AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Del Skrevet 17. november 2022 Altså skikkelig avansert musikkteori. Slik at dere finner Mozart simpel og forutsigbar. Kan dere fortsatt nyte ekstremt simpel musikk? Type popmusikk o.l.? Anonymkode: 73683...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Del Skrevet 17. november 2022 Ja, selvfølgelig. Anonymkode: 11e62...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Del Skrevet 17. november 2022 Edit. *for deg Skulle det stått i overskriften Anonymkode: 73683...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Del Skrevet 17. november 2022 I starten kunne jeg ikke det, det tok faktisk en god stund før jeg kunne lytte til musikk uten å analysere den…. 🙈 Anonymkode: 1dffc...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 17. november 2022 #5 Del Skrevet 17. november 2022 ikke ødelagt, jeg klarer fremdeles høre på enkel musikk og ha det moro med det. prinsippet sier jo at det ikke er noe som egentlig heter enkel musikk, ergo... men klisjefylt musikk med overbrukte effekter, der tryner jeg i større grad enn før. popmusikk er ikke synonymt med enkel muskk, det finnes eksempler på dette i alle sjangere - og også det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Del Skrevet 17. november 2022 Ganske deilig å være "dum" innen musikk 🙂 Anonymkode: 18512...34a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 17. november 2022 #7 Del Skrevet 17. november 2022 Opplever ingen sammenheng mellom kompleksitet og "likbarhet". Kan høre meg ihjel på enkle togreps-låter hvis totaliteten i melodien fenger meg, selv om jeg også kan nyte et mer avansert stykke klassisk i neste øyeblikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #8 Del Skrevet 17. november 2022 Musikk er lyder satt sammen i en rekkefølge slik at vi synes det høres fint ut. Musikk er ikke noe dypere enn som så, det gir ikke en kobling til universet etc Anonymkode: a49b9...53e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Del Skrevet 17. november 2022 Nei, overhodet ikke. Anonymkode: cf134...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Altså skikkelig avansert musikkteori. Slik at dere finner Mozart simpel og forutsigbar. Kan dere fortsatt nyte ekstremt simpel musikk? Type popmusikk o.l.? Anonymkode: 73683...740 Bra spørsmål, men nei. Tvert imot har høyere musikkutdannelse hjulpet meg til å åpne ørene for også mer "simpel" musikk, og forstå at den bak en tilsynelatende enkel "fasade" slett ikke er så simpel. Det være seg Mozart eller Billie Eilish. Så vel som å åpne ørene for Boulez og Ferneyhough, om det er slikt du ser på som avansert. Kort sagt, jeg er blitt mer altetende. Mindre redd for veldig kompleks eller eksperimentell musikk, og mye mindre snobbete i møte med "simpel" musikk. Anonymkode: 97840...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Del Skrevet 18. november 2022 Hva er "simpel" musikk? simpel 1 tarvelig, dårlig, sjofel en simpel dress / han er en simpel fyr / det var simpelt gjort Anonymkode: 26915...830 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. november 2022 #12 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er "simpel" musikk? simpel 1 tarvelig, dårlig, sjofel en simpel dress / han er en simpel fyr / det var simpelt gjort Anonymkode: 26915...830 Dette lurte jeg også på… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #13 Del Skrevet 18. november 2022 Det å lage en fengende låt basert på en enkel popmelodi er ikke så enkelt som det høres ut. Anonymkode: 68a9d...f1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 18. november 2022 #14 Del Skrevet 18. november 2022 Jeg kan ikke noe særlig musikkteori utover noter, men reagerer instinktivt negativt på alt som virker kommerst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #15 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg klarer helt fint å nyte enkle og "simple" musikkstykker. Det jeg derimot ikke klarer, er folk som er inkompetente på instrumentene sine... Noe mange ikke-klassiske muskere dessverre er. Sånne som er "selvlært", og ikke kan noe musikkteori. Får nesten fysisk vondt av "musikere" som ikke har lært seg betoning.. Anonymkode: c938b...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. november 2022 #16 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg tror at det befinner seg et ytterst lite fåtall her, som har tatt doktorgraden på avansert musikkteori og siden jeg heller ikke har det, så koser jeg meg med all slags musikk som jeg kjenner at jeg får noe ut av. Hos meg er det ingen snobbish musikk som rangerer høyere noen gang. Alt er like mye verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå