AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Jeg lurer på om noen har erfaring med å ha en fast barnevakt/barnepike? Gjerne i Oslo-området. Vi nar to barn (8 år or en ettåring), og lite nettverk. Foreldrene våre bor dessverre i utlandet, og kan ikke besøke oss ofte pga diverse årsaker. Hverdagen går greit, men det ville være supert å ha litt ekstra hjelp. Særlig hvis en av oss reiser, og den andre blir elene med to. Vi brukte barnevaktabonnement med elsdste en stund, men vil gjerne forholde oss til en fast person, ikke to-tre barnepassere. Kanskje noen er i lignende situasjon? Anonymkode: b3a58...6aa
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 Jeg la ut på f.b og brukte nettverket mitt. Fikk en del svar fra kollegaer som nevnte døtre eller barnevakt. Har hatt tre jenter her som passer våre på 2 og 10. La ut dette: Kjenner jeg noen som har barn eller barnebarn over 16 år som kunne tenke seg en liten jobb som barnevakt til sønnen vår på snart 1 år og datter på 9? Vi skal gifte oss neste år, og da er jo alle i familien invitert i bryllup, så vi trenger en barnevakt han kan bli trygg på. Gjerne være barnevakt innimellom en ukedag eller en lørdagskveld i ny og ne, ta med på lekeplassen osv. Send gjerne melding:) Flott om du bor i xxx omegn:) Anonymkode: 89469...776 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Jeg vet et vennepar som begge var utenbysfra, uten nettverk her, hadde en fast barnevakt. Det er jo ikke uvanlig, men avhengig av hvor man bor, kan det vel være ulikt hvor lett det er å få tak i en som er egnet og som man stoler på (ville for eksempel aldri latt en ett-åring bli passet av en fjortenåring o.l. ) Anonymkode: 1b2f1...62c 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet et vennepar som begge var utenbysfra, uten nettverk her, hadde en fast barnevakt. Det er jo ikke uvanlig, men avhengig av hvor man bor, kan det vel være ulikt hvor lett det er å få tak i en som er egnet og som man stoler på (ville for eksempel aldri latt en ett-åring bli passet av en fjortenåring o.l. ) Anonymkode: 1b2f1...62c TS her. Ja, det er ikke så lett å finne en person man stoler på... Ville også ikke overlatt minsten til en tenåring. Men kanskje skal vi prøve å finne en tenåring i nabolager som kan hente storesøster fra venner/aktiviteter i ny og ne, når jeg er låst i huset med sovende ettåringen. Anonymkode: b3a58...6aa
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 Ang tenåringer: jeg som svarte først her: Av de tre jentene vi har hatt her så er to av de 17 og 18 og yngste 15. Hun på 15 er mest engasjert og voksen. Hun er superflink og har skikkelig kjemi. Føler meg mye tryggere. Hun på 18 satt med tlf på lekeplassen og var mest opptatt av hva hun tjente. Alder har ikke alltid noe å si. Anonymkode: 89469...776 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ang tenåringer: jeg som svarte først her: Av de tre jentene vi har hatt her så er to av de 17 og 18 og yngste 15. Hun på 15 er mest engasjert og voksen. Hun er superflink og har skikkelig kjemi. Føler meg mye tryggere. Hun på 18 satt med tlf på lekeplassen og var mest opptatt av hva hun tjente. Alder har ikke alltid noe å si. Anonymkode: 89469...776 Helt enig! Bonusdatter kunne fint passet små barn fra hun var 14 år. Egentlig avhengig av mobil, men når det kom til småbarn, da var det fullt fokus på disse. Anonymkode: 4a36d...379 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): TS her. Ja, det er ikke så lett å finne en person man stoler på... Ville også ikke overlatt minsten til en tenåring. Men kanskje skal vi prøve å finne en tenåring i nabolager som kan hente storesøster fra venner/aktiviteter i ny og ne, når jeg er låst i huset med sovende ettåringen. Anonymkode: b3a58...6aa Jeg var 14-15 når jeg passet en 2 åring og 6 åring. Bare utvid tiden litt og litt, så finner du ut hvilket ansvar du kan gi og du blir kjent med personen Anonymkode: 998bb...451
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 9.46): Jeg lurer på om noen har erfaring med å ha en fast barnevakt/barnepike? Gjerne i Oslo-området. Vi nar to barn (8 år or en ettåring), og lite nettverk. Foreldrene våre bor dessverre i utlandet, og kan ikke besøke oss ofte pga diverse årsaker. Hverdagen går greit, men det ville være supert å ha litt ekstra hjelp. Særlig hvis en av oss reiser, og den andre blir elene med to. Vi brukte barnevaktabonnement med elsdste en stund, men vil gjerne forholde oss til en fast person, ikke to-tre barnepassere. Kanskje noen er i lignende situasjon? Anonymkode: b3a58...6aa jeg har hatt faste barnevakt til mine, ene var fra hun var 16-21, andre 17-20 og siste var bare 16-19, siste var en gutt og han var helt fantastisk, men han måtte i millitæret og etter det begynte han på skole på andre siden av landet Anonymkode: 3af85...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå