AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Først og fremst lurer jeg på deres opplevelse av dette, om det er noe du gjerne skulle visst før du begynte, osv. Selv tenker jeg at siden jeg er en svært liten kvinne, er det kanskje ikke lurt at jeg blir besøksvenn hos en mann. Jeg ville rett og slett følt meg utrygg i hjemmet til en fremmed mann, så jeg vil be om å få kunne besøke en kvinne. Vil de oppfatte dette som rart? Videre har jeg ingen reservasjoner mot psykisk sykdom eller fysisk utviklingshemmethet - men jeg tror ikke jeg har kompetanse til f.eks psykisk utviklingshemming. Jeg har jobbet på barneskole tidligere, og opplevde meg selv nærmest handlingslammet i møte med barn med spesielle behov - så det der er nok ikke for meg, og jeg tviler på at en psykisk utviklingshemmet person hadde hatt det spesielt gøy med meg. Og så lurer jeg på om de som ønsker besøskvenner sier noe om seg selv og egne interesser når de søker om besøksvenn? Om de vil ut på tur eller dra på kino, spille kort eller høre på Black Sabbath, liksom? ...Eller er det helt tilfeldig? Jeg tenker jo at det er heldigst for de som ønsker seg besøk at de får noen soen de har litt til felles med? Grunnen til at dette ble foreslått for meg er at jeg er en sånn person som kommer lett i kontakt med alle jeg snakker med. Jeg har opplevd mye kjipt, men også reist meg fra mye av det, og jeg liker å tro at en som sliter kan ha godt av å ha meg i nærheten. Jeg er optimistisk, har galgenhumor og kan bli veldig interessert i hva andre driver med, selv om jeg ikke har vært borti det før sjøl - og jeg blir veldig glad av å kunne hjelpe andre. Har vært mye frivillig på festivaler i nærområdet og sånn, selv om jeg ikke engang har vært spesielt fan av det som foregår. Jeg bare liker å hjelpe til. ...Men når man skal være noe så intimt som besøksvenn, for en ensom person - da tenker jeg som sagt at man bør klikke litt, som mennesker. Jeg kjenner jeg tenker litt på dét. Hva tenker dere? Anonymkode: 7a410...9d5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 De som er koordinatorer forsøker så godt de kan at folk skal matche. De henter inn informasjon om deg og dine interesser og det samme fra de som ønsker en besøksvenn. Jeg møtte personen jeg besøker sammen med ei fra kommunen. Kommunen jobber sammen med Røde Kors for å finne folk. Etter møtet ble begge spurt om vi syns det virket som en god match og etter det har jeg besøkt personen alene. Ofte er det vel eldre som benytter seg av tilfellet. Både de som bor hjemme og på institusjon. At du skulle møte på noen som vil gjøre deg vondt vil jeg anse som svært lite sannsynlig. Anonymkode: df847...489 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De som er koordinatorer forsøker så godt de kan at folk skal matche. De henter inn informasjon om deg og dine interesser og det samme fra de som ønsker en besøksvenn. Jeg møtte personen jeg besøker sammen med ei fra kommunen. Kommunen jobber sammen med Røde Kors for å finne folk. Etter møtet ble begge spurt om vi syns det virket som en god match og etter det har jeg besøkt personen alene. Ofte er det vel eldre som benytter seg av tilfellet. Både de som bor hjemme og på institusjon. At du skulle møte på noen som vil gjøre deg vondt vil jeg anse som svært lite sannsynlig. Anonymkode: df847...489 Jeg skjønner at de fleste ikke vil noen vondt, men jeg ønsker likevel ikke å være besøksvenn for menn. Sånn er det bare. Det dreier seg litt om egne traumer, men også rein logikk og statistikk. Det er statistisk høyere sjanse for å bli utsatt for ubehageligheter dersom man som kvinne er hos en fremmed mann, uansett årsak. Jeg bare ønsker ikke å måtte ta stilling til en slik situasjon, engang. Klart, det finnes psychoer blant kvinner også, og ingenting er umulig - men sannsynligheten er lavere og sikkerheten er høyere for meg som kvinne, hvis jeg besøker andre kvinner. Derfor blir det sånn. It's non-negotiable. Men takk for info ellers Anonymkode: 7a410...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå