Gå til innhold

Fugler hakker i markisen/veggen rett utenfor stuevinduet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe jeg kan gjøre for at de ikke skal bygge reir eller oppholde seg i markisen? Forferdelig irriterende lyd med den hakkingen. 

Jeg vil ikke være dyreplager, men er det innafor å spraye på noe så de holder seg unna, henge opp et fugleskremsel eller noe? 

Anonymkode: f4e44...3c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heng opp et nett/tøystykke så de ikke kommer til akkurat der? Bedre å bruke fysisk sperring enn spray/kjemisk. Etter en liten stund gir de nok opp og du kan fjerne stengselet igjen. 

Anonymkode: 32d02...67d

• Liker 1
Skrevet

De bygger ikke reir på denne tiden av året. 

Har du nettopp kjøpt huset?

Anonymkode: 68aa3...d22

• Liker 2
Skrevet (endret)

De er nok bare på jakt etter insekter, her hos meg banker de alltid rundt vinduene, spesielt på høsten, de har gjort de i mange år, har aldri sett at det har blitt noen skader av det. Reir bygger de ikke før til våren :)

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De bygger ikke reir på denne tiden av året. 

Har du nettopp kjøpt huset?

Anonymkode: 68aa3...d22

Nei, vi har bodd her i 2.5 år. Ikke vært plaget med dette. Det er småfugler. 

Skrevet

Kjøpte fuglenek og meisboller som jeg hengte opp i treet vi har 3-5 m unna terrassen. Hang opp noe flagrende tøystoff fra en gammel kjole. Håper de gir seg. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Hos meg sitter meisene (spesielt kjøttmeisen) på terrassemarkisa og på terrassevarmeren og hakker i seg solsikkefrøene jeg gir dem. De sitter lunt og tørt og skjermet fra rovfugler oppunder taket ved inngangspartiet. Det høres jo som om de hakker i huset, men det er bare frøene de hakker på. :) 

Anonymkode: ea084...6e7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...