AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Vi er et par med barn på vei og tenker derfor at et boligkjøp burde være relativt langsiktig, 5+ år. Burde vi: 1. kjøpe en grei bolig nå (før vi får barn) som vi kan bo i 5+ år. Typ rekkehus. 2. vente 1+ år til vi har betydelig bedre råd (barn, men samlet inntekt øker med over 500k) og kan kjøpe større/finere/mer langsiktig bolig? Typ enebolig ikke interessert i å makse lån uansett bare så det er sagt Anonymkode: ee3d2...599
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Om det bare er et år til dere er sikret større inntekt, ville jeg ventet. Men om det er sånn at det kan bli 2-3 år til dere får mulighet til å kjøpe noe større, ville jeg heller kjøpt ny midlertidig bolig nå, og satset på å bo der en fem års tid. Anonymkode: 24264...7a6 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #3 Skrevet 18. november 2022 Jeg ville hørt med banken deres hvor mye barnet vil påvirke eventuell lånesum - selv om dere ikke har tenkt å maxe den ut. Alltid kjekt å vite når dere er på vippepunktet før/etter barn slik som nå 😊 Anonymkode: 71b2b...346 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #4 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg ville hørt med banken deres hvor mye barnet vil påvirke eventuell lånesum - selv om dere ikke har tenkt å maxe den ut. Alltid kjekt å vite når dere er på vippepunktet før/etter barn slik som nå 😊 Anonymkode: 71b2b...346 Redd de trekker finansieringsbeviset om de finner ut at jeg er gravid, kan de gjøre det?😅 Anonymkode: ee3d2...599
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #5 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Redd de trekker finansieringsbeviset om de finner ut at jeg er gravid, kan de gjøre det?😅 Anonymkode: ee3d2...599 Vi gjør ikke det i banken jeg jobber I, vi regner kun med barn som faktisk eksisterer. Er gravid selv og overtar ny bolig i februar, føder i mars 😊 Anonymkode: e197f...1fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Skrevet 18. november 2022 Rekkehus og enebolig "trenger" man strengt talt ikke før barnet blir større. Jeg tenker det smareste her er å kjøpe en leilighet, spare på siden og få verdiøkningen av den leiligheten og kjøpe mer permanent og større bolig når barnet når 3-4 års alder. Da vil dere ha bedre råd og kan kjøpe et hus dere har i 20 år eller ut livet og ikke bare i 5 år Anonymkode: 46529...864 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #7 Skrevet 18. november 2022 Eller kommer såklart an på region og by dere er i. Har dere råd til flott rekkehus for permanent bosted nå så kjør på, men er dere i Oslo og må bygge opp mer formue står jeg for tipset mitt over. Hilsen meg over Anonymkode: 46529...864
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå