AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Eller dropper dere p-piller når dere ikke er i forhold? Satser på kondom og spiral hvis ulykken skulle inntreffe? Anonymkode: 41101...c54
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Kuttet ut p-piller for mange år siden. Beste avgjørelsen ever og har fått en «normal» kropp igjen. Bruker kondom de FÅ gangene jeg har sex Anonymkode: ee056...48c 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Nei, ingen av dem. altså, det er jo ikke noen fasit på det. Noen gjør det, andre ikke. Anonymkode: dce9d...f38
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Bruker spiral. Anonymkode: cdfa7...d3a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Eller dropper dere p-piller når dere ikke er i forhold? Satser på kondom og spiral hvis ulykken skulle inntreffe? Anonymkode: 41101...c54 Bare å ikke utsette seg for sånne "ulykker" det. Anonymkode: 6b0fd...cdd
Gjest Ms Baxter Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 Slutta på p-piller da jeg sluttet å date, skulle begynne å date igjen så begynner jeg igjen…men lysta er ikke der og kroppen er mye bedre uten de pillene.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 Bruker spiral, tåler ikke p-piller. Anonymkode: bbdbd...fb2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 Jeg begynte i sin tid på p-piller for å få en mindre voldsom menstruasjon, så jeg brukte dem også når jeg ikke var i forhold. Spiral ble den gang ikke satt inn hos kvinner som ikke hadde født. Anonymkode: ed08f...c12 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Satser på kondom og spiral hvis ulykken skulle inntreffe? Anonymkode: 41101...c54 Hæ? Spiral hvis ulykken skulle inntreffe? Hva mener du? Jeg brukte p-piller i mange år før jeg i drt hele tatt ble seksuelt aktiv. De reduserte mens-smerter og blødninger. Anonymkode: 65a24...305 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 Har gått på p-piller i "alle år" selv om jeg har vært singel mesteparten av mitt voksne liv, og aldri hatt en enste ons. Jeg bruker dem fordi det gir mildere menstruasjoner, og på de pillene jeg går på nå, ingen menstruasjon i det hele tatt. Anonymkode: f977a...9cd 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 Bruker på piller selv om jeg ikke har sex. Sliter med sterke smerter ved mensen om jeg ikke bruker det. Anonymkode: 1d3ab...64c 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 Hva mener du med "Satser på kondom og spiral hvis ulykken skulle inntreffe?" Spiral er ikke noe du bare kan sette inn og ta ut igjen når du føler for det. Og hva er ulykken? Mener du at ons'et er ulykken? For å svare på spørsmålet, så pleide jeg å gå på p-piller fast, ja. I mange år som singel (det var vel ett ons i den perioden) og med kjæreste. Nå bruker jeg annen prevensjon, men er i forhold. Anonymkode: 6210e...06d
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Altså, det er ikke anbefalt å slutte og begynne med p-piller i tide og utide, da risiko for bla blodpropp er høyest i det man starter på dem. Så ideelt sett skal man hvis man går på p-piller, ikke slutte i kortere perioder. Mange bruker p-piller for å regulere menstruasjon eller for å hjelpe på acneproblemer også. Har man spiral sitter jo den i i 5 år. Så svaret er at prevensjonsbruk sier ingenting om en persons seksualliv. Anonymkode: 1cf14...9f8 2
Daria Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 Jeg har hatt hormonspiral (som er en mye mer permanent prevensjon enn piller) i mange år selv om jeg er singel, på sterk anbefaling fra gynekologen for å kontrollere en veldig kraftig og uregelmessig menstruasjon. Jeg ville likevel og uansett brukt kondom med en ny sexpartner. 1
Gjest Peanut Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 (endret) Har aldri hatt behovet uansett forhold eller ikke. Endret 17. november 2022 av Peanut
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har gått på p-piller i "alle år" selv om jeg har vært singel mesteparten av mitt voksne liv, og aldri hatt en enste ons. Jeg bruker dem fordi det gir mildere menstruasjoner, og på de pillene jeg går på nå, ingen menstruasjon i det hele tatt. Anonymkode: f977a...9cd Samme her Anonymkode: 1a17b...7f5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 Selvfølgelig ikke! Det er jo gift for kroppen. Anonymkode: 04eec...116
-Missi- Skrevet 17. november 2022 #18 Skrevet 17. november 2022 Pstav, jeg har virkelig ikke lyst til å bli gravid. Normalt sett på p stav mister jeg mens også som et stort pluss. Vurderte her en tid å ta den ut for å prøve hvordan jeg fungerer uten men er redd for å bli gravid 🙊har sjelden sex da det er få jeg ønsker det med så kunne nok fint vært uten men så er det den frykten da. I den perioden jeg vurderte det hadde den sluttet fungerere angående mens og sa følte jeg lite nytte av den. Men viste seg helt umulig å få time til å bytte eller fjerne så da er den bare der enda. Går ut i oktober men er fristende slippe mens og menssmerter nå når den har fungert dårlig har jeg kjent på alt det der igjen og da heller jeg mer mot å sette inn ny 🤔
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #19 Skrevet 17. november 2022 Det er mange årsaker til at kvinner bruker p-piller som ikke handler om å unngå graviditet. For eksempel endometriose finnes det fuck all behandling mot, man blir bare satt på p-piller. Samme med PCOS. Anonymkode: ef3ee...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #20 Skrevet 17. november 2022 Det er jo helt individuelt. Noen går på piller mot kviser, noen bruker det for andre ting. Trenger ikke ha med sex å gjør. Selv har jeg aldri rørt en p pille for fastlegen sa at siden jeg hadde slitt med depresjon ville det være stor sannsynlighet for at pillene ville gjøre meg suicidal som skjer med 3 av10 og jeg vil heller ikke utsette meg for de andre helseskadelige tingene med p piller. Så går i kondom her Anonymkode: 33e15...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå