Gå til innhold

Naboen momler høyt og det går meg på nervene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun som bor over meg, når hun står på kjøkkenet høres momlingen hennes ekstremt godt nede på min stue. Det er ikke bare LITT momling, det er HØYT og intenst! Typ “hunuhunuhøøø mmøøøh hunummmøø“ jeg bliiiir så frustrert, makter ikke det😩 Som regel pleier jeg å gå tur, for å unngå momlingen, i dag var det ok da jeg enda trengte litt ekstra bevegelse etter å ha sittet på rumpa litt for mye. Men av og til, har jeg bare lyst til å bli hjemme og slappe av. Av og til har jeg ikke lyst til å gå på tur, eller dra ut av huset. 

Spørsmålet er: Kan jeg be henne prate LITT stillere når hun står på kjøkkenet sitt? Kan jo ta samtalen et annet sted, hvor hun ikke høres så godt!

Anonymkode: bab36...adc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Typ “hunuhunuhøøø mmøøøh hunummmøø“ 

😂😂😂😂

eier du eller leier? Er hun over deg en leieboer eller eier? 
Er hun over den som leier boligen/leiligheten er det lite å gjøre med, dessverre.

Anonymkode: 7814e...474

Skrevet

Jeg forstår degda jeg selv har bodd på veldig lite lydtette plasser. Men, her er det nok pent lite du kan gjøre, hva skal du si? 
«Kan du vennligst slutte å prate på kjøkkenet?» ?:klø: 

Sats heller på å flytte, du:nikke:

Anonymkode: faa04...169

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun som bor over meg, når hun står på kjøkkenet høres momlingen hennes ekstremt godt nede på min stue. Det er ikke bare LITT momling, det er HØYT og intenst! Typ “hunuhunuhøøø mmøøøh hunummmøø“ jeg bliiiir så frustrert, makter ikke det😩 

😳😅🤣

Hva med: Flytt et sted uten naboer?🤔

Anonymkode: 7b24d...689

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

😂😂😂😂

eier du eller leier? Er hun over deg en leieboer eller eier? 
Er hun over den som leier boligen/leiligheten er det lite å gjøre med, dessverre.

Jeg leier, hun over eier.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår degda jeg selv har bodd på veldig lite lydtette plasser. Men, her er det nok pent lite du kan gjøre, hva skal du si? 
«Kan du vennligst slutte å prate på kjøkkenet?» ?:klø: 

Sats heller på å flytte, du:nikke:

Anonymkode: faa04...169

Nei ikke sant, jeg vet jo selv at det høres idiotisk ut om jeg skulle ha bedd henne om å ikke prate på kjøkkenet😩 Samtidig synes jeg at jeg betaler litt for mye, for å holde opp med bråket hennes.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😳😅🤣

Hva med: Flytt et sted uten naboer?🤔

Anonymkode: 7b24d...689

Jeg leter etter et nytt bosted, er ikke bare-bare mtp utgifter, og det å finne et bosted her på bygda. 

Skrevet

Uff, sånn er det. Lyden går nedover, så er det litt eldre boliger er det relativt lytt,. men du hører jo ikke HVA hun sier? 

Anonymkode: eda79...a4f

Skrevet

Kan også legge til at: dama har økt leia med 1000kr, jeg har bare bodd her siden Mai. Nå har hun også snakket om å evt be meg om litt penger til strøm når strøm egentlig er inkl i leia😒🤷🏽‍♀️🤦🏽‍♀️ 
Jeg er møkklei hele kjærringa, liker son egentlig å være hjemme og har sååå lyst til å bare slappe av og til men det er så mye som går meg på nervene. Og når hun først skal øke leia kan hun i det minste lære seg innestemme liksom.

Skrevet

Bare å ta på TV en høyere, så hører du ikke andre prate.

Har du så dårlig råd, kan du ikke velge boplass.

Anonymkode: c37c5...a1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff, sånn er det. Lyden går nedover, så er det litt eldre boliger er det relativt lytt,. men du hører jo ikke HVA hun sier? 

Anonymkode: eda79...a4f

Nei, klarer ikke å høre hele ord. Eller, det kan jo for alt jeg vet være ord. Hun er ikke Norsk og snakker ofte et språk som påminner om en blanding av Polsk og Russisk🤷🏽‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare å ta på TV en høyere, så hører du ikke andre prate.

Har du så dårlig råd, kan du ikke velge boplass.

Anonymkode: c37c5...a1b

Morsom du😘 Denne leiligheten er ikke av det billigste slaget, og det er vel kanskje også grunnen til at jeg blir så irritert. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan også legge til at: dama har økt leia med 1000kr, jeg har bare bodd her siden Mai. Nå har hun også snakket om å evt be meg om litt penger til strøm når strøm egentlig er inkl i leia😒🤷🏽‍♀️🤦🏽‍♀️ 
Jeg er møkklei hele kjærringa, liker son egentlig å være hjemme og har sååå lyst til å bare slappe av og til men det er så mye som går meg på nervene. Og når hun først skal øke leia kan hun i det minste lære seg innestemme liksom.

Dette har hun jo ikke lov til! 
Her må du ta kontakt med for eksempel leieboerforeningen. 
Hun må da holde sin side av leiekontrakten.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, klarer ikke å høre hele ord. Eller, det kan jo for alt jeg vet være ord. Hun er ikke Norsk og snakker ofte et språk som påminner om en blanding av Polsk og Russisk🤷🏽‍♀️

Da er hun kanskje heller ikke klar over lovene runt utleie i Norge? Har hun leid ut før? 

Ser at du skriver at det ikke er lett å finne bosted der du bor, kanskje flytte til en naboby om du har mulighet? Dama høres kokko ut.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette har hun jo ikke lov til! 
Her må du ta kontakt med for eksempel leieboerforeningen. 
Hun må da holde sin side av leiekontrakten.

Da er hun kanskje heller ikke klar over lovene runt utleie i Norge? Har hun leid ut før? 

Ser at du skriver at det ikke er lett å finne bosted der du bor, kanskje flytte til en naboby om du har mulighet? Dama høres kokko ut.

Takk, jeg skal se på det. Jeg har hittil ikke orket å diskutere med henne, helt til hun begynte å bråke mere. Nå vurderer jeg å skrive en melding til henne. 
Jeg må dessverre holde meg her, grunnet jobb, jeg er dog innom finn og sjekker daglig om det har kommet ut noe🤞🏽🤞🏽

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg bodde også slik, tidligere. Følte aldri at jeg var alene. Hørte de i etasjen over, hele tiden. Snakking, konstant gåing (tramping) over gulvene osv. Brukte mye "sov i ro" i ørene på den tiden. Selv om leiligheten og beliggenheten var fantastisk, så måtte jeg flytte til slutt. Hadde seriøst blitt gal til slutt. 

Gjest AprilRyan
Skrevet

Hun har ikke lov å øke husleia og hun har ikke lov til å be deg om penger til strøm. Antar at det står i kontrakten at det er inkludert. Hadde ikke gitt henne noen penger når hun ikke følger kontrakt i hvert fall.

Det med at hun prater tror jeg ikke at er lurt å lage noen sak av. Sånn er det når man bor i bolig der det er lytt. Bor sånn selv også, men huseier oppholder seg ikke særlig mye rett over meg siden det er soverom der, men kan høre når de prater og når de går. Man må tåle litt lyd og prating tror jeg ikke at man kan be noen om å slutte med. Da skal det være ekstremt, men forstår at det er irriterende.

Ville heller ha funnet en annen leilighet og kanskje heller bruke headsett med støykansellering eller noe.

Skrevet

*mumler

Anonymkode: 5412f...5a4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville vært ærlig og sagt at det er så lytt at du hører henne på kjøkkenet. Det er en ærlig sak, og da kan det hende at hun forstår og tar hensyn. 

Du betaler faktisk mye penger for å bo der, og har rett til å si ifra om det er noe som du ikke liker eller er vanskelig. 

Jeg reagerer selv på lyd så forstår deg godt. Iblant er det fint å ha det helt stille uten mumlelyder. 

Anonymkode: b8a01...38b

Skrevet

Kjøp deg ørepropper

Anonymkode: 6e769...806

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...