AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Jeg trenger råd. Jeg og barna har flyttet fra mannen min inn til foreldrene mine. Det har vært et vanskelig ekteskap med utroskap etc.. Jeg savner mannen min veldig, og jeg synes det er vanskelig å være alene om barna. Mine foreldre er her, men det er ikke helt det samme. Det er mye praktisk som må ordnes, siden jeg har vært hjemmeværende og nå skal "greie meg selv". Det vil jeg, og kommer til å gjøre. Jeg er helt ajour med ting og gjør det jeg skal. Problemet er at jeg er ekstremt stresset inni meg. Jeg har fått skikkelig vondt i hodet og nakken, og er svimmel og kvalm. Jeg føler at jeg har mye uro i kroppen. Det er vanskelig å komme seg ut døra hver dag, men jeg må jo fylle dagene med noe slik at barna har det bra. Det har vært regn og kaldt, og en femåring som gjerne ikke vil noenting, så veldig motiverende har det ikke vært. Jeg reagerer med brekninger og svimmelhet av stress og høye lyder. Jeg tar på maska for ungene, og det beste er jo når vi gjør ting sammen, men kjenner ofte nå at jeg ikke helt klarer å følge med.. Føler jeg ikke har energi til å være den mammaen jeg vanligvis er. Pappaen deres kan ha eldste hos seg på overnatting, men han yngste er for liten. Samtidig sitter han i en situasjon som gjør at han ikke helt klarer å ta seg av barna på den måten han vil pga bosituasjon. Jeg kan eventuelt forsøke å si at jeg trenger litt avlastning, men føler ikke at det vil hjelpe da det gjerne er det å være med ungene som gjør at jeg greier å opptre vanlig 😅 Er ikke komfortabel med å be om enda mer hjelp fra foreldre ved å spørre om jeg kan ta en tur ut en times tid for å lufte hodet.. Jeg ville gjerne dra til legen for å få noen å snakke med og lufte litt, men her er det ingen fastleger ledige og jeg vet ikke om legen min to timer unna kan hjelpe over telefon? Har noen noe råd til meg som kanskje kan muntre meg opp litt? Anonymkode: 678fa...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Min fastlege har videotimer, det hjelper bare å ha noen å snakke med av og til. Jeg har nemlig også fastlege langt unna og av og til sliter jeg litt som deprimert alenemamma. Anbefaler å prøve i hvert fall Synes også godt du kan spørre foreldrene dine om du bare kan ta deg en tur ut og lufte deg litt av og til. Det forstår de helt sikkert. Dette kommer også til å gå over, og alt blir bra til slutt. Jeg lover ❤️ Jeg har også vært gjennom et turbulent brudd med mye styr, og min var 2 år den gangen og det var rett og slett pyton. Hadde ikke foreldre som kunne hjelpe meg heller, måtte bare ta alt selv. Eksen var i tillegg psykisk syk, så han kunne overhodet ikke hjelpe med noe avlastning. Det kommer til å bli bedre. Du må gi det tid, og nå er dere i tillegg i "limbo" hvor dere ikke har eget hjem, og eksen har åpenbart heller ikke egnet hjem ennå. Dette kommer på plass etter hvert, og da er det lettere å få inn mer forutsigbarhet i hverdagen. For det er det tøft å mangle når man alltid har hatt det. Anonymkode: 9e2ab...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min fastlege har videotimer, det hjelper bare å ha noen å snakke med av og til. Jeg har nemlig også fastlege langt unna og av og til sliter jeg litt som deprimert alenemamma. Anbefaler å prøve i hvert fall Synes også godt du kan spørre foreldrene dine om du bare kan ta deg en tur ut og lufte deg litt av og til. Det forstår de helt sikkert. Dette kommer også til å gå over, og alt blir bra til slutt. Jeg lover ❤️ Jeg har også vært gjennom et turbulent brudd med mye styr, og min var 2 år den gangen og det var rett og slett pyton. Hadde ikke foreldre som kunne hjelpe meg heller, måtte bare ta alt selv. Eksen var i tillegg psykisk syk, så han kunne overhodet ikke hjelpe med noe avlastning. Det kommer til å bli bedre. Du må gi det tid, og nå er dere i tillegg i "limbo" hvor dere ikke har eget hjem, og eksen har åpenbart heller ikke egnet hjem ennå. Dette kommer på plass etter hvert, og da er det lettere å få inn mer forutsigbarhet i hverdagen. For det er det tøft å mangle når man alltid har hatt det. Anonymkode: 9e2ab...b4f Tusen takk for et fint svar ❤️ jeg kan høre om legen min er tilgjengelig på telefon, hun vet om at jeg har hatt det vanskelig i ekteskapet lenge nå, så det hadde vært super dupert. Nå står vi veldig midt oppi. Mannen min er ganske langt nede, og derfor har flyttet inn til familie. Der er det ikke egna for ungene våre. Foreldrene mine er veldig gode og har hjulpet oss masse, og venter nå på ny leie leilighet.. Det blir nok bedre når ting faller på plass..det er helt jævlig å stå i akkurst nå..alt jeg vil er at mannen min skal komme og "redde oss" og vi stikker av sammen, men så reality hits og det vil fortsette med utroskap, usikkerhet og psykisk dritt... Han er snill, men lat og litt ansvarsløs.. Jeg tenker jo at alt kunne vært mye verre.. Slik som du beskriver det 😕 jeg tror du er en veldig sterk person ❤️ Anonymkode: 678fa...aa3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for et fint svar ❤️ jeg kan høre om legen min er tilgjengelig på telefon, hun vet om at jeg har hatt det vanskelig i ekteskapet lenge nå, så det hadde vært super dupert. Nå står vi veldig midt oppi. Mannen min er ganske langt nede, og derfor har flyttet inn til familie. Der er det ikke egna for ungene våre. Foreldrene mine er veldig gode og har hjulpet oss masse, og venter nå på ny leie leilighet.. Det blir nok bedre når ting faller på plass..det er helt jævlig å stå i akkurst nå..alt jeg vil er at mannen min skal komme og "redde oss" og vi stikker av sammen, men så reality hits og det vil fortsette med utroskap, usikkerhet og psykisk dritt... Han er snill, men lat og litt ansvarsløs.. Jeg tenker jo at alt kunne vært mye verre.. Slik som du beskriver det 😕 jeg tror du er en veldig sterk person ❤️ Anonymkode: 678fa...aa3 Det er du og, men veldig få mennesker tåler denne belastningen du står i akkurat nå. Bare kjenn på det og prøv å se framover. For det blir bedre når ting faller mer på plass, det garanterer jeg Heldigvis går følelser over, man tilpasser seg en ny situasjon, og livet går videre Men det tar tid, og akkurat nå står du midt i det absolutt verste. Du kommer til å klare deg bra 💪 Anonymkode: 9e2ab...b4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå