Svart Katt Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Min bestevenninne har kjøpt en ganske dyr julegave til meg i år, jeg aner ikke hva den inneholder, men hun fortalte at hun ville gjerne gi meg litt ekstra i år, siden vi ikke har gitt hverandre noe på lenge. Det er jo kjempehyggelig av henne, men jeg har fått så "presentasjonsangst"! Hva i alle dager skal jeg finne på til henne? Jeg har selvsagt lest og tenkt på alle de personlige gavene det går an å gi, og jeg skal også gi noe som er innenfor den sjangeren, men hva skal jeg ha som en slags "hovedgave"? Det er så vanskelig. (Jeg trenger så sååårt ideer!) Jeg kom plutselig til å tenke på en sjokoladefondue. Jeg tror jeg kunne ha tenkt meg en selv, men er det slik at sånne sjokoladefonduer er en typisk gave? En slik ting som "alle" kjøper til andre, men som ingen egentlig finner anledninger til å bruke? Litt sånn som fotbad og popcornmaskinen har vært før..
Shea Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 Hvor mye penger har du tengt å bruker? Er hun singel eller i sammboerskap? Har hun barn og ikke minst hvor gammel er hun? Kjekt å vite slik at du kan få rette ideer
Svart Katt Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2005 Hun er tidlig i tjueårene og venter sitt første barn med sin samboer. Men jeg har ikke tenkt til å kjøpe noe til barnet, for det er en stund til det kommer og det skal være en gave til HENNE. Gaven skal vel koste mellom 500 - 700 kroner.. Hun ønsket seg faktisk "ting til stua", men jeg vil ikke risikere å kjøpe "nips" som overhodet ikke faller i smak. :icon_neutral:
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #4 Skrevet 7. desember 2005 Liker hun Tufte? I disse dager er dvd-en deres ute på markedet og den ønsker iallefall jeg meg Har hun noen spesielle hobbyer eller interresser?
Svart Katt Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2005 Tufte-interessen er nok dessverre ganske laber - enda så morsomt det er! Og hobbyer? Vel.. nei.. Eller.. Giraffer! Om det kan kalles en hobby. Giraffer faller alltid i smak. Men å finne en giraff i Oslo sentrum i morgen blir vel ganske vanskelig?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #6 Skrevet 7. desember 2005 Gå på Notabene, der selger de giraffer..om enn i bamseutgave
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #7 Skrevet 7. desember 2005 Med det samme du er på Notabene på giraffjakt, kan du jo se om du finner en bok med giraffer med masse bilder i osv. Ellers kan du jo se i en butikk de selger bilder, om de har noen med giraff på der siden hun ønsket seg ting til stua. Flott bilde til å henge i stua eller på soverommet, eller hvor hun nå ville hatt det.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #8 Skrevet 7. desember 2005 Kanskje det kunne være deilig med noe selvpleiende ting og tang? Hvis hun er den typen da.. mye som sikkert kan føles godt når en går gravid. Filmer med dyr, med giraffer da såklart Liker hun smykker eller noe sånn til å pynte seg med så er jo det en fin og personlig gave også.
agbre Skrevet 8. desember 2005 #9 Skrevet 8. desember 2005 Hva med et gavekort på rensing av hud, fotpleie eller noe i den duren? Det er i allefall personlig. Deilig å få litt luksus nå når hun går gravid
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2005 #10 Skrevet 8. desember 2005 Hva med konsertbillett, gavkort på restaurant, gavkort på spa og slike ting? Ellers er det jo veldig morsomt med spill. Som TP eller Cranium. Spill er dyrt, men morsomt å få! Eventuelt kan du jo gå på et eller annet galleri og se om du finner et fint maleri ol. som koster rundt den prisen. Det er en personlig gave, og i tillegg noe man kan ha lenge - samt at det er bilder ikke alle andre har. (Dette kommer jo an på smaken og alt det der, da.) Har de playstation, så er jo det nye spillet Buzz veldig artig, eller Singstar. man blir aldri for gammel for slikt. Karaokemaskin? Hmm..
Svart Katt Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #11 Skrevet 8. desember 2005 I dag har jeg faktisk vært på et kunstgalleri. Jeg fant dessverre ikke et bilde som passet, og hadde jeg hatt litt bedre tid, hadde jeg nok lett litt mer etter et, for jeg tror at hun hadde blitt veldig glad for noe sånt. Ingen dum idè! "Hovedgaven" ble en DVD-boks som jeg fant ut at hun ønsket seg, også ble det noen småting ved siden av. Jeg lagde en eske hvor jeg la alt i, og pyntet og styrte. Så nå håper jeg hun blir fornøyd! Hadde jeg lest det siste innlegget før, hadde jeg nok kanskje kjøpt nettopp et playstationspill. Det tror jeg også hun kunne ha blitt glad for. (Får skrive opp det til neste gang) Takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå