Gå til innhold

Dere som er bifil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fant dere ut at dere var bifil? Og hvordan gikk dere ut med det? 

Anonymkode: 5d11e...f81

Gjest MuggenKanari
Skrevet

Fant det ut da jeg gikk på barneskolen og vi drev og skrev sånne tullete lister om hvem som var finest i klassen og hvem vi ville kysse, og jeg oppdaget at jeg var den eneste som hadde både gutter og jenter på listen min. Visste ikke at det het bifil, men skjønte jo at det var noe som var litt utenom det vanlige der. Ordet bifil fant jeg i en bok om pubertet på biblioteket så da fikk jeg et ord på følelsene. 

Har aldri kommet ut. Hadde både guttekjærester og jentekjærester. Og sånn fant omgivelsene mine ut det. 

Skrevet

Fant det vel ut allerede som 10 åring. Men det spiller ingen rolle fordi samfunnet tror ikke at det går an å være bifil. Er du sammen med en av samme kjønn er du homo/lesbisk, og er du sammen med en av motsatt kjønn er du hetero. Uansett hvor åpen man prøver å være om at man er bifil, så faller man allikevel alltid innenfor en av disse gruppene/kategoriene.

Anonymkode: c14f0...9a7

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Det fant jeg ut i et langvarig forhold med et ektepar. Det startet med at hun var i fokus, men utartet seg til også å gjelde oss menn. Siden har jeg også kost med enn, både alene, og sammen med dame.

• Liker 1
Skrevet

Har visst det siden barnehagen at jeg likte begge kjønn. Utviklet seg til å være helt naturlig i løpet av ungdomsskolen. Jeg har aldri hatt behov for å "komme ut" for alle rundt meg har jo forstått at jeg liker både menn og kvinner. Er nå i langvarig ekteskap med en mann. 

K43

Anonymkode: eb1a1...db3

• Hjerte 1
Skrevet
Frank Franke skrev (23 minutter siden):

Det fant jeg ut i et langvarig forhold med et ektepar. Det startet med at hun var i fokus, men utartet seg til også å gjelde oss menn. Siden har jeg også kost med enn, både alene, og sammen med dame.

Jeg har hatt grovt sett samme utvikling som deg, men jeg har aldri forelsket meg i menn. Jeg kaller meg derfor bi-seksuell i den grad jeg bruker merkelapper.

Skrevet

Fant ut av det som voksen, men andre rundt meg (spesielt mor) mistenkte det nok lenge før.

Anonymkode: e255a...5a3

Skrevet
Frank Franke skrev (41 minutter siden):

Men forelsker du deg i menn da? Eller er det kun seksuelt?

Anonymkode: f0e2a...cae

Skrevet

Konkluderte med det etter flere år med å bli tiltrukket av samme kjønn, men er fortsatt en sjelden gang tiltrukket av motsatt kjønn.

Det er ikke noe jeg har "kommet ut med" men har fortalt det til venner og der det kjentes trygt og naturlig.

Anonymkode: 3ea22...f67

Skrevet

Fant ut etter som årene gikk at jeg liker sex med menn, ikke forelskelse, kun sex. Jeg er gift med kvinne.

Skrevet
Snok1 skrev (7 timer siden):

Jeg har hatt grovt sett samme utvikling som deg, men jeg har aldri forelsket meg i menn. Jeg kaller meg derfor bi-seksuell i den grad jeg bruker merkelapper.

Er nok det jeg kan kalle meg også.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men forelsker du deg i menn da? Eller er det kun seksuelt?

Anonymkode: f0e2a...cae

Kun seksuelt ja.

Skrevet

Fant ut at jeg var bifil som barn, ble forelsket i en kamerat🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare alltid vært sånn.. kjønn har liksom ikke betydd noe for meg. 
Og jeg har aldri "kommet ut" på noe vis. Jeg har bare alltid vært ærlig med de det har vært relevant for. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan fant dere ut at dere var bifil? Og hvordan gikk dere ut med det? 

Anonymkode: 5d11e...f81

fant det ut når jeg var rundt 12,men kom ikke ut før jeg var 30 og da hadde jeg vert sammens med 2 jenter før, men alle ( uten mine nærmeste venner visste det ) var sammens med ei når jeg kom ut

Anonymkode: 8a862...a32

Skrevet

Jeg kom ut av skapet som lesbisk (overfor familie og nære venner) i 15-16-årsalderen. Har på en måte visst siden tidlig barndom at jeg liker kvinner. Så forelsket jeg meg for første gang i en mann da jeg var 20 år, og siden har jeg på en måte gått baklengs inn i skapet igjen. Jeg har vært sammen med mannen min i mange år. Hvis jeg driver og snakker om at jeg er bifil virker det på en måte useriøst, som om jeg ikke bryr meg om det forholdet jeg er i. Samtidig føler jeg meg på en måte ganske annerledes enn den jevne heterofile kvinne. Jeg har aldri sluttet å bli tiltrukket av kvinner, og det hender at jeg forelsker meg i dem, noe som iblant kan være upraktisk. 

Anonymkode: 968a7...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...