AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Uff, sikkert et veldig dumt spørsmål. Men er der farlig å ha for stramme bukser på magen når en er gravid? Har snart termin, og har fått litt vann i kroppen, og nesten uansett hva jeg går med så strammer det rundt magen. Når jeg tar av buksa så har jeg skikkelig merke etter buksa, en veldig rød strek, eller hvit, ser ut som jeg har hovnet opp litt. Merket det veldig godt nå etter en tights. Er livredd for det kan skade babyen Anonymkode: ebb2c...69b
Willat Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Kjøp videre bukser eller mykere tights. Du skader ikke babyen din, men høres ukomfortabelta ut for deg.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Willat skrev (3 minutter siden): Kjøp videre bukser eller mykere tights. Du skader ikke babyen din, men høres ukomfortabelta ut for deg. Ja jeg gjordet det. Men om jeg sitter eller noe så blir det merke/vondt etter en stund. Der tightsen er sydd for eksempel, bare det lager veldig merker. men da er det helt ufarlig for baby? Selv om det ikke ser så bra ut? tips til noen gode bukser? Anonymkode: ebb2c...69b
Willat Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Babyen din er godt pakket inn i en vannballong, så den har det helt fint. Jeg kjøpte de vanlige bomullstightsene fra HM i bomull eller seamless. Varte hele tredje trimester og postpartum. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Willat skrev (1 minutt siden): Babyen din er godt pakket inn i en vannballong, så den har det helt fint. Jeg kjøpte de vanlige bomullstightsene fra HM i bomull eller seamless. Varte hele tredje trimester og postpartum. Ok bra❤️ det er de vanlige bomullstightsene fra HM jeg har 🤷🏼♀️ Anonymkode: ebb2c...69b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Uff, sikkert et veldig dumt spørsmål. Men er der farlig å ha for stramme bukser på magen når en er gravid? Har snart termin, og har fått litt vann i kroppen, og nesten uansett hva jeg går med så strammer det rundt magen. Når jeg tar av buksa så har jeg skikkelig merke etter buksa, en veldig rød strek, eller hvit, ser ut som jeg har hovnet opp litt. Merket det veldig godt nå etter en tights. Er livredd for det kan skade babyen Anonymkode: ebb2c...69b Høres ukomfortabelt ut, hadde personlig aldri gått i klær som strammer på den måten. Bruk heller tykke strømpebukser, tights eller bukser av tøy - det er jo også ganske populært med tøybukser. Eller bruk tykke hverdagskjoler med lange ermer. Anonymkode: e31d8...83a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres ukomfortabelt ut, hadde personlig aldri gått i klær som strammer på den måten. Bruk heller tykke strømpebukser, tights eller bukser av tøy - det er jo også ganske populært med tøybukser. Eller bruk tykke hverdagskjoler med lange ermer. Anonymkode: e31d8...83a Men det er ikke ukomfortabelt når jeg går med det! Får merker av alt egentlig. Det som er så rart! Men tror jeg skal bytte til gravid strømpebukse og kjoler ☺️ nå er det snart 1 time siden jeg tok av tightsen og har fortsatt merke som jeg kjenner godt om jeg stryker over magen Så fikk litt panikk for at jeg klemmer babyen, at baby merker det 😂sikkert veldig teit av meg 😂 Anonymkode: ebb2c...69b
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 Det er ikke farlig, nei. Men høres ganske ukomfortabelt ut. Husk at det skal veldig mye til å skade fosteret. En stram bukse gjør ikke det. Dersom det skulle så lite til, hadde det knapt blitt født unger
Maleficenta Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men det er ikke ukomfortabelt når jeg går med det! Får merker av alt egentlig. Det som er så rart! Men tror jeg skal bytte til gravid strømpebukse og kjoler ☺️ nå er det snart 1 time siden jeg tok av tightsen og har fortsatt merke som jeg kjenner godt om jeg stryker over magen Så fikk litt panikk for at jeg klemmer babyen, at baby merker det 😂sikkert veldig teit av meg 😂 Anonymkode: ebb2c...69b fins det ikke sånn mammatights da som du drar over magen som ikke strammer midt på magen?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men det er ikke ukomfortabelt når jeg går med det! Får merker av alt egentlig. Det som er så rart! Men tror jeg skal bytte til gravid strømpebukse og kjoler ☺️ nå er det snart 1 time siden jeg tok av tightsen og har fortsatt merke som jeg kjenner godt om jeg stryker over magen Så fikk litt panikk for at jeg klemmer babyen, at baby merker det 😂sikkert veldig teit av meg 😂 Anonymkode: ebb2c...69b Ja det er ganske teit av deg, ganske utrolig at du klarer å komme på det engang 😅 Men hvis det ikke er ubehagelig for deg med disse merkene så trenger du ikke å tenke på det, det er helt vanlig å ha mye vann i kroppen og da får man raskere merker I huden. Så lenge du ikke går opp veldig fort i vekt og føler deg dårlig såklart, men det har ingenting med klær å gjøre 😊 Anonymkode: f0f6d...650
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er ganske teit av deg, ganske utrolig at du klarer å komme på det engang 😅 Men hvis det ikke er ubehagelig for deg med disse merkene så trenger du ikke å tenke på det, det er helt vanlig å ha mye vann i kroppen og da får man raskere merker I huden. Så lenge du ikke går opp veldig fort i vekt og føler deg dårlig såklart, men det har ingenting med klær å gjøre 😊 Anonymkode: f0f6d...650 Ja, jeg er bare veldig redd i dette svangerskapet, har mistet noen ganger, så tenker på alt, dumme ting, dessverre 😅 ok, takk for svar 😊 Anonymkode: ebb2c...69b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Anonymus Notarius skrev (14 minutter siden): Det er ikke farlig, nei. Men høres ganske ukomfortabelt ut. Husk at det skal veldig mye til å skade fosteret. En stram bukse gjør ikke det. Dersom det skulle så lite til, hadde det knapt blitt født unger Helt sant!! Takk for svar ☺️ Anonymkode: ebb2c...69b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 Tror ikke du skal uroe deg, men det høres ubehagelig ut. Jeg brettet alltid tights og strømpebukser ned jeg så linningen gikk et godt stykke nedenfor magen, taklet ikke bitte litt press mot magen engang. Anonymkode: 1ff81...099
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 Baby har det helt fint 😊 Får du så tydelige merker av gravidtights? Høres ut som du har mye vann i kroppen, da blir det lettere merker. Men farlig er det ikke Anonymkode: 4b14f...8f3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 Nei, det er overhodet ikke farlig. Går du til helsestasjonen for all oppfølgingen din? Jeg erfarte ganske raskt hva baby tålte. Når jordmor kjenner på magen eller måler symfysemål klemmer hun iblant skikkelig til. Da er det tydelig at en stram bukse ikke er farlig... Anonymkode: 51aa9...c53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå