Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt i vilket forum jeg skulle legge dette, men prøver her.

Har vært samboer i snart tre år.Han er syv år eldre en meg og jeg er i slutten av 20årene.

Det har bare vært kaos hele tiden.Han er vel go på bunnen men en riktig lystløgner.Lyver om det meste, stort eller smått. Har løpt mellom meg og exen sin hele tiden.

Når jeg traff han kom jeg ganske rett fra et forhold med en voldelig mann og fikk pga det en skikkelig knekk.Ble sykemeldt og etter lang tid er jeg nå under yrkesrettett attføring.Tross for turbulensen og mangelen på støtte i dette forholdet så er jeg faktisk klar med skolen til sommeren, og med toppkarakterer.

Da ska jeg ut i jobb,noe som etter så lang tid kan va litt "skummelt" og jeg føler at dette forholdet tærer sånn på meg.Gir meg inget enn frustrasjon fortvivelse og vanskligheter med å stole på folk.Han har begynt å bli veldig frekk verbalt og selv om jeg prøver så går det inn på meg.

Kan ikke gjøre dette her mot meg selv lenger.

Trenger derfor råd og hjelp fra den som orker.

Leier hus, 6000 i måneden pluss strøm. Noe jeg ikke med min stønad klarer alleine.Jeg har også i løpet av disse årene fått veldig dårlig ekonomi, inkasso og masse krav.Har ordnet nedbetalings ordninger med alle kreditorer, men det er allikevel mer en jeg klarer per måned.Har to katter, som trenger mulighet for å gå ut.

Har ikke familie her og har isolert meg endel fra venner.

Vad gjør jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt at du kommer deg unna!

Ta en tur på sosialkontoret- de må kunne hjelpe deg litt.Spesiellt siden du har så kort tid igjen av rehabiliteringen.Regner med at du klarer ekonomien selv når du får jobb.

Dette vet ikke jeg, men trur ikke du trenger å flytte hvis du vil bo der du er.Husleien var ikke så høy.Det vil nok koste enda mer hvis du skal flytte. :klem:

Skrevet

Jeg bøyer meg ærbødigst for deg :)

Du får hjelp via krisesenter også; finner dem via nett og kan maile spørsmål dit om evt. støtteordninger. For de finnes!! :D

Og så kan du vel søke bostøtte fra kommunen, får det visstnok på etterskudd men det hjelper jo likevel:)

:klem:

Fiona

Gjest Miloine
Skrevet

Nei huff.

Du fortjener bedre enn dette.

Kom deg ut av forholdet fortest mulig!

Gjør det slutt i det minste.

....sier jeg da, det er lett å si for meg som ikke er i samme situasjon som deg, men han er ikke noe å samle på - det skjønner du nok egentlig selv.

Altså, i din situasjon ville jeg ha snakket med noen på sosialkontoret, fortalt situasjonen, fått ting til rette lagt for deg selv økonomisk og PÆLMA drittsekken ut eller flyttet selv.

Helst det første med hensyn til dine katter som sikkert har det tilrettelagt der du bor nå!

Dersom du ikke har krav på noe fra sosialkontoret vil de kanskje fortelle deg hva du bør gjøre og evt. hva du har krav på.

Legg alt til rette for deg selv først, før du sier eller gjør noe.

Hva slags inntekt har du nå?

Har du fra A-etat, trygdekontoret eller lånekassa -hvor fra da?

Du er nå klar for å gå ut i jobb, stå på, få deg jobb, tjen dine egne penger, gjør noe, for dette er du ikke tjent med.

Hverken nå eller på sikt!

Skrevet

Så bra du har klart å forbere deg mentalt på å komme deg vekk fra han! Det tror jeg vil være veldig bra for deg.

Bor du i huset sammen med han?

Jeg synes det virker som en god idé å flytte. Du kommer deg vekk fra han og kan finne et billigere sted.

Skrevet

Det høres ut som du har bestemt deg og at du er ei dame med skikkelig bein i nesa. Hvis du flytter kan du bo billigere. Ta deg ellers en tur i banken og snakk med en økonomisk rådgiver. Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for alle svar og støtte!

Dette er så vanskelig og det er godt å bli minnet på at jeg gjør det rette.Er så lett å havne i den der "det blir sikkert bra,gir det en måned til,fortjener ikke bedre, hvis bare..." grejja.

Trur jeg skal gjøre som Milione sa og sikre meg selv først.Håper jeg kan bo kvar her, orker ikke flytte mer nå.Det vill ta så mye tid fra studiene mine og vanskelig når jeg ikke har familien min her.Vi flyttet hit i påsken og dette er tredje stedet jeg bott med han på.

Skrevet
Ta en tur på sosialkontoret- de må kunne hjelpe deg litt.

Dessverre, du. Høyresiden har sørget for at sosialhjelpen bare skal være for "verdig" trengende. Det betyr at den ikke er ment for folk som "klarer seg selv". Har du inntekt, eiendom eller formue kan du bare glemme å få hjelp av sosialkontoret til å komme deg over en kneik.

Skrevet
Dessverre, du. Høyresiden har sørget for at sosialhjelpen bare skal være for "verdig" trengende. Det betyr at den ikke er ment for folk som "klarer seg selv". Har du inntekt, eiendom eller formue kan du bare glemme å få hjelp av sosialkontoret til å komme deg over en kneik.

Det stemmer, men ikke helt. Sosialkontoret kan, til tross for egen formue, gi rentefrie lån i nødstilfeller. Dessuten kan de, til tross for at man har bolig, gi hjelp dersom det er snakk om "nødvendig livsopphold". I det utrykket ligger det mye rart, og det blir tolket av hvert enkelt sosialkontor.

Så det kan godt hente at hennes sosialkontor vil hjelpe.

Skrevet

åh nei...nå ble jeg litt redd her....

har i underkant av tusen etter jeg betalt leia- får jeg ikke støtte da?Hvis jeg ikke får betalt leia så har jeg jo ikke noen bolig....

Skrevet (endret)
Så det kan godt hente at hennes sosialkontor vil hjelpe.

Nå ble jeg bare enda mer overbevist om at det eneste riktige er å legge ned hele den uverdige mastodonten. Tenke seg til at de holder seg med en hel jævla hær, hvis eneste oppgave er å finne ut om du er "verdig trengende" eller ei. :riste:

Endret av Bønna
Skrevet
åh nei...nå ble jeg litt redd her....

har i underkant av tusen etter jeg betalt leia- får jeg ikke støtte da?Hvis jeg ikke får betalt leia så har jeg jo ikke noen bolig....

Alt håp er visst nok ikke ute. Hvis du møter på den rett saksbehandleren i den rette kommunen, og neier pent og sånn, så kan det hende at du klarer å overbevise dem om at du er en "verdig trengende".

Men jeg tror også det skulle være fullt mulig å finne noe som er billigere enn 6000 i måneden.

Skrevet

Må bare dele dette med dere som skrivit...JEG SKA FLYTTE!!!nå, i januar altså!! :hoppe:

Jeg ska flytte til mine foreldre, bytte land og alt.Dem ska hente meg og alle ting og dem ska også hjelpe meg med noe gjeld.

Jeg har vel ikke henvendt meg til dem fordi jeg vært så flau,har latet som alt vært bra.Var redd dem sku bli skuffa over meg- har alltids vært så "flink".

Det føles bare så trygt å godt inni sjelen min, har nesten ikke sovet og bare grinit i hele helgen-men fordi jeg er så lykkelig.fordi jeg føler at jeg får en helt ny sjangse.og å få hjelp till å bli skuldfri.....det går ikke å forklare hva det har å si og gjør med meg.

Så, nå er jeg hyyper-vill helst gjøre dette idag!Har ikke fått pratet med han jeg bor med for han har vært så opptatt med andre ting nemlig....sa det på tlf igår...jeg trur faktisk ikke han trur på att jeg flytter og det kan jeg jo i og for seg skjønne...men, han kommer ikke hjem for ikveld allikevel.merkelig person asså...

Jeg har bestemt meg uansett, det spiller ingen rolle vad som skjer, men det er noen praktiske ting jeg må ta med han och skulle kanskje tru at etter så mange år så ville han ihvertfall ikke hatt en heelt vanlig mandag, når han vet jeg ska flytte.

Skrevet

Så bra at du kom deg unna. Menn som lyver er ikke noe å satse på. Lykke til videre.

Skrevet

Fine greier, godt å se at du får hjelp til å ordne opp :klem:

Lykke til videre :hoppe:

Skrevet

Så herlig å høre at du kommer deg unna og at dine foreldre hjelper til. :)

Har du fortalt ham at du flytter? Hvordan gikk det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...