Gå til innhold

Landsseminar med jobb, ok å avlyse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 uker på vei. Sover dårlig på natten og skal nå ta hensyn til meg selv ifølge alle kloke mødre.

Det legges opp til fullt program på hotell med inviterte fra fjern og nær. Det er viktig å delta, men dette føles overveldende og jeg er redd noen dulter til meg, at det er for få sitteplasser eller at mye musikk og bråk skal uroe baby. Jeg bekymrer meg veldig. Er i tilleg ekstremt trett og sliten etter en natt med lite søvn. Våknet med mye bekkensmerter. 

Med flate gode sko, kan det være helt uproblematisk. Jeg er dog meget urolig for dette da det ikke bare bare er å reise hjem

Hva tenker dere? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 25d18...b36

Skrevet

Ville vært ærlig og sagt det du sa nå til min sjef (minus alle detaljene) og at jeg derfor ikke kommer.

Skrevet

Hvis det er viktig å delta hadde jeg nok deltatt, men redusert. Du trenger nok ikke å være redd for dult eller å stresse baby, men hvis du blir stresset og sliten bør du trekke deg unna og ta noen timeout. Mange vil sikkert ikke merke det en gang. Slapp ordentlig av i disse timeoutene med meditasjon på øret og sovemaske om du trenger slik at hvilen faktisk blir hvile. Du kan jo også gjerne uttrykke litt bekymring for sitteplasser slik at flere passer på at du får stol. Øv deg på å slappe av også utenfor hjemmet. Det har jeg måtte lære meg etter jeg ble utbrent, og det er en nyttig egenskap. Da gjør det ikke så mye med litt reisevei. Du kan bare ta den tiden du trenger.

Anonymkode: 567f2...a8e

Skrevet

Tenker at du spør her fordi du er i tvil, og jeg ville vært med og deltatt på det viktigste, hvis det er viktig å delta. Men at du bekymrer deg for bråk for babyen i magen, at noen skal dulte til deg og få sitteplasser, det trenger du ikke :) Spar den energien! Du sier selv det er gjennomførbart med flate gode sko, så jeg tenker jeg ville tatt sjansen. Verste som kan skje er at du blir på hotellrommet hele kvelden, og det er også lov hvis det kommer dit. Men da vet du med deg selv at du prøvde, og du finner en ro i det kanskje. Jeg tok hensyn til meg selv, selvfølgelig, men dårlig søvn og tretthet, det prøvde jeg å jobbe meg gjennom for å kunne ha en hverdag i de verste ukene. Følte ikke at jeg ladet opp noe spesielt ved å bare ligge på sofaen eller i senga og sove - det var ille uansett :) Så da prøvde jeg gjøre det beste ut av det. Du kjenner på kroppen hva du klarer, men jeg ville ikke gått inn i det med «dette går ikke», siden du spør hva vi ville gjort.

Anonymkode: 895cb...ff0

Skrevet

Å bli dultet til, at det er lyd, osv, er helt ok for babyen. Så jeg synes du er litt "persilleblad" om du avlyser pga det. 

Jeg skjønner du er sliten, og ikke har lyst, men synes likevel det er litt søkt å ikke dra. 

Anonymkode: 23463...fa4

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Å bli dultet til, at det er lyd, osv, er helt ok for babyen. Så jeg synes du er litt "persilleblad" om du avlyser pga det. 

Jeg skjønner du er sliten, og ikke har lyst, men synes likevel det er litt søkt å ikke dra. 

Anonymkode: 23463...fa4

Signerer dette 😅 redd for å ikke finne stol og for å bli dultet i....

Anonymkode: 8d39e...6fc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Signerer dette 😅 redd for å ikke finne stol og for å bli dultet i....

Anonymkode: 8d39e...6fc

Jeg dengte bildøra selv inn i magen min, for jeg trodde jeg var slankere enn jeg var og skulle snike med forbi :P  

Anonymkode: 895cb...ff0

Skrevet

Du oppfattes som ekstremt pysete om du sier høyt at du er redd for dulting eller lyd. Hadde du vært min kollega og brukt det som unnskyldning hadde jeg aldri tatt deg seriøst igjen. 

Det ER lov å bli sliten som gravid og ikke ha kapasitet (har vært gravid 5 ganger), men prøv i det minste og ha en legitim grunn.

Anonymkode: b3a27...836

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke være seriøs nå? Redd for lyder og bli dultet borti hallooo liksom.

Anonymkode: 11fc8...bbc

• Liker 2
Skrevet

Hadde selvsagt dratt. At du er redd for dult og lyder er ingen grunn til skulk 

Anonymkode: a2431...a13

Skrevet

Om du er for dårlig til å dra så trenger du selvfølgelig ikke dra, men syns grunnene dine var veldig merkelig. 

Jeg var på lignende arrangementer i svangerskapet. Ja det var slitsomt med lange dager og dårlig søvn, men søvnen var jo like dårlig hjemme. Det ga meg veldig mye å kunne være med på det sosiale med jobben fordi det blir lenge til neste gang pga baby, og jeg trenger faglig og sosialt påfyll for å motiveres 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...