AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Hei! Fra januar blir jeg enslig forsørger. Har forstått det slik at jeg bør korrigere skattekortet mitt og oppi nytt lån(tatt opp lån ift med boligkjøp). Særfradrag for enslig forsørger har jeg vel også krav på, men dette endres automatisk når jeg får innvilget utvidet barnetrygd hos nav? Noen som vil være behjelpelig med å lage en «smørbrødliste» over hva man må tenke på når man går fra samboer/gift til enslig forsørger? Når kan jeg søke om utvidet barnetrygd hos Nav? Har ikke flyttet ut ennå, men skulle gjerne hatt utbetalingen på plass den måneden jeg flytter Anonymkode: b63b7...517
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 I forslaget til statsbudsjett er fradrag for enslig forsørger foreslått avskaffet og erstattet med ekstra barnetrygd.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Ingenting i forhold til skattekortet ditt endres automatisk nei. Anonymkode: e4084...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (8 timer siden): I forslaget til statsbudsjett er fradrag for enslig forsørger foreslått avskaffet og erstattet med ekstra barnetrygd. Jeg får jo uansett barnetrygd for ett barn mer enn jeg har. Hvor mye har de da tenkt til å sette opp barnetrygden? Anonymkode: b63b7...517
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingenting i forhold til skattekortet ditt endres automatisk nei. Anonymkode: e4084...3e8 Er du helt sikker på det, st det rapporteres automatisk så jeg betaler mindre skatt på neste lønning? Anonymkode: b63b7...517
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg får jo uansett barnetrygd for ett barn mer enn jeg har. Hvor mye har de da tenkt til å sette opp barnetrygden? Anonymkode: b63b7...517 De sier det skal tilsvare beløpet som fradrag var. Men ikke noe er klart enda. De er i forhandlinger med SV så følge med på nyhetene. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du helt sikker på det, st det rapporteres automatisk så jeg betaler mindre skatt på neste lønning? Anonymkode: b63b7...517 Ja, at du blir enslig rapporteres ikke inn til skatteetaten. Det må du si i fra om selv. Du kan lett forandre skattekortet ditt selv på nettet. Anonymkode: dc886...8a1 1
Gjest Adobyen Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 Statsbudsjettet skal endelig vedtas innen 15.desember. 15. desember kommer skattekortforslagene våre for neste år, slik at vi kan logge inn hos skatteetaten.no og korrigere det som står der. Det er ikke mulig å få påvirket skattekortene for 2023 før den datoen. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattekort/om-skattekortet/se-informasjon-om-skattekortet-ditt/
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg får jo uansett barnetrygd for ett barn mer enn jeg har. Hvor mye har de da tenkt til å sette opp barnetrygden? Anonymkode: b63b7...517 Husker ikke helt, men tror det var i overkant av en tusenlapp i måneden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå