Gå til innhold

Kan jeg lage kalender til kun noen barnebarn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 hours ago, AnonymBruker said:

Foreldrene har sagt at de egentlig ikke trenger pakkekalender til noen av barna. Da de kan ordne andre kalendere , typ enkel " gammeldag" sjokoladeklender til 3.åringen og litt mer avansert til de eldste. De ønsker at jeg skal gi til alle eller ingen.. Eller lager en felles til de to minste.

Jeg har ikke penger til å lage til alle  , men de eldste har jo alltid fått av meg. Det har blitt en tradisjon , så tror de blir skuffet om de ikke får lenger kun fordi de har fått mindre søsken. Det er jo mye i hverdagen som blir lagt opp etter de minste så jeg tenker at det er koselig å gjøre noe kun for de. At de ikke mister enda mer pga de minste. 

Anonymkode: 49171...8c3

Har du råd til kalender til alle neste år da? Du kan ikke forskjellsbehandle slik i all evighet.

Anonymkode: b6ece...4da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har 4 barnebarn som er 1, 3 , 8 og 12 år. Jeg har i alle år laget pakkekalender til disse. Det er ikke noe jeg har blitt spurt om, men jeg har gjort det fordi jeg synes det er hyggelig. Jeg har bare laget til de to eldste,  da den på 3 var 2 i fjor og ikke skjønte mye. 

Men kan jeg i år kun lage til de to eldste? Det koster jo litt , og tar litt tid. Eller hadde dere reagert på det som foreldre. Jeg er også usikker på hvor mye barnet på 3 skjønner. 1 åringen hadde jeg ikke tenkt å lage til. 

Anonymkode: 49171...8c3

tenker han på 1 ikke trenger,men de 3 største bør få, 3 åring skjønner mye

Anonymkode: 8b9dc...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt reagert på det. 

Men det som er verre, er at BARNA reagerer på det. 

En tre-åring skjønner utmerket godt at de andre får noe han ikke får. Og det er faktisk ikke greit. Her i huset har minsten på 1.5 år begynt å reagere når han ser at de større får ting som han ikke får. 

Jeg husker selv hvor sårt det var da min bestemor kjøpte ting til min søster, og jeg ikke fikk noe. Så ikke greit. 

Anonymkode: 0c84f...d51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært moren til disse 4 og 3 eller 2 av dem fikk kalender, hadde de blitt inndratt og ungene hadde blitt forklart at den type forskjellsbehandling ikke er greit i vår familie.

Jeg skjønner ikke hva slags 1-åringer dere har som mener at 1-åringen ikke kommer til å skjønne noe av dette. Dersom hen skal utelates må i så fall kalenderne være ute av syne for 1-åringen og åpnes etter at hen er i seng. Mine barn har vært fullstendig i stand til å forstå hva en pakke er da de var 1. Første året jeg hadde to barn, var yngste 10 måneder i desember og selv da fikk hun kalender. Hun hadde stor glede av å få pakke og storebroren (som er 10 år eldre) hadde like stor glede av å hjelpe lillesøsteren med å åpne kalenderen. I år er yngste 2 år og 10 måneder og hadde blitt HELT KNUST om hun så at storebror fikk pakke hver dag og ikke hun.

Helt ærlig, hvordan er det mulig som bestemor å tenke at dette er greit? Jeg hadde blitt så utrolig skuffet og lei meg om det var min mor. Det hadde vært virkelig ødeleggende for relasjonen.

Anonymkode: 43ecc...dc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...