AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Hei, er gravid, cirka 15 uker på vei. En morgen denne uka sovnet 2,5-åringen oppå magen min. Jeg sovnet selv, men våknet etter en liten time med følelsen av at jeg ikke fikk puste. Barnet mitt sovna nederst på magen min, da jeg helt sikkert ikke hadde klart å sovne med henne liggende høyt oppe. Har kjent små bevegelser fra fosteret tidligere, men de siste dagene føler jeg det er mer stille. Er redd for at barnet mitt kan ha «kvalt» fosteret i magen ved å «mose» morkaka eller noe. Har morkaka foran.. Anonymkode: 9f8e7...dc0
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 17. november 2022 Kan garantere deg at 2-åringen ikke har kvalt noe foster inni magen din 🙃 Anonymkode: f12d3...c8e 54
Gjest EmKay Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Tror nok ikke du skal være redd for det. Fosteret er fortsatt såpass lite på denne tiden at det har god plass og mageregionen tåler ganske mye. Selv sov jeg fortsatt på magen på den tiden. Og mtp bevegelse er det jo fortsatt tidlig, og babyen kan ha snudd seg med ryggen ut, eller at morkaken ligger i veien. Men, hvis du kjenner på en klump i magen på grunn av dette, kan det sikkert være en god ide å ringe helsestasjonen for en prat, evt sjekk av hjertelyd om de ikke mener det er for tidlig å lete etter den. ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Ingen fare. Å at du ikke kjenner bevegelse når du er så tidlig på vei og attpåtil har morkaken foran er ikke rart i det hele tatt. Det er ikke før sånn ut i 20+ Uker et sted at man blir bekymret om babyen ikke beveger seg som vanlig. Babyen ligger antageligvis sånn til at bevegelsene blir dempet av feks morkake. Anonymkode: 0f630...862 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 uansett hva som har skjedd er det i allefall IKKE 2åringen som har vært årsaken! Anonymkode: 82b02...f61 17 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Seriøst?? Du tror at en 2åring kan kvele et foster i magen? Hjelpes! Anonymkode: 3967a...a51 9 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 Har hatt både hund og katt hvilende på magen som gravid, og ingen har drept noen Anonymkode: f8602...620 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 Nei neinei, kjære deg, fosteret ligger veldig godt beskyttet i magen din. Dette må du ikke tenke på. Er selv 30 uker og kan ligge litt på magen enda. Anonymkode: 6e5af...371 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 Hvis det var så «enkelt» hadde det ikke vært noe problem at mange stater i USA innfører strenge abortlover, for å si det sånn. Anonymkode: 0d7d4...3c1 19
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei, er gravid, cirka 15 uker på vei. En morgen denne uka sovnet 2,5-åringen oppå magen min. Jeg sovnet selv, men våknet etter en liten time med følelsen av at jeg ikke fikk puste. Barnet mitt sovna nederst på magen min, da jeg helt sikkert ikke hadde klart å sovne med henne liggende høyt oppe. Har kjent små bevegelser fra fosteret tidligere, men de siste dagene føler jeg det er mer stille. Er redd for at barnet mitt kan ha «kvalt» fosteret i magen ved å «mose» morkaka eller noe. Har morkaka foran.. Anonymkode: 9f8e7...dc0 Hvordan mener du fosteret skulle bli kvalt? Fosteret puster jo ikke inni magen? Er ikke særlig med oksygen inni der altså. Høres dog ut som en veldig koselig power-nap 😅 Men nå er det ikke særlig anbefalt å ligge på ryggen når man begynner å få gravid-mage, så legg deg på siden neste gang. Anonymkode: 8a61f...384
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 Herlighet. Hadde det vært sånn det fungerte så hadde det vært advarsler overalt og opplysningskampanjer om kvelningsfare hos foster. Anonymkode: af710...fb9 3 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan mener du fosteret skulle bli kvalt? Fosteret puster jo ikke inni magen? Er ikke særlig med oksygen inni der altså. Høres dog ut som en veldig koselig power-nap 😅 Men nå er det ikke særlig anbefalt å ligge på ryggen når man begynner å få gravid-mage, så legg deg på siden neste gang. Anonymkode: 8a61f...384 Det er null problem å ligge på rygg i uke 15 😅 grunnen til at man ikke skal ligge på rygg er pga press på hovedpulsåre og nerver og fosteret veier ikke 100 gram engang på det tidspunktet. Er ikke farlig å ligge på rygg senere heller, men man skal være litt obs og snu seg om man kjenner seg svimmel osv. Kan fint ligge på magen også så tidlig, har gjort det i alle mine svangerskap. Anonymkode: f12d3...c8e 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 TS igjen her. Takk for alle svar. Må si at det er godt å se at jeg faktisk er «helt på jordet» når det gjelder bekymringene mine 😂😂 Har jo også tenkt meg frem til at det er ufarlig å ligge på magen, man kan bære tung ryggsekk med hofte/magebelte osv. såpass tidlig i graviditeten. Fra spøk til alvor har jeg hatt to tidligere senaborter, en i uke 15 og en i uke 17. Det var grusomt, og selv om jeg vet at det ikke skyldtes feil jeg har gjort klarer jeg aldri helt å slippe tankene om at «tenk hvis…..». Men det hjelper jo ingenting å tenke sånn heller 🤷🏼♀️ Anonymkode: 9f8e7...dc0 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan mener du fosteret skulle bli kvalt? Fosteret puster jo ikke inni magen? Er ikke særlig med oksygen inni der altså. Høres dog ut som en veldig koselig power-nap 😅 Men nå er det ikke særlig anbefalt å ligge på ryggen når man begynner å få gravid-mage, så legg deg på siden neste gang. Anonymkode: 8a61f...384 Vet at det ikke er oksygen som luft vi puster inn, men morkaka bidrar jo til oksygenrikt blod til fosteret via navlestrengen. Dersom den foranliggende morkaka blir «klemt» kunne jeg se for meg at man i verste fall kunne stanse oksygentilførselen til fosteret - derav «kvalt» i hermetegn i overskriften 😅 Skjønner jo at jeg er helt på jordet, da.. Anonymkode: 9f8e7...dc0
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): TS igjen her. Takk for alle svar. Må si at det er godt å se at jeg faktisk er «helt på jordet» når det gjelder bekymringene mine 😂😂 Har jo også tenkt meg frem til at det er ufarlig å ligge på magen, man kan bære tung ryggsekk med hofte/magebelte osv. såpass tidlig i graviditeten. Fra spøk til alvor har jeg hatt to tidligere senaborter, en i uke 15 og en i uke 17. Det var grusomt, og selv om jeg vet at det ikke skyldtes feil jeg har gjort klarer jeg aldri helt å slippe tankene om at «tenk hvis…..». Men det hjelper jo ingenting å tenke sånn heller 🤷🏼♀️ Anonymkode: 9f8e7...dc0 Det er ikke din feil Anonymkode: f8602...620 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vet at det ikke er oksygen som luft vi puster inn, men morkaka bidrar jo til oksygenrikt blod til fosteret via navlestrengen. Dersom den foranliggende morkaka blir «klemt» kunne jeg se for meg at man i verste fall kunne stanse oksygentilførselen til fosteret - derav «kvalt» i hermetegn i overskriften 😅 Skjønner jo at jeg er helt på jordet, da.. Anonymkode: 9f8e7...dc0 ❤️❤️det er sånne ting jeg også hadde tenkt på og er livredd for☺️er slitsomt å være bekymret for sånne ting!! det går nok helt bra!!🥰 Anonymkode: 82207...b9b 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #17 Skrevet 18. november 2022 Nei, 2-åringen din har ikke kvelt fosteret. Anonymkode: 459ae...298
Elaine Marley Skrevet 18. november 2022 #18 Skrevet 18. november 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå