Gå til innhold

Jeg har fått bronkitt og tisser meg ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjære dere, gi meg råd om noe jeg kan gjøre.

Har vært innmari Forkjøla en god stund. Ok, det er greit. Fikk hoste som har satt seg så veldig i bringa. Jeg har ikke hatt stressinkontinens før,  men nå, det renner som fy når hostekulene kommer. Jeg hoster til jeg fysisk brekker meg, og gir det seg ikke så kaster jeg opp. Det klør langt inni der. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Nå bruker jeg bleiene til minstebarnet. 

Jordmor sa at det ikke er risiko for barnet i magen.

Men finnes det medisin for meg?? Sist jeg hadde bronkitt,  ikke gravid,  hostet jeg meg gjennom 6 uker.

Endret av Eplejuice123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sa jordmor om medisin? Jeg tisset på meg til tider bare jeg nøs når jeg var gravid 🙈

Anonymkode: 4c9cd...df8

Skrevet

Slike medisiner mot vannlating har ofte antikolinerg effekt. Tror ikke det er bra sammen med graviditet? Men vet ikke altså! Tror dere bare må holde ut altså. Og forsøke å tømme blæren ofte kanskje slik at det ikke er så mye som renner av gangen. 

Anonymkode: 0370a...4e8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slike medisiner mot vannlating har ofte antikolinerg effekt. Tror ikke det er bra sammen med graviditet? Men vet ikke altså! Tror dere bare må holde ut altså. Og forsøke å tømme blæren ofte kanskje slik at det ikke er så mye som renner av gangen. 

Anonymkode: 0370a...4e8

Det er nesten verre med hosten der jeg brekker meg som en gris :-) og jeg rekker ikke tømme blæra, for jeg hoster hele tiden. Satte meg på do i stad. Kom ingenting. Fikk hostekule , da rant det.

Uansett,  takk for råd:-)

Skrevet

Sånn er det nok bare akkurat nå😅 Langvarig kraftig hoste er svært krevende for bekkenbunnen og den blir sliten. Trener du knipeøvelser? Prøver du å knipe før host og nys?

Anonymkode: f78d7...69e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva sa jordmor om medisin? Jeg tisset på meg til tider bare jeg nøs når jeg var gravid 🙈

Anonymkode: 4c9cd...df8

Ho sa jeg burde ringe legen. Skal dit i morgen, tenkte jeg skulle høre her om hva folk evnt har erfaring med. Ellers demper det litt med Doc og varm te ned honning

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn er det nok bare akkurat nå😅 Langvarig kraftig hoste er svært krevende for bekkenbunnen og den blir sliten. Trener du knipeøvelser? Prøver du å knipe før host og nys?

Ja, jeg prøver flere ganger om dagen å ta "knipeheisen til 10 etg"  men jammen er der vanskelig å knipe når hostekulene tar deg.

Skrevet
Eplejuice123 skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg prøver flere ganger om dagen å ta "knipeheisen til 10 etg"  men jammen er der vanskelig å knipe når hostekulene tar deg.

Absolutt tøft da ja! Uff, veldig ubehagelig. God bedring!

Skrevet

Nettopp vært igjennom det samme. Gravid og bronkitt. Følte det bare rant piss av meg in flere uker. Måtte opp mange ganger på natt fordi nattbind var fullt av tiss. Ofte igjennom bukser osv og. 6 uker siden fødsel nå og helt fin bekkenbunn. Hold ut!

Anonymkode: d1a32...72d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nettopp vært igjennom det samme. Gravid og bronkitt. Følte det bare rant piss av meg in flere uker. Måtte opp mange ganger på natt fordi nattbind var fullt av tiss. Ofte igjennom bukser osv og. 6 uker siden fødsel nå og helt fin bekkenbunn. Hold ut!

Anonymkode: d1a32...72d

<3 takk

Skrevet

Du må nok bare holde ut. Hvis det er noe til trøst, så skal du være glad det ikke er diaré du har. 🙈

Anonymkode: 9fa7f...dac

Skrevet

Har akkurat blitt bedre etter en runde forkjølelse etterfulgt av bronkitt, vare i nesten 6-7 uker. Hadde det akkurat slik som du beskriver, var nesten som å lese om meg selv. Ingen medisiner å få, men fikk anbefalt Fribol av legen. Enten så var det tilfeldig, eller så hjalp den veldig - jeg merket endring allerede etter første drops. Smaker ikke noe godt, men SÅ verdt det om det hjelper.

God bedring:) 

Anonymkode: 8e3c1...d01

Skrevet

Bronkyl som løses opp i vann, tror det er 3 ganger daglig for voksne jeg.

Skrevet

Tena Lady er ikke bare for gamle damer/menn ;) Laget for å suge opp urin og finnes i mange størrelser. 

Skrevet

Jeg har slitt masse med bronkitt i årevis. Hadde også bronkitt i svangerskapet og hostet på meg en blødning i 8. mnd. Der var i hvert fall der de mente at hadde skjedd, de fant ingen annen grunn for blødningen. 

Jeg sliter alltid med at jeg skvetter når jeg har bronkitt. Bruker bind, rett og slett. 

Anbefaler også å drikke limeshot - blande 2 teskjeer med honning med saften av en halv lime, morgen og kveld.  Og drikke mye vann. 

Anonymkode: 38a02...630

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du må nok bare holde ut. Hvis det er noe til trøst, så skal du være glad det ikke er diaré du har. 🙈

Anonymkode: 9fa7f...dac

Huff, ja ;-)

Skrevet
Einus skrev (18 minutter siden):

Bronkyl som løses opp i vann, tror det er 3 ganger daglig for voksne jeg.

Ja, vi har det i hus, men anbefalingene var noe vage. " lite kjennskap til bronkyl for gravide, i samråd med lege", dksl høre med lege :-) takk for tips

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har akkurat blitt bedre etter en runde forkjølelse etterfulgt av bronkitt, vare i nesten 6-7 uker. Hadde det akkurat slik som du beskriver, var nesten som å lese om meg selv. Ingen medisiner å få, men fikk anbefalt Fribol av legen. Enten så var det tilfeldig, eller så hjalp den veldig - jeg merket endring allerede etter første drops. Smaker ikke noe godt, men SÅ verdt det om det hjelper.

God bedring:) 

Anonymkode: 8e3c1...d01

Takk for tips! <3

Skrevet

Jeg brukte bleier🙈 Helt vanlige bleier i størrelse 6, brettet ut som et bind i underbuksa🤪 Funket supert👍 Vi hadde det allerede i huset, og følte ikke for å be svigerfar kjøpe en pakke damebleier når han dro på apotek for oss.

Anonymkode: 1672a...de4

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg brukte bleier🙈 Helt vanlige bleier i størrelse 6, brettet ut som et bind i underbuksa🤪 Funket supert👍 Vi hadde det allerede i huset, og følte ikke for å be svigerfar kjøpe en pakke damebleier når han dro på apotek for oss.

Anonymkode: 1672a...de4

Ja, det gjør jeg også. ;-) 3 åringen gjorde store øyne da jeg byttet et. ( ho driver å slutter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...