Gå til innhold

sperring av porter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er vanlig at internettleverandører sperrer porter slik at det ikke lar seg gjøre å drive fildeling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg aldri hørt om.

Uansett, på flere klienter, som feks Azureus, er det fullt mulig å velge en annen port enn "standard"-portene. Da må jo plutselig veldig mange porter sperres for å forhindre fildeling, sånn cirka 60 000 stykker omtrent. (Dersom vi tar vekk de som er "standard",som 22 feks.)

Skrevet
Er det noen som vet om det er vanlig at internettleverandører sperrer porter slik at det ikke lar seg gjøre å drive fildeling?

BKK har ihvertfall forsøkt seg på dette. De har investert en formue i løsninger som skal styre, klassifisere og begrense datastrømmen. I en periode gikk enkelte fildelingsprogrammer nesten helt i stå.

Jeg kjenner ikke til at andre leverandører har forsøkt noe lignende.

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer er at jeg plutselig er sperret både på Edonkey og Emule. Før fikk jeg ofte hastigheter på over 100KB/S.

Jeg har prøvd et utall porter, forskjellige brannmurer, med brannmur avslått osv. , men jeg ender fremdeles opp som sperret.(unreachable)

Har naturligvis også sørget for at brannmuren tillater at disse programmene får kjøre uten hindringer.

Skrevet

Telenor Online gir deg valget - men du bestemmer sjølv om du vil sperre trafikk eller ikkje, i kontoadministrasjonen.

Skrevet

Har alltid fått møkkahastigheter i Emule. Selv om jeg har verken brannmur, router, eller Telenor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...