Gå til innhold

Er Kitchen Aid oppskrytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en ny bakemaskin som skal kunne elte vanlig brød/bolledeig og kakemikser. Er egentlig på jakt etter en maskin som kan stå i ro når den tar tunge deiger og at den selvfølgelig skal klare det. Synes Kitchen Aid sin er fin (og visstnok bra) ifølge samtlige engelske forumer. Noen som har erfaring med denne? 😃

Anonymkode: 788e0...0e0

Skrevet

Den er vel ikke oppskrytt, men du betaler jo like mye for design og merke som du betaler for funksjon.

Du får like gode maskiner for under halvparten av prisen, men de gjør seg ikke like godt på kjøkkenbenken.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Har den og elsker den. Ene og alene pga utseende. Den er elendig på alle andre måter 😂 duger til en (liten) bolledeig i ny og ne, men ikke mer. Klarer ikke mer enn en kg mel, men det er også litt i overkant. Må stadig skru og justere noen skruer bak fordi vispen eller eltekroken står for lavt eller høyt. Tar ikke godt i kantene heller. Men den er fin da;) 

Anonymkode: ecde3...f19

• Liker 4
Skrevet

Kitchen Aid fungerer kun til pynt og til lite annet. Bollen er liten så du får ikke laget store deiger, og den er tung å håndtere siden motoren er på toppen. Knappene er også lite praktiske og har pussig plassering.

Jeg hadde hivd min på dynga dersom jeg ikke var for stolt til å innrømme at det var et bomkjøp. 🙈 Hadde Kenwood før, og den brukte jeg masse. Nå baker jeg aldri siden den dumme Kitchen Aid’en ikke takler en langpanne-røre med sjokoladekake en gang. 🙄

Vet det finnes en større Kitchen Aid maskin, men jeg hadde ikke giddet å kjøpe den heller. 

Anonymkode: e3d7c...063

• Liker 6
Gjest Ramona1970
Skrevet

Blenderen som jeg kjøpte der varte i alle fall ikke lenge.

Skrevet

For liten bolle. Kan ikke lage dobbel bolledeig i den en gang. Har mint farge, blitt lei fargen🤪 ville kjøpt hvit eller noe om jeg skulle kjøpt ny, og kanskje en annen modell. Også irriterende at vispen må vaskes på hånd. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg får ikke fullrost Kenwood major. Den klarer stor deig til boller uten problem.

Anonymkode: 302a5...e6e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ankarsrum/electrolux assistent er helt suveren til store brøddeiger. Det er dog mulig den synes kakemixposer blir litt puslete og lite å jobbe med.

Anonymkode: 9c42b...508

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke kjøp KitchenAid! Jeg har det nå bare fordi kjæresten hadde mye mer ekstrautstyr til sin maskin enn jeg hadde til min Kenwood 😩 Har Professional-versjonen, men den blir veldig varm og sliter litt hver gang jeg prøver å nærme meg en kilo mel i brøddeiger. 

Anonymkode: dd6ee...51e

Skrevet

De kommer alltid dårlig ut i tester. Dårlig motorkapasitet ifht andre(og billigere) maskiner. 

Men de er lekre da, det skal de ha!

Anonymkode: 34488...fab

Skrevet

hva som "tar seg godt ut på kjøkkenbenken" spørs jo hvem du spør og hvem som skal se. Har du en kenwood / ankarsrum /wilfa pro etc så er jo de langt "penere" enn KA - sett med matglades øyne ;) KA er jo ikke direkte originalt lenger heller - vil man først ha en designmaskin finnes det jo andre som ikke er så oppbrukt.

Anonymkode: 7ec5a...306

• Liker 1
Skrevet

Ypperlig til småjobber (kaker etc) For liten dersom du skal bake mer enn 2 brød av gangen. Svært stillegående. Pen å se på

Skrevet

ja, vil si det er veldig oppskrytt, hadde en kithcenaid, var ikke fornøyd med den. Kjøpte meg en ankarsum, dritfornøyd nå!

• Liker 1
Skrevet

Ja  den er oppskrytt. Pen å se på og enkel i bruk, men den har dårlig kapasitet. En vanlig deig med rundt 900g mel (+væske og annet), altså en vanlig bolledeig blir i største laget. En vanlig røre til stor langpannekake blir også litt for stor (bollen blir veldig full og det spruter når man blander). Den funker fint på mindre deiger og kaker og rører, men jeg skullr ønske jeg heller hadde kjøpt en Kenwood.

Anonymkode: 26bf0...ddb

Skrevet

Det kommer an på hvor opptatt du er av design. Og ikke minst hvor ivrig baker du er. Går det stort sett i finbakst og slik er den god. Og den har kapasitet til to små grovbrød. Så jeg var godt fornøyd med min frem til jeg begynte å bake det meste av brødmat vi spiser, samt trengte flere funksjoner (tilbehør) og kraftigere motor.

Har nå Kenwood chef XL. Ikke fult så pen på benken, og tilbehøret fyller en stor kjøkkenskuff, men den gjør virkelig jobben. 

Anonymkode: 2b690...a45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...