, for om de er kjent med reglene kan de tilby sitt høyeste bud og du må betale mellomlegget. Eller de kan avslå, boligen legges ut for salg igjen, og de kan potensielt vinne den på ett enda lavere bud. Og du må betale hele prosessen i tillegg til mellomlegget.

Anonymkode: a43e9...4bd

Skrevet

Du får et dekningssalg, og må betale for mellomlegget til det neste kjøper under er villig til å gi. Hvis ingen i denne budrunden er interessert må du betale for ny runde med megler og et eventuelt mellomlegg mellom det du bød og det boligen da blir solgt til. 

Anonymkode: 92839...53b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...