Gå til innhold

Samboeren min er så tafatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så oppgitt. Han er virkelig verdens beste på alle områder men har er så j*vlig sløv på viktige ting. Han glemmer å sjekke opp i viktige ting, han trodde han var forsikret gjennom jobben i mange år men var ikke det. Han fant ut dagen før vi skulle til utlandet (etter mas fra meg) at han ikke hadde reiseforsikring. Han glemte EU-kontroll til bilen. Regninger går over fristen fordi han ikke har noe system. Så fort jeg spør gjør han det men jeg føler hele tiden at jeg må gå «etter han» og mase. 

Praktiske ting som å bytte dekk, lyspærer, kjøpe inn ting som mangler, fikse en ødelagt ting er han kjempegod på, men alt «papirarbeid» og økonomiske ting tar han aldri ansvar for og jeg er lei av å være den som drar lasset.. 

Tips?🙁

Anonymkode: c891b...0fb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir så oppgitt. Han er virkelig verdens beste på alle områder men har er så j*vlig sløv på viktige ting. Han glemmer å sjekke opp i viktige ting, han trodde han var forsikret gjennom jobben i mange år men var ikke det. Han fant ut dagen før vi skulle til utlandet (etter mas fra meg) at han ikke hadde reiseforsikring. Han glemte EU-kontroll til bilen. Regninger går over fristen fordi han ikke har noe system. Så fort jeg spør gjør han det men jeg føler hele tiden at jeg må gå «etter han» og mase. 

Praktiske ting som å bytte dekk, lyspærer, kjøpe inn ting som mangler, fikse en ødelagt ting er han kjempegod på, men alt «papirarbeid» og økonomiske ting tar han aldri ansvar for og jeg er lei av å være den som drar lasset.. 

Tips?🙁

Hmmm han er kanskje vandt med at du er der og minner han på ting? 

Anonymkode: 1cfcb...83b

Skrevet

Han er vel litt AD/HD type da. Neppe så mye å gjøre med det. Han er som han er

Anonymkode: 5b30b...8f2

• Liker 3
Skrevet

Når han gjør mye annet og gjør ting når du ber han om å gjøre det så synes jeg du har det bra. Leter du etter problemer?

Anonymkode: 6ab12...982

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tips?🙁

Viss han tar ansvar for dekk,lys,kjøpe og fikse kan vel du ta ansvar for papirarbeid og økonomi?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilleville skrev (14 minutter siden):

Viss han tar ansvar for dekk,lys,kjøpe og fikse kan vel du ta ansvar for papirarbeid og økonomi?

Ja absolutt. Men f.eks når vi skal reise utenlands og han sier han har forsikring uten å gidde å sjekke det.. Det kan jo bli kjempealvorlig og jeg blir bekymret av at han ikke tar ansvar for sånne ting. Forsikringen gjaldt også hans ene barn han har fra tidligere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan være ADHD eller andre slike ting

Anonymkode: 0f1c5...ad9

• Liker 1
Skrevet

Han er nok ikke så glad i papirarbeid, men han er flink på andre måter.

Anonymkode: 79cc6...b94

• Liker 1
Skrevet

Dra lasset? Det gjør du da overhodet ikke når han gjør alt praktisk.  

Anonymkode: 23bf1...ff4

• Liker 3
Skrevet

Kanskje han bare er lat.-

Anonymkode: 7e84b...fb9

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja absolutt. Men f.eks når vi skal reise utenlands og han sier han har forsikring uten å gidde å sjekke det.. Det kan jo bli kjempealvorlig og jeg blir bekymret av at han ikke tar ansvar for sånne ting. Forsikringen gjaldt også hans ene barn han har fra tidligere.

Det er nok slitsomt å leve med noen som mangler eksekutive evner (organisering, planlegging, tenke fremover i tid, huske på ting...). Mange ville nok sagt takk for seg.

Saken er at han vil aldri bli flink til dette, det er neppe viljen det står på. Så enten må du akseptere at han er slik, eller gå videre. Ikke bruk masse energi på å ergre deg i hvertfall, det forandrer ingenting. 

Anonymkode: 5b30b...8f2

• Nyttig 1
Skrevet

Hvor mye praktisk gjør du?  som å skifte dekk eller vaske bilen, bytte lyspærer og fikse ting som blir ødelagt? Skufle snø og klippe gress? 

Anonymkode: 49253...c21

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tips?🙁

Skrevet

Kanskje han synest du er tafatt med praktiske ting

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Da fikser han lyspærer og dekkskift da, så tar du ansvar for økonomien. Sikkert det dette overdimensjonerte barnet vil uansett - ha en dame/mamma/verge

Anonymkode: 0584c...432

• Nyttig 1
Skrevet

Å sjekke om man er forsikret, betale regninger som står på en selv og annet er det _minste_ jeg forventer at en partner kan.

Herregud, så tafatt det er å skrive "jammen, da må du ta deg av det da". Nei.

Det funker til den dagen en saksbehandler setter ned foten for du er ikke den personen som står på avtalen.

Han får se til å skjerpe seg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (10 minutter siden):

Å sjekke om man er forsikret, betale regninger som står på en selv og annet er det _minste_ jeg forventer at en partner kan.

Herregud, så tafatt det er å skrive "jammen, da må du ta deg av det da". Nei.

Det funker til den dagen en saksbehandler setter ned foten for du er ikke den personen som står på avtalen.

Han får se til å skjerpe seg.

?

Anonymkode: dea3a...8ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

?

Anonymkode: dea3a...8ce

GDPR. Personvern. 

Anonymkode: b8393...675

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har også trodd at jeg var forsikret før reise, for å finne ut i siste liten at det var feil. Og jeg er et ordensmenneske, så det kan skje med alle og enhver. 

Virker litt som du leter etter problemer...

Anonymkode: 9dc5e...c05

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...