Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet sammen med kjæresten min for 3år siden. Siden jeg skulle flytte til hans hus, måtte jeg kvitte meg med mesteparten av mine møbler.
Greit, det var ikke nye, fancy møbler, men helt ok. Han hadde jo et fullt møblert hus. 
Men saken er at jeg føler meg ikke hjemme her. Det er ikke min stil, det er ingen stil faktisk, litt av alt mulig. Og jeg kan ikke bytte ut noe. 
Foreslo å bytte ut en sofa, men det ville han ikke. Den var jo fullt brukbar enda.. Stoler og spisebord som ikke hører sammen, altså flere typer stoler rundt bordet. Men vi kan ikke bytte de, for det er jo de stolene de alltid har hatt.. Jeg har lyst å male, men det er mye om og men..

Jeg vet ikke. Kanskje jeg overdriver, men jeg klarer ikke å føle meg «hjemme» her. 

Anonymkode: 198db...867

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg flyttet sammen med kjæresten min for 3år siden. Siden jeg skulle flytte til hans hus, måtte jeg kvitte meg med mesteparten av mine møbler.
Greit, det var ikke nye, fancy møbler, men helt ok. Han hadde jo et fullt møblert hus. 
Men saken er at jeg føler meg ikke hjemme her. Det er ikke min stil, det er ingen stil faktisk, litt av alt mulig. Og jeg kan ikke bytte ut noe. 
Foreslo å bytte ut en sofa, men det ville han ikke. Den var jo fullt brukbar enda.. Stoler og spisebord som ikke hører sammen, altså flere typer stoler rundt bordet. Men vi kan ikke bytte de, for det er jo de stolene de alltid har hatt.. Jeg har lyst å male, men det er mye om og men..

Jeg vet ikke. Kanskje jeg overdriver, men jeg klarer ikke å føle meg «hjemme» her. 

Kanskje ikke disse tingene hans  men fokusere på at du trenger å føle at det er ditt hjem også.

Skrevet
Illuminatum skrev (3 minutter siden):

Kanskje ikke disse tingene hans  men fokusere på at du trenger å føle at det er ditt hjem også.

Nei, jeg har aldri disset tingene hans. Har ikke sagt et stygt ord om noe av det. Jeg tror kanskje det er et savn etter tingene mine, at jeg faktisk hadde noe som kunne kalles «mitt» før. Nå er det hans hus, hans ting.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje selge hans his og kjøpe noe sammen, sånn at du får del av gevinsten og dessuten får bidratt like mye til møbel- og fargevalg?

Anonymkode: 90c29...df6

• Liker 2
Skrevet

Å ikke få lov til å gjøre sitt hjem til et hjem man føler seg hjemme i høres ikke helt bra ut. Hjemmet er, for meg og mange andre, en viktig del av livet og helt nødvendig for å lade opp til hverdagen. Dette burde din kjæreste forstå. 

Hadde jeg ikke fått forståelse for dette på sikt, hadde jeg måttet avslutte forholdet. Jeg trenger et hjem.

• Liker 7
Skrevet

Heller enn å foreslå å endre ting spør han om han vil du skal føle at dette er ditt hjem også eller om det er hans hjem som du slik han ser det får bå i? Kanskje han har en greie mot endring slik at det trengs en god samtale rundt dette med å føle tilhørighet både til ting og til mennesker og steder.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, jeg har aldri disset tingene hans. Har ikke sagt et stygt ord om noe av det. Jeg tror kanskje det er et savn etter tingene mine, at jeg faktisk hadde noe som kunne kalles «mitt» før. Nå er det hans hus, hans ting.. 

Poenget var at du må fokusere på å få frem hva det betyr for deg. Ikke fokuser på hans ting, hans hus. Du må fokusere på at du trenger å få frem at huset er ditt også.

Skrevet

Kan man noensinne føle seg hjemme når man ikke eier? Følte det ganske likt på leiemarkedet som hos min eks-det var ikke mitt. Å få henge opp et bilde og organisere hyllesystemer gir ingen hjemmefølelse. Ergo, kjøp noe felles om dette er et forhold du vil skal vare🥰

Anonymkode: f9c62...51a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan man noensinne føle seg hjemme når man ikke eier? Følte det ganske likt på leiemarkedet som hos min eks-det var ikke mitt. Å få henge opp et bilde og organisere hyllesystemer gir ingen hjemmefølelse. Ergo, kjøp noe felles om dette er et forhold du vil skal vare🥰

Anonymkode: f9c62...51a

Ja, det er noe i det du sier.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at hvis kjæresten din ikke er villig til å gjøre noe så fundamentalt som å få deg til å føle deg hjemme, spørs det hvordan det vil gå den dagen du trenger noe "større" og viktigere. Det var noe kjæresten og jeg diskuterte før vi flyttet sammen og det var et enormt grønt flagg at vi begge ville at den andre skulle føle seg hjemme og vel. 

Anonymkode: a4533...5cd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Synes ikke at du overdriver. Er noe med å finne en gylden mellomvei hvor dere begge kan føle at dette er vårt hjem. 

Anonymkode: 0dd02...535

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han høres jo ikke helt gira på å la deg gjøre det til ''ditt'' da. Det er jo ikke slik at den som flytter inn skal kvitte seg med alle tingene sine !? Det handler jo om kompromiss. Jeg flyttet inn i huset til kjæresten min, da gikk vi igjennom alt av møbler etc. og ble enige om hva som skulle kastes og beholdes i begge husholdningene. Vi ble enige om at hans sofa var bedre og mer passende, jeg solgte min. Spisemøbler kjøpte vi nytt, for ingen av våre passet egentlig. Sofabordet mitt var finere og nyere, så vi solgte hans, og så videre. Det er jo et lite rødt flagg at du ikke får gjøre noen ting i huset du bor i. Han må da i det minste være åpen for en diskusjon, dersom han faktisk ønsker at du skal bo der?

Anonymkode: 5fc08...177

• Liker 1
Skrevet

Så selv om dere bor sammen, så har han vetorett på alt som har med hjemmet å gjøre?  Det er ikke rom for kompromiss som begge kan akseptere? I så fall er dere ikke samboere i realiteten. Da er du gjest hos han. 

Anonymkode: becc8...ef8

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...