Gå til innhold

Gammel forelskelse ruster ikkje opp !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vokste  opp i en  liten bygd der alle kjente alle, og det blei knyttet tette vennskapsbånd mellom  ungdomene, og der som de fleste andre steder var det ofte klikksamlinger.  Blei tidleg forelsket i i jente, men hun var desv var  stormforelsket i en av mine beste barndomsvenner, men forelskelsen var der  ikkje igjennsidig. Eg synes jenta var både pen, og kjekk og synes  derfor det var litt underleg  at han ikkje likte jenta. Jenta betrodde seg ofte til meg,om dette,og delte sine bekymringen om dette overfor meg. Etterhvert følte eg  det blei  opprettet eit slags tillitsforhold mellom oss, og fekk følelser overfor jenta,men var veldi sjenert.  Etterhvert flyttet vi begge fra bygda, men opprettholdt vennskapsbåndene igjennom brevskriving.  Ein dag eg satt å skreiv brev til jenta tok eg meg friheten,og fortelle at eg var forelsket, og håpte på det  var igjennsidig.

Fikk følgende tilbakemelding der hun skreiv at hun håpte på å finne forelskelsen i den rette før hun knyttet noen kjærestebånd til noen.  Tok dette som eit svar på at det var ingen igjennsidig forelskelse  mellom oss to, og men vis framleis burde  opprettholde eit vennskapsbånd.  

Vi blei etterhvert begge gift, og denne jenta fant seg eg mann fra hjembygda, og flyttet tilbake ditt, men blei for en tid sidan enke. Vi møtes av og til når eg besøker hjembygda, og merkeleg nok har følelsene overfor denne jenta i ungdomsårene alltid vert der.

Anonymkode: 33b60...5ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er i forhold: ikke gi næring til slike følelser. Lær deg teknikker som gjør at du begynner å tenke på noe annet. Når du har gjort det en stund så oppdager du at forelskelse trenger næring. Uten det så dør følelsene vekk. 

Anonymkode: c714b...225

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når du er i forhold: ikke gi næring til slike følelser. Lær deg teknikker som gjør at du begynner å tenke på noe annet. Når du har gjort det en stund så oppdager du at forelskelse trenger næring. Uten det så dør følelsene vekk. 

Anonymkode: c714b...225

Fekk tidleg  følelser for denne jenta  som tidvis har komt tilbake  også etter at eg  senere vart  gift med eit  kvinnfolk fra  stedet  som etterhvert også ble min  nye arbeidsplass.

Besøker jevnleg  hjembygda eg vokste opp i, og som eg var sterkt knyttet til, og  ofte møtt igjenn  dette kvinnfolket eg var  forelsket, og  som eg fortsatt har hatt  jevnleg følelser for.  Hun har imidlertid sin familie, og vi har vår familie, og eg blei  omsider gift men  en snill, grei kone. Har bare gode minner fra oppvekstmiljøet, men mangel på jobb førte til flytting, og har ofte følt meg som en slags arbeidsflyktning fra hjemstedet.  

Anonymkode: 33b60...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...