AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Jeg ble så trist i dag. Barnet mitt ertet et annet barn. Første gangen jeg får en slik beskjed fra skolen. Barnet mitt går i første klasse og er veldig flink på skolen både med fag og sosialt. Alt har vært fint, helt frem til i dag. Det var et slag i magen å få denne meldingen. Er det vår, foreldrenes skyld at barnet erter andre? Vi har snakket mye om det i kveld, så håper barnet mitt tar det til seg. Har dere fått sånne meldinger før? Anonymkode: 32e9f...e85
Topsi Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Nei.men det er viktig at det får konsekvenser selvsagt.... 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Topsi skrev (8 minutter siden): Nei.men det er viktig at det får konsekvenser selvsagt.... Hvilke konsekvenser er rimelig for sånt da? Vi har sagt at neste gang vi får melding fra lærer om at h*n er stygg med andre så blir det ingen iPad på noen dager. Er det innenfor? ts Anonymkode: 32e9f...e85 2
Topsi Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke konsekvenser er rimelig for sånt da? Vi har sagt at neste gang vi får melding fra lærer om at h*n er stygg med andre så blir det ingen iPad på noen dager. Er det innenfor? ts Anonymkode: 32e9f...e85 Ja, men jeg synes egentlig at hun burde be barnet hun ertet om unnskyldning også... 13 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 neste gang? Hva med denne gangen? Anonymkode: 69a97...c1f 10 3
Eva-Lena Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke konsekvenser er rimelig for sånt da? Vi har sagt at neste gang vi får melding fra lærer om at h*n er stygg med andre så blir det ingen iPad på noen dager. Er det innenfor? ts Anonymkode: 32e9f...e85 Den straffen skulle du gitt allerede idag. Hvorfor vente med å vise at mobbing gir konsekvenser? 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 Ringe på døra og si unnskyld. Sammen med deg. Funker fjell. Anonymkode: 5c95e...7e2 23 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 Var det bare ditt barn eller var det flere barn sammen? Dessverre kan det være en viss smitteeffekt i den alderen.. uansett, dette er det veldig viktig å følge opp slik at barnet forstår at det er uakseptabelt. Jeg ville ikke bare tatt vekk en ipad som straff, viktigere er det at barnet lærer hva erting og mobbing kan gjøre med andre. Jeg ville fulgt opp med flere samtaler om dette fremover. Dette gjør jeg jevnlig med mine barn, selv om jeg ikke har fått noen melding på at de har ertet noen. Anonymkode: 09d44...e34 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 Vår jente måtte gå (jeg var sammen med henne) til jenta hun ertet. Hun måtte ringe på og si unnskyld til jenta. Anonymkode: 483e4...d9d 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvilke konsekvenser er rimelig for sånt da? Vi har sagt at neste gang vi får melding fra lærer om at h*n er stygg med andre så blir det ingen iPad på noen dager. Er det innenfor? ts Anonymkode: 32e9f...e85 Hadde dette vært mitt barn så hadde jeg tatt hen med til barnet hen terger for å få be om unnskyldning. Jeg ville også spørre foreldrene om det var greit at dere møttes en dag slik at barna får leke ilag. Ville også sagt til foreldrene at du ikke aksepterer slik atferd fra barnet ditt, og hvis noe lignende skjer igjen så ønsker du at de tar kontakt. Anonymkode: 26f96...8a6 16
Fionas Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 Har skolen ringt hjem angående dette så tviler jeg på at dette er engangstilfelle. 7 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Vår kar måtte pent bli med opp til det barnet og be om unnskyldning foran både meg og hans foreldre. I pad kan inndras i forbindelse med «småsaker» mobbing er i en kategori for seg selv hvor hardere skyts må til. Anonymkode: 9e52b...aa4 13
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 Skal jeg be skolen om et møte med det barnet og foreldre slik at barnet kan si unnskyld? Jeg kjenner ikke moren. ts Anonymkode: 32e9f...e85 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 Her må det konsekvenser til når det er såpass alvorlig. Ved engangshendelser får man som regel ikke tlf. Anonymkode: 9d06d...588
Topsi Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal jeg be skolen om et møte med det barnet og foreldre slik at barnet kan si unnskyld? Jeg kjenner ikke moren. ts Anonymkode: 32e9f...e85 Ja det synes jeg er en god ide. Og noe barnet ditt kommer til å lære mye av 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her må det konsekvenser til når det er såpass alvorlig. Ved engangshendelser får man som regel ikke tlf. Anonymkode: 9d06d...588 Dette er en engangstilfelle. Har snakket med skolen. ts Anonymkode: 32e9f...e85
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #18 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal jeg be skolen om et møte med det barnet og foreldre slik at barnet kan si unnskyld? Jeg kjenner ikke moren. ts Anonymkode: 32e9f...e85 Er du helt tafatt? Du vet jo hvilke jente det er snakk om, du får rett og slett oppsøke dem - dere har klasselister o.l. Ikke vanskelig å finne telefonnummeret og adressen, hvis du har verdier og integritet - og ønsker at barnet ditt skal utvikle empati - så må du gjøre dette. Hjelper ikke å sitte forskrekket i sofaen og la barnet slippe unna mdd advarsel. Mobbing er ALDRI greit. Barn som mobber har ikke lært seg empati heller, så ta å oppdra ungen din. Anonymkode: 7c386...656 13 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #19 Skrevet 17. november 2022 En konsekvens bør ha noe med handlingen å gjøre. Å miste ipad har jo ingenting med erting å gjøre. Poenget må jo være at barnet forstår at vi ikke erter andre. Se videoer på nrk om mobbing, snakk om dette. Vær helt tydelig på at mobbing ikke er noe vi gjør. Du ønsker et barn som tar gode valg og må jobbe med empatien. Du ønsker jo et barn som er i stand til å ta gode valg på egenhånd. Anonymkode: 63876...c07 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #20 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er du helt tafatt? Du vet jo hvilke jente det er snakk om, du får rett og slett oppsøke dem - dere har klasselister o.l. Ikke vanskelig å finne telefonnummeret og adressen, hvis du har verdier og integritet - og ønsker at barnet ditt skal utvikle empati - så må du gjøre dette. Hjelper ikke å sitte forskrekket i sofaen og la barnet slippe unna mdd advarsel. Mobbing er ALDRI greit. Barn som mobber har ikke lært seg empati heller, så ta å oppdra ungen din. Anonymkode: 7c386...656 Hvorfor kommer du med et angrep på meg på den måten? Jeg prøver å finne en riktig løsning for alle. For forstår jo at mobbing ikke er greit! Jeg må først snakke med læreren og finne ut av hva som har skjedd. Tar det derfra. ts Anonymkode: 32e9f...e85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå