AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Jeg har en knute på skjoldbruskkjertelen som ble tatt ultralyd og nåleprøve av for noen uker siden. Resultatet av prøven var atypi av usikker signifikans. Bethesda 3 Så da kan de ikke si at knuten er godartet pga de atypiske cellene, men man kan ikke si at den er ondartet siden det ikke ble funnet kreftceller. Fått brev fra sykehuset om at jeg må tilbake og ta ny prøve. Men ikke fått time. ringte de, de svarte surt at jeg får kanskje komme i januar. Høres ikke ut som dette prioriteres. Jeg lurer på om det er innenfor å vente så lenge? Hva hvis det faktisk er kreft, skal man vente i så mange måneder? Har noen andre vært i samme situasjon som meg og vet dere om dette er normalt? Jeg er forresten henvist under en hastegrad som kalles pakkeforløp for kreft. Vet ikke om det har noe å si, men jeg synes det er ubehagelig å måtte vente så lenge. Anonymkode: 34cd2...588 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Har en venninne som var gjennom det samme. Tok biopsi fra skjoldbruskkjertelen med usikkert resultat i juni, ny prøve i desember (så får du komme til i januar er det i grunnen ganske raskt), ble mistenkt kreft så hun fjernet kjertelen i månedskiftet januar/februar året etter. Ikke behov for mer behandling mtp kreft etter operasjonen. Anonymkode: bc48a...f15
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har en venninne som var gjennom det samme. Tok biopsi fra skjoldbruskkjertelen med usikkert resultat i juni, ny prøve i desember (så får du komme til i januar er det i grunnen ganske raskt), ble mistenkt kreft så hun fjernet kjertelen i månedskiftet januar/februar året etter. Ikke behov for mer behandling mtp kreft etter operasjonen. Anonymkode: bc48a...f15 Jeg forstod det slik av legen min at det skal avklares raskt hva det er. Skjønner jo at det kan være noe venting, men om din venninne måtte vente en halvt år så er jo det ganske lenge. Jeg har bare fått beskjed om at det kan bli da, de har jo ikke klart å satt opp time. Det minste de kunne gjort er å sette opp en time i hvertfall. Så man har et tidspunkt å forholde seg til. Anonymkode: 34cd2...588
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har en venninne som var gjennom det samme. Tok biopsi fra skjoldbruskkjertelen med usikkert resultat i juni, ny prøve i desember (så får du komme til i januar er det i grunnen ganske raskt), ble mistenkt kreft så hun fjernet kjertelen i månedskiftet januar/februar året etter. Ikke behov for mer behandling mtp kreft etter operasjonen. Anonymkode: bc48a...f15 Tenkte først vi hadde samme venninne men månedene stemmer ikke 😅 gikk helt fint med min venninne også heldigvis, ingen videre behandling nødvendig. Det ble konkludert med kreft etter operasjonen men alt har heldigvis gått fint og ingen spredning. Anonymkode: 9b28a...007
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenkte først vi hadde samme venninne men månedene stemmer ikke 😅 gikk helt fint med min venninne også heldigvis, ingen videre behandling nødvendig. Det ble konkludert med kreft etter operasjonen men alt har heldigvis gått fint og ingen spredning. Anonymkode: 9b28a...007 Hadde hun også atypiske celler som resultat? Og måtte hun vente lenge på ny prøve/operasjon? Spredning er jo det man er mest redd for så jeg liker ikke denne ventingen 🙄 Så bra at det gikk fint med henne. Anonymkode: 34cd2...588
Ulven Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Kreft i thyreoidea er for det meste saktevoksende. Så det er ingen større fare ved å vente til januar med å ta en ny biopsi.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde hun også atypiske celler som resultat? Og måtte hun vente lenge på ny prøve/operasjon? Spredning er jo det man er mest redd for så jeg liker ikke denne ventingen 🙄 Så bra at det gikk fint med henne. Anonymkode: 34cd2...588 Vet ikke hva de kalte det, men de kunne ikke bekrefte eller avkrefte med biopsi. Mener de tok biopsi på tidlig høst og hun opererte like før sommeren. Det tok nesten 2 år fra hun gikk til legen med kulen til hun hadde operert, men det skal sies at handlet om en tafatt fastlege i utgangspunktet. Det var en del ventetid selv etter henvisning, det virker som det et normalt så lenge de ikke påviser noe farlig. Skjønner godt at det er kjipt å vente. Anonymkode: 9b28a...007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå