Gå til innhold

Asexuell og skeiv legning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke akuratt det en kunne håpe på i livet, men slik har det altså blitt..

Godt voksen lesbisk kvinne, har aldri hatt sex ned noen. Aldri hatt lyst, ser ikke for meg at lysten kommer heller.. 

Det har jo medført til at jeg har vært og er singel så og si hele livet. Har vært veldig betatt, dog aldri noe gjensidig og jobbet hardt med å komme meg ut av hektet.. Noe av det jeg tenker er at jeg ikke vil kunne tilby en fremtidig kvinne som skulle vise seg å ha følelser for meg noe. Jeg forestiller meg å være romantisk, kosen og slik. Men det seksuelle ligger rett og slett ikke i kortene mine. Merker det bremser meg veldig på i det hele tatt å finne noen. Og ja, som sagt, godt voksen er jeg blitt, så vant med det er jeg jo.  Gaysir og lignende sider er ikke noe for meg. Byen er ikke lett.. Vil jo ikke være "luremus" heller..

Noen i en lignende situasjon som har noen råd om hvordan gå fram? Hvor møte noen? 

Og er det vanskeligere å være asexuell som skeiv enn hero? Dumt spm kanskje, men jeg lurer.. 

Anonymkode: eed76...a4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok dessverre like vanskelig å være aseksuell, samme hva legning man har. 
For verden er blitt så fokusert på at sex er limet i forholdet, uten sex så er man jo bare venner osv. 
Første rådet mitt, er nok noe du alt er klar over: Vær åpen om det i profilen din. Ikke legg skjul på at du ikke er ute etter noe seksuelt. 

Så kommer spørsmålet som kommer til å få mange på kg til å gå i strupen på meg: Er du monogam? Eller kunne du vært ok med at partneren din søkte seksuell tilfredstillelse fra noen andre? 

Jeg er ikke aseksuell selv, men ligger på aseksuell skalaen (er demi). 

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (24 minutter siden):

Det er nok dessverre like vanskelig å være aseksuell, samme hva legning man har. 
For verden er blitt så fokusert på at sex er limet i forholdet, uten sex så er man jo bare venner osv. 
Første rådet mitt, er nok noe du alt er klar over: Vær åpen om det i profilen din. Ikke legg skjul på at du ikke er ute etter noe seksuelt. 

Så kommer spørsmålet som kommer til å få mange på kg til å gå i strupen på meg: Er du monogam? Eller kunne du vært ok med at partneren din søkte seksuell tilfredstillelse fra noen andre? 

Jeg er ikke aseksuell selv, men ligger på aseksuell skalaen (er demi). 

Var det da... Har tenkt over det, men ville vel vært som alt annet til slutt blitt kanskje både sjalusi og utroskap..

Hadde jeg vært så heldig å funnet noen som liker meg, ville jeg jo hatt denne for meg selv. Men jeg forstår du spør.. 

Er som du sier, og der forstår jeg, at man må være åpen om hva en vil. Men det er jo heller ikke noe man buser ut med når man skal bli kjent med noen..

"Hei, jeg heter .... og btw jeg vil ikke ha sex".. 🥴

Anonymkode: eed76...a4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det da... Har tenkt over det, men ville vel vært som alt annet til slutt blitt kanskje både sjalusi og utroskap..

Om dere var enig om at sex utenfor forholdet var ok, ville det jo ikke vært utroskap. 
Men man må selvfølgelig ha åpen og ærlig kommunikasjon rundt det. Og jeg skjønner at det ikke er for alle.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er som du sier, og der forstår jeg, at man må være åpen om hva en vil. Men det er jo heller ikke noe man buser ut med når man skal bli kjent med noen..

Nå tenkte jeg mer på dating sider, som gaysir osv, at man har det i profilen sin :) 
Jeg er åpen på dating sider om at jeg er poly (jeg har en romantisk og en romantisk/Seksuell partner atm), og det har hjulpet masse på å filtrere vekk de som kun er ute etter sex. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde jeg vært så heldig å funnet noen som liker meg, ville jeg jo hatt denne for meg selv.

Skjønner det, og mange vil ha det sånn! Jeg håper virkelig du finner det du søker, og beklager at jeg dessverre ikke har noen tips til deg ❤️

Skrevet

Akkurat det å være aseksuell syns jeg er noe man burde opplyse om veldig kjapt. For å spare begge parter for bortkastet tid:)

Om det er vanskeligere for deg som lesbisk å være aseksuell enn heterofile? Ja, vil jeg svare på det. Vi har et mye mindre "utvalg" i utgangspunktet enn heterofile. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...