Gå til innhold

Er det tilgivelig at faren min ikke ønsker kontakt med barnebarn og meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har aldri vært noe snill. Han har nok en personlighetsforstyrrelse. Uansett, etter jeg ble mor ble jeg usikker på om jeg skulle ha han i livet mitt eller ikke. Men etter at han var utro og voldelig imot moren min fikk jeg nok. 

Nå er han ute av bilde, reist til Spania og er ute av bilde! Har til tross for at han har vært en idiot imot oss tatt kontakt med han men han svarer ikke. Nå har har dratt og kommer ikke hjem før Juni da han bor i Spania. 

Jeg prøvde å ta kontakt for en måned siden men han responderte ikke. Jeg møtte veggen og ble veldig lei meg av hans avvisning! Nå venter jeg barn og vet at jeg må verne om meg selv. Jeg må la han gå, og ikke la håpet om at han skal forandre seg kødde for mye med med. 

Jeg vil aldri tilgi han for dette, han har ikke møtt barna mine. Jeg er så sint på han at jeg kunne ha banket han opp! Uansett, er så redd for at han skal «dra meg inn i nettet» sitt igjen og jeg må være knallhard! Han er ikke bra! 

Nye opplysninger siden sist:

I tillegg til dette er han kriminell og jeg vet at han ikke betaler skatt. Han gjør mye ulovlig og han har blant annet unnlatt å fortelle om boliger han har i utlandet, og dette vet ikke Skatteetaten noe om. 

På en måte har jeg lyst å ringe Skatteetaten anonymt å tipse de om han, fordi jeg vil så gjerne at han skulle straffes! Men er redd han vil finne ut at det er meg! Jeg skulle ønske han ikke var i live fordi da hadde det vært mye enklere!

Jeg skal gifte meg neste år og jeg vil at han skal vite at jeg lever et lykkelig liv uten han. Han kommer IKKE til å bli invitert, og jeg kommer til å gå ned kirkegulvet med noen andre enn han! Jeg vil at han skal se at han aldri får innpass i live mitt igjen! Han har ødelagt nok den jævla psykopaten! 

Om jeg møter han på butikken til våren så kommer jeg til å overse han, og ikke prate med han. Har lyst å straffe han skikkelig, men vet ikke hvordan. Skal dog sies at han ble anmeldt for vold men moren min var for redd til å vitne, dessverre.. Idioten slapp unna der også! 

Anonymkode: db50d...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det er helt greit at du ikke vil tilgi, og at du ikke trenger å forsøke mer. Han har valgt, og du kan også velge å ikke bruke mer energi på ham. 

Skrevet (endret)

Jeg forstår dette er veldig vondt og leit for deg, og det høres ut som om du bærer på en sorg og bitterhet over hvordan forholdet deres har blitt. Det er forståelig. Du ønsker å ha kontakt med han, men han ønsker ikke det med deg. Det jeg lurer: Hvorfor bruker du mer energi og tid på det? Hvordan tenker du at du kan legge dette bak deg? Du trenger ikke bruke tid på å tilgi han. Han føler nok dessverre at han trenger ikke å bli tilgitt. Han har tatt et valg, og for din egen skyld og ro, finn hvordan du kan gå videre i livet :hjerte:

Endret av HelloMindy
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg skal gifte meg neste år og jeg vil at han skal vite at jeg lever et lykkelig liv uten han.

Hvorfor vil du at han skal vite det? Du bruker fryktelig mye energi på noen som ikke vil deg vel. Jeg skjønner at dette blir en besettelse for deg, men du har ingenting igjen for det. Du skader bare deg selv.

Jeg håper at du klarer å slutte å kaste bort livsenergien din på noen som virkelig ikke er verdt det. Du har skrevet ganske mange tråder om han, har du ikke det?

• Liker 3
Skrevet

Hør på Nymeria, der kommer det gode råd. Du bruker enormt med energi på en mann som ikke fortjener det. Legg han bak deg, og ikke tenk mer på han. Å konstant skulle fortelle han om alt han går glipp av fører ingensteds hen. Han er jo ikke interessert, hvorfor skal du da informere han om ditt liv? 

Anonymkode: 7412c...6f8

• Liker 1
Skrevet

Du sier du må være sterk og ikke slippe ham inn i livet ditt. Det er da ingenting som tyder på at han har lyst til å være en del av det. Tvert i mot så er det du som oppsøker ham. 

Anonymkode: 55550...7ad

Skrevet

Du spør om det er tilgivelig. Nei, jeg synes ikke det er tilgivelig å være en drittfar og drittbestefar og drittektemann.

La han være, slutt å ta kontakt med han og blokker helst nummeret hans. Han fortjener ingen plass i livet ditt. Hvorfor fortsetter du å kontakte han når han er sånn? Du burde jo stenge han ute og gå videre i livet ditt uten han.

Barna dine kan fint vokse opp uten en drittbestefar. Dersom de skulle spørre når de blir større, får du bare si at han ikke er en snill mann og at han bor langt borte. Sannheten sagt forenklet for barn.

Anonymkode: bcf3b...55a

Skrevet

hvorfor gidder noen egentlig å kaste bort tid og penger på sånne mennesker i det hele tatt?? 

Anonymkode: 91d12...51b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...