Gå til innhold

Blir drikkeglassene fort slitte i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Bodde i studentbolig før uten oppvaskmaskin. Nå for et år siden kjøpte vi hus og bruker oppvaskmaskin daglig. 

Har hatt de samme glassene i 6-7 år. Nå i det siste har jeg lagt merke til at noen av glassene har blitt misfarget og ser slitte ut.

Er det pga oppvaskmaskinen?

På bilde ser dere den ene som blir brukt daglig og den andre har liggert bakerst i skapet og blitt brukt veldig lite.

Bruker YES kapsler

20221116_102822.jpg

Anonymkode: b0b09...a00

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei

Bodde i studentbolig før uten oppvaskmaskin. Nå for et år siden kjøpte vi hus og bruker oppvaskmaskin daglig. 

Har hatt de samme glassene i 6-7 år. Nå i det siste har jeg lagt merke til at noen av glassene har blitt misfarget og ser slitte ut.

Er det pga oppvaskmaskinen?

På bilde ser dere den ene som blir brukt daglig og den andre har liggert bakerst i skapet og blitt brukt veldig lite.

Bruker YES kapsler

20221116_102822.jpg

Bruk glansemiddel så blir de fine igjen.

Anonymkode: 360f8...f40

Skrevet

Ikke bruk høyere temperatur enn 50–55˚C. 

Anonymkode: c3b23...57f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke bruk høyere temperatur enn 50–55˚C. 

Anonymkode: c3b23...57f

Vasker nesten alltid på 40 grader

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruk glansemiddel så blir de fine igjen.

Har ikke denne glansemiddel i seg?

Ts

16686942836344871419145096253143.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke denne glansemiddel i seg?

Ts

16686942836344871419145096253143.jpg

Det vet jeg ikke. Bruker ikke den selv. Jeg bruker glansemiddel uansett og glassene mine er sikkert 10 år gamle og like blanke. Jeg bruker kun oppvaskmaskin på de.

Skrevet

Jeg bruker også glansemiddel i oppvaskmaskinen, og mine kjøkkenglass ser ikke slitt og uklare ut. De er blanke og fine.

Kanskje du bør bruke et annet oppvaskmiddel? Det glasset på bildet til høyre så jo rimelig "ødelagt" ut.

Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker også glansemiddel i oppvaskmaskinen, og mine kjøkkenglass ser ikke slitt og uklare ut. De er blanke og fine.

Kanskje du bør bruke et annet oppvaskmiddel? Det glasset på bildet til høyre så jo rimelig "ødelagt" ut.

Hvor ofte fyller man på med glansemiddel og salt ? Bruker oppvaskmaskin en gang om dagen

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor ofte fyller man på med glansemiddel og salt ? Bruker oppvaskmaskin en gang om dagen

Det er ikke så ofte. Jeg har dessverre ikke merket meg hvor ofte. 

Salt bruker jeg ikke. Det er vel mest for områder med veldig hardt springvann (høy GH) om jeg ikke husker feil ? I Norge generelt har vi bløtt springvann med lav GH.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fyller på en gang i måneden. Renser maskinen den 1. i hver måned, og da lyser det også for påfyll av salt og glansemiddel.

Anonymkode: 1103d...202

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...