AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Gir anbefalt mengde mme. Baby vil ofte ha mer kort tid etter. Baby er 6 uker. Vi har skiftet, bysset, gått tur osv. Det hjelper ikke. Blir kun fornøyd med mer melk. Skal vi bare gi mer? Er det best å gi større porsjon eller dele opp i mindre og gi hyppig? Anonymkode: 49c2b...5dc
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gir anbefalt mengde mme. Baby vil ofte ha mer kort tid etter. Baby er 6 uker. Vi har skiftet, bysset, gått tur osv. Det hjelper ikke. Blir kun fornøyd med mer melk. Skal vi bare gi mer? Er det best å gi større porsjon eller dele opp i mindre og gi hyppig? Anonymkode: 49c2b...5dc Da gir du mer mat, den er tydelig sulten Anbefalt MME mengde på boksen er en veiledning. Anonymkode: 77dea...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Gi mer. Det som står på boksen er ikke en fasit for hvor mye babyen trenger, men veiledende. Anonymkode: c831b...f85 1
sstinemor Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 La barnet få spise til det er mett:) Det står også bak på frokostblandinga at anbefalt porsjonstørrelse er 35 gram - men hvem spiser bare 35 gram liksom:p 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Vår baby på 2 mnd skulle basert på veiledningen spist 150ml x 5 om dagen. Han spiser ca 100-140 x 8 om dagen. På helsestasjonen sa de at det er 15% av vekta som er ca hva de burde spise Anonymkode: 77dea...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vår baby på 2 mnd skulle basert på veiledningen spist 150ml x 5 om dagen. Han spiser ca 100-140 x 8 om dagen. På helsestasjonen sa de at det er 15% av vekta som er ca hva de burde spise Anonymkode: 77dea...ff9 Gjelder dette hele veien? Så hvis min veier 8,5kg så skal han ha over 1 liter i døgnet? Anonymkode: 4a993...78a
AprilLudgate Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 De skal selvregulere ja Sålenge babyen følger kurven sin er det hva de trenger. Mitt barn spiste 1mndsalder over veiledet mengde frem til 4 mnd, så flatet det ut. Om vi ikke hadde gitt det hadde han gått ned i velt og blitt undervektig. Men pga vitaminer og mineraler i MME er det greit å ta en prat med helsestasjon om man blir gående over literen i døgnet.
Okidokisjokioki Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjelder dette hele veien? Så hvis min veier 8,5kg så skal han ha over 1 liter i døgnet? Anonymkode: 4a993...78a Det finnes en del om dette på nettet, mener grensa går rundt 1l, at fra da trenger man ikke øke i takt med vekten. Men alt dette er bare sirkus cirka, barn er ofte flinke til å gi beskjed selv hvor mye de trenger å spise og så lenge kurven ikke tar en drastisk endring og dere får beskjed om noe annet fra helsestasjonen, ville jeg fult signalene til den lille. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 Okidokisjokioki skrev (43 minutter siden): Det finnes en del om dette på nettet, mener grensa går rundt 1l, at fra da trenger man ikke øke i takt med vekten. Men alt dette er bare sirkus cirka, barn er ofte flinke til å gi beskjed selv hvor mye de trenger å spise og så lenge kurven ikke tar en drastisk endring og dere får beskjed om noe annet fra helsestasjonen, ville jeg fult signalene til den lille. Dette Vi fikk bare beskjed å følge signalene til babyen. At den ville si om det er for lite eller for mye. Inntrykket mitt er at det øker gradvis, men at det flater ut. Anonymkode: 77dea...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå