AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Jeg sliter så med å ikke klare å finne roen. Jeg sover for få timer om natten. jeg har ikke angst, men en slags stress i kroppen og jeg får ikke roet den ned uansett. humøret er ellers greit. Ingenting hjelper, ikke gå tur, ikke ha det gøy, ikke jobbe, ikke slappe av på sofaen. Det kommer bare tilbake. Hverdagen min er ellers helt grei. Er det noen som vet hvordan jeg kan bryte dette? Anonymkode: 2d7ee...fee
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Det er kanskje noe underliggende som plager deg? Personlig hadde jeg dratt til psykolog (gått privat for å få rask hjelp), men hvis du ikke ønsker det eller har mulighet så ville jeg begynt med yoga, spesielt Yin yoga. Prøv også meditasjonsapp. Anonymkode: 5849f...246 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er kanskje noe underliggende som plager deg? Personlig hadde jeg dratt til psykolog (gått privat for å få rask hjelp), men hvis du ikke ønsker det eller har mulighet så ville jeg begynt med yoga, spesielt Yin yoga. Prøv også meditasjonsapp. Anonymkode: 5849f...246 KG er altså så utrolig kjappe med å henvise til psykolog at det er helt komisk. Men nei, det er nok ikke behov for det. Hadde ikke hatt noe imot det altså hvis det trengtes, men det er nok å ta hardt i her. Anonymkode: 2d7ee...fee
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Just now, AnonymBruker said: KG er altså så utrolig kjappe med å henvise til psykolog at det er helt komisk. Men nei, det er nok ikke behov for det. Hadde ikke hatt noe imot det altså hvis det trengtes, men det er nok å ta hardt i her. Anonymkode: 2d7ee...fee Hvorfor er det noe galt å henvise til psykolog? Du skriver at du er stressa uten grunn, da ville jeg gravd litt i topplokket og sett om du kanskje går og underbevisst grubler på noe. Du trenger ikke ha en diagnose eller være spesielt nedstemt for å ha nytte av det. Anonymkode: 5849f...246 4 1
Kaffekanne Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Du blr prøve guidet avspenning/meditasjon. Finnes på app, spotify og youtube. Er noensom heter bodyscan også, lærte det på mindfullnesskurs. Det finnes også på de stedene jeg nevnte over. Kan ta litt tid før man får ordenlig dreisen på det, men absolutt verdt et forsøk. Da får du kanskje roet kroppen. Prøvd det også når du skal legge deg. Lykke til, en stresset kropp er frustrerende og slitsomt 2
Eneri Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Stemmer i med dem som sier guidet meditasjon og bodyscan. Du kan jo også forsøke vektdyne, mange sover roligere og sovner raskere med en slik. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det noe galt å henvise til psykolog? Du skriver at du er stressa uten grunn, da ville jeg gravd litt i topplokket og sett om du kanskje går og underbevisst grubler på noe. Du trenger ikke ha en diagnose eller være spesielt nedstemt for å ha nytte av det. Anonymkode: 5849f...246 Jeg har såpass innsikt og oversikt at jeg vet psykolog er å ta hardt i. Dessuten tenkte jeg på noen tips og triks til å roe ned her og nå. Anonymkode: 2d7ee...fee
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 Kaffekanne skrev (1 time siden): Du blr prøve guidet avspenning/meditasjon. Finnes på app, spotify og youtube. Er noensom heter bodyscan også, lærte det på mindfullnesskurs. Det finnes også på de stedene jeg nevnte over. Kan ta litt tid før man får ordenlig dreisen på det, men absolutt verdt et forsøk. Da får du kanskje roet kroppen. Prøvd det også når du skal legge deg. Lykke til, en stresset kropp er frustrerende og slitsomt Eneri skrev (16 minutter siden): Stemmer i med dem som sier guidet meditasjon og bodyscan. Du kan jo også forsøke vektdyne, mange sover roligere og sovner raskere med en slik. Takk, jeg sjekker noen apper! Anonymkode: 2d7ee...fee
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 4-7-8 søvnmetoden har hjulpet meg . Sliter med kronisk indre stress å blir da veldig anspent i kroppen særlig etter urolig dårlig søvn. Merker jeg våkner med litt mindre smerter og stivhet i nakke nå enn før å føler jeg sovner litt fortere. Superenkel pustemetode som får kroppen til å slappe av. https://www.kk.no/livstil/pust-deg-i-sovn/67833961 Anonymkode: 4c41f...886
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 4-7-8 søvnmetoden har hjulpet meg . Sliter med kronisk indre stress å blir da veldig anspent i kroppen særlig etter urolig dårlig søvn. Merker jeg våkner med litt mindre smerter og stivhet i nakke nå enn før å føler jeg sovner litt fortere. Superenkel pustemetode som får kroppen til å slappe av. https://www.kk.no/livstil/pust-deg-i-sovn/67833961 Anonymkode: 4c41f...886 Nydelig! Den skal testes ut med det samme. Tusen takk! Anonymkode: 2d7ee...fee 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 4-7-8 søvnmetoden har hjulpet meg . Sliter med kronisk indre stress å blir da veldig anspent i kroppen særlig etter urolig dårlig søvn. Merker jeg våkner med litt mindre smerter og stivhet i nakke nå enn før å føler jeg sovner litt fortere. Superenkel pustemetode som får kroppen til å slappe av. https://www.kk.no/livstil/pust-deg-i-sovn/67833961 Anonymkode: 4c41f...886 Hei igjen! Gjorde disse øvelsene i går kveld og fikk åtte timers rolig søvn. Veldig enkelt og effektiv måte å roe pust og kroppen på. Dette var gull! Anonymkode: 2d7ee...fee
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #12 Skrevet 18. november 2022 Har du sjekket stoffskiftet ditt? Jeg hår slike symptomer ved høyt stoffskifte. Anonymkode: 87aab...17d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #13 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har du sjekket stoffskiftet ditt? Jeg hår slike symptomer ved høyt stoffskifte. Anonymkode: 87aab...17d Jada, jevnlig. Det er greit. Når jeg tenker meg om, så handler vel dette mye om jobbstress. Må bare finne teknikker å roe ned systemet på og få avreagert. Anonymkode: 2d7ee...fee
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #14 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hei igjen! Gjorde disse øvelsene i går kveld og fikk åtte timers rolig søvn. Veldig enkelt og effektiv måte å roe pust og kroppen på. Dette var gull! Anonymkode: 2d7ee...fee Så godt å høre. Moro å høre at flere har effekt 😀 Anonymkode: 4c41f...886
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #15 Skrevet 18. november 2022 Dette høres ut som de første symptomene på utbrenthet. At kroppen ikke finner ro. Om du tenker at det kan være tilfelle, så er det lurt å ta dette på alvor nå, før du går helt på veggen. Anonymkode: bdf38...de5 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #16 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette høres ut som de første symptomene på utbrenthet. At kroppen ikke finner ro. Om du tenker at det kan være tilfelle, så er det lurt å ta dette på alvor nå, før du går helt på veggen. Anonymkode: bdf38...de5 Ja, det har du rett i. Anonymkode: 2d7ee...fee
Embla Othea Skrevet 18. november 2022 #17 Skrevet 18. november 2022 Kanskje du begynner å bli utbrent? Jeg ville ha snakket med fastlegen. I mellomtiden kan du prøve pusteøvelser, hvile godt og sove godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå