AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Del Skrevet 17. november 2022 Jeg jobber som kunderådgiver i en privat bedrift og jobben min er selvfølgelig da bl a å hjelpe kunder. Fikk akkurat en vinflaske av en kunde som takk for god hjelp. Sjefen min ble faktisk sur, jeg fikk beskjed om at slikt ikke er lov å ta i mot. Jeg visste virkelig ikke at det er så strengt. Dette er jo ikke bestikkelse, men en påskjønnelse etter vårt samarbeid er avsluttet. Noen som helt konkret vet hvor strengt dette er? Anonymkode: 72ef0...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Del Skrevet 17. november 2022 Det er faktisk ganske strengt. Dette skal stå i personalhåndboken deres. Vi har ikke lov til å motta noe som helst. Anonymkode: c7fb2...e87 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Del Skrevet 17. november 2022 Du som leverandør har selvfølgelig anledning til å ta imot en gave fra en kunde. At sjefen din reagerer på det er urimelig. Han skal derimot applaudere det. Anonymkode: 52952...60c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Del Skrevet 17. november 2022 Sjekket litt nå, sånn jeg ser det er det innafor å motta en flaske vin. https://www.oppsigelse.no/arbeidstakers-forhold/er-det-grunn-til-oppsigelse-a-ta-imot-gaver-fra-kunder-korrupsjon-bestikkelse/ Anonymkode: 72ef0...c7c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Del Skrevet 17. november 2022 Det avhenger at hvilke regler dere har. Jeg har ikke lov å motta noe som helt utenom en kopp kaffe når jeg er ute i bedrifter. Anonymkode: 22a3b...50b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…