Gjest vilkåret Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 (endret) Det er åpenbart ikke greit å ha visse meninger om norsk militære og dets praksis. Man risikerer bli utestengt eller verre. Er dette demokrati og frihet i en moderne verden? Kan vi stole på hva vi blir fortalt når vi vet at de som snakker kan bli utpresset og skvist ut? Kan vi stole på Heier sine meninger nå, eller ønsker han en militær karriere der han må fronte visse meninger? https://forskning.no/forskningsetikk-ny/forsker-tormod-heier-opplevd-a-bli-forsokt-kneblet-og-skremt-da-han-kritiserte-forsvaret/308200 Endret 17. november 2022 av vilkåret
Amossa Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Veldig interessant lenke. Jeg er ikke overrasket over at forsvarsforskere blir forsøkt kneblet av forsvaret selv. Man må huske på at Forsvaret er sterkt påvirket av amerikansk tenkemåte. Tror ikke det er mange som vil kalle USA et fritt demokratisk land i dag. Forsvarsforsker Tormod Heier er dyktig og synes å ha høy integritet. Merket meg tidlig uttalelsene hans om krigen i Europa. Han var ikke like svart-hvit i uttalelsene som forsvarsfolkene. Det gir tillit.
Gjest Paramount Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Amossa skrev (36 minutter siden): Tror ikke det er mange som vil kalle USA et fritt demokratisk land i dag. Det var dystert. Da er det altså ingen frie og demokratiske land igjen.
Amossa Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Paramount skrev (9 minutter siden): Det var dystert. Da er det altså ingen frie og demokratiske land igjen. Jeg har nå fortsatt tro på de skandinaviske landene - Norge inkludert. Ellers ser det mørkt ut, ja.
Gjest Paramount Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Amossa skrev (Akkurat nå): Jeg har nå fortsatt tro på de skandinaviske landene - Norge inkludert. Ellers ser det mørkt ut, ja. Jeg glemte forresten Sveits. det må være et av verdens mest demokratiske og frie land i verden, sammen med USA. Kanskje Costa Rica er et demokratisk paradis, jeg mener å ha lest noe slikt. Det er sikkert flere demokratiske perler der ute, som jeg ikke kjenner til. Men skandinavia scorer dårlig på frihet og demokrati synes jeg. Det er for mye skjult tvang og påvirkning. Det er bare utstillingsvinduet igjen av den Skandinaviske friheten og demokratiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå