Gå til innhold

Barneseng til lite barnerom. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen vår sover nå i den utvidede Stokke senga, men bør ha ny seng om ikke så lenge. Barnerommet er ikke spesielt stort, ca. 6 kvm. Ett lite skap, ei hylle, to vindu og en varmeovn på vegg (som kan flyttes). Tenker å henge opp en sengehimmel i tillegg.

Hvilken seng ville du kjøpt, som er både praktisk og fin på et lite rom? Tenker at den også bør være stødig og i god kvalitet. Greit med oppbevaringsskuffer, men ikke nødvendig. Ikke plass til trekk-ut-seng eller køyeseng. 

Anonymkode: d1864...ad8

Skrevet

Jeg ville hatt halvhøy seng. Min fikk det når han var 3 år, og har et soverom på ca 5-6 kvm. Da har han en benk til leker stående under, og god plas til å leke også under senga. 

Anonymkode: 717d0...6cd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville hatt halvhøy seng. Min fikk det når han var 3 år, og har et soverom på ca 5-6 kvm. Da har han en benk til leker stående under, og god plas til å leke også under senga. 

Ja, det virker som et godt alternativ. Hvilket merke har dere? 

Skrevet

Vi valgte halvhøy seng. Helt genialt - det gir faktisk 2 m2 mer gulvplass. Tips: Ikke gå for de aller laveste, de må man nesten krype under. Bør være hvertfall 1 meter under senga. 

Vår er Flexa White. Solide senger, kjøpte den på Bohus. Men tror ikke de fører det merket lenger. Finnes helt sikkert noe på ikea også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, det virker som et godt alternativ. Hvilket merke har dere? 

Vi har fra IKEA, det er juniorstørrelse. Har tenkt tanken på at den burde vært lengre, men fikk den, så takket pent for det.

Skrevet

Send meg en PM hvis du er interessert i å kjøpe brukt, vi har akkurat demontert vår 😅🙈 

Skrevet
MarenogAron skrev (11 timer siden):

Send meg en PM hvis du er interessert i å kjøpe brukt, vi har akkurat demontert vår 😅🙈 

I hvilken del av landet bor dere, da?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

I hvilken del av landet bor dere, da?

ts

I underkant av en time nord for Oslo

Skrevet

Barnet mitt på snart 4 har en halvhøy seng fra Stompa. Da er det et lite skap under og et skrivebord på enden som kan skyves ut og inn. I tillegg er det god plass under til flere kasser med leker, hvis de er på hjul så er det superpraktisk. Veldig solid og vil vare hele barneskolen tenker jeg. Kjøpt på finn for 250 kr

Anonymkode: 42358...5d2

Skrevet

Anbefaler vanlig enkel voksenseng. Da er det plass til å ligge oppi og lese bok om kvelden og hvis barnet er sykt eller våkner på natt kan en voksen få plass. Mange som synes at det å kjøpe egne barnemøbler er unødvendig og lite bærekraftig.

Anonymkode: 2e5b9...eaf

• Liker 1
Skrevet
MarenogAron skrev (1 time siden):

I underkant av en time nord for Oslo

Da blir det for langt unna 🙃 ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Barnet mitt på snart 4 har en halvhøy seng fra Stompa. Da er det et lite skap under og et skrivebord på enden som kan skyves ut og inn. I tillegg er det god plass under til flere kasser med leker, hvis de er på hjul så er det superpraktisk. Veldig solid og vil vare hele barneskolen tenker jeg. Kjøpt på finn for 250 kr

Anonymkode: 42358...5d2

Takk, skal sjekke den ut! ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...