Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Er det noen som vet om det er vanlig at internettleverandører sperrer porter slik at det ikke lar seg gjøre å drive fildeling?
Scheherazade Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 Nei, det har jeg aldri hørt om. Uansett, på flere klienter, som feks Azureus, er det fullt mulig å velge en annen port enn "standard"-portene. Da må jo plutselig veldig mange porter sperres for å forhindre fildeling, sånn cirka 60 000 stykker omtrent. (Dersom vi tar vekk de som er "standard",som 22 feks.)
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #3 Skrevet 7. desember 2005 Er det noen som vet om det er vanlig at internettleverandører sperrer porter slik at det ikke lar seg gjøre å drive fildeling? ← BKK har ihvertfall forsøkt seg på dette. De har investert en formue i løsninger som skal styre, klassifisere og begrense datastrømmen. I en periode gikk enkelte fildelingsprogrammer nesten helt i stå. Jeg kjenner ikke til at andre leverandører har forsøkt noe lignende.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #4 Skrevet 8. desember 2005 Grunnen til at jeg lurer er at jeg plutselig er sperret både på Edonkey og Emule. Før fikk jeg ofte hastigheter på over 100KB/S. Jeg har prøvd et utall porter, forskjellige brannmurer, med brannmur avslått osv. , men jeg ender fremdeles opp som sperret.(unreachable) Har naturligvis også sørget for at brannmuren tillater at disse programmene får kjøre uten hindringer.
Crazee Skrevet 8. desember 2005 #5 Skrevet 8. desember 2005 Telenor Online gir deg valget - men du bestemmer sjølv om du vil sperre trafikk eller ikkje, i kontoadministrasjonen.
Cronos Skrevet 8. desember 2005 #7 Skrevet 8. desember 2005 Har alltid fått møkkahastigheter i Emule. Selv om jeg har verken brannmur, router, eller Telenor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå