Gå til innhold

Hva er ”toxic” ( giftig) med deg? Hvordan du er sammen med andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du være bitchy? Kan du drive med baksnakking?

Tråden for selvransakelse.

Anonymkode: b8ebc...864

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine toxic traits er nok at jeg er dårlig på å ta kritikk, og går ofte i forsvar når jeg får kritikken. Jeg tenker jo det er bra med kritikk egentlig, men jeg er litt følsom og tar det ofte veldig personlig. Det er noe jeg jobber med. 

Også har liksom ikke noe mellomting, enten så overdeler jeg alt for mye om meg selv til andre, eller så lukker jeg meg selv helt inne.

Jeg isolerer meg også i perioder fra venner og familie. 

Anonymkode: 4303a...59c

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Midlertidig ghoster

Er veldig unnvikende og vanskelig å komme i kontakt med, veldig fjern også, så tror nok mange i livet desverre har følt at jeg ikke har brydd meg om dem, fordi jeg dukker opp så sjelden og har vært veldig elendig til å svare på meldinger og telefonen. Kanskje det å prokastinere her inne har hjulpet meg å være mer aktiv i kontakt med andre? 

Men ja, har jo nesten min egen tidsforståelse hvor lang tid saker og ting tar. Mange har måtte vente på meg. 

Åsså er jeg en eksplosiv krangler. Krangler nesten aldri, men når det skjer blir det alt for overfølsomt og avslutter jo nesten kontakt med de jeg kjenner, ganske usunnt. Heldigvis for meg har de hatt tolmodighet til mine sjeldne, men fortsatt skadelige dramaqueen tendenser. 

Å om jeg er komfortabel med noen så har jeg en bitchy uvane, det er kun en person som har måtte gjennomgå dette..så langt

Meg: Bla bla bla et eller annet om noe i diskusjonen eller noe personlig

Han: Spør om noe jeg syns han burde vite

Meg: Gjett! 

🙊 vil ofte han skal gjette, for jeg orker ikke si det igjen om han ikke følger med i samtalen eller vil høre om han ser det jeg ser/forstår hva jeg mener, å det er bitchy. 

Er nok mye mer å

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt for ærlig og direkte. Synes det er kjedelig med bablende personer, men jeg er «ferdig snakka» på 2 min, og innser at det er veldig lite sosialt og samtaler dør dermed raskt ut. 

Om jeg kjeder meg så prater jeg av og til om andre, det prøver jeg å slutte med.

Tar kritikk veldig personlig. 
Kan være dømmende, men prøver å la være. Særlig «try hard» mennesker får gjennomgå i topplokket mitt.

Anonymkode: f6d61...e89

Skrevet

Jeg er langsint og lettkrenkt, og bærer nag leeeenge. Vokste opp med juling, kritikk og ble ikke fulgt opp og passet på ordentlig fra jeg var spedbarn, så jeg tror jeg prøver å stå opp for meg selv nå på en måte jeg ikke kunne da jeg var liten. Prøver å overbevise meg selv og de rundt at jeg ikke er verdiløs og feil. Går sånn passe🫠Går i terapi, heldigvis. Ikke lett å ha gode relasjoner med de egenskapene.

Anonymkode: 2dc20...e2f

• Hjerte 4
Skrevet

Er ikke et av kjennetegnene til "toxic" personer at de ikke har selvinnsikt, da? I tillegg til at de

- ofte lyver til andre eller gaslighter dem

- ikke ber om unnskyldning når de burde ha gjort det

- ikke har forståelse for hvordan atferden deres påvirker andre

- synes de er bedre enn (alle ) andre

- ofte inntar offerrollen og tar ikke ansvar selv, men skylder på andre

Anonymkode: 186bb...5ac

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

1. En sjelden gang hver tiår

2. Nei jeg baksnakker ikke 

Anonymkode: bf2a8...73e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er ikke et av kjennetegnene til "toxic" personer at de ikke har selvinnsikt, da? I tillegg til at de

- ofte lyver til andre eller gaslighter dem

- ikke ber om unnskyldning når de burde ha gjort det

- ikke har forståelse for hvordan atferden deres påvirker andre

- synes de er bedre enn (alle ) andre

- ofte inntar offerrollen og tar ikke ansvar selv, men skylder på andre

Anonymkode: 186bb...5ac

Nettopp. De svarer naturligvis ikke her. 

Anonymkode: 82963...0b3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 14.08):

Jeg er langsint og lettkrenkt, og bærer nag leeeenge. Vokste opp med juling, kritikk og ble ikke fulgt opp og passet på ordentlig fra jeg var spedbarn, så jeg tror jeg prøver å stå opp for meg selv nå på en måte jeg ikke kunne da jeg var liten. Prøver å overbevise meg selv og de rundt at jeg ikke er verdiløs og feil. Går sånn passe🫠Går i terapi, heldigvis. Ikke lett å ha gode relasjoner med de egenskapene.

Jeg kjenner meg godt igjen, selv om jeg ikke akkurat ble utsatt for det du beskriver. Men jeg ble plaget/mobbet som liten og ung, og opplevde at mine foreldre ikke beskyttet meg eller tok tak i ting. De ville ikke innse hvordan ting var. Lot altfor mye skure og gå. Når jeg tok mot til meg og skulle snakke om ting så ble ikke mine følelser møtt, men de kunne bli sinte på meg i stedet. Så jeg tror jeg reagere slik som du fordi jeg og endelig beskytter meg selv. Jeg går ikke i terapi men har lest mye og jobber med meg selv.

Anonymkode: 1eb04...331

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg kjenner meg godt igjen, selv om jeg ikke akkurat ble utsatt for det du beskriver. Men jeg ble plaget/mobbet som liten og ung, og opplevde at mine foreldre ikke beskyttet meg eller tok tak i ting. De ville ikke innse hvordan ting var. Lot altfor mye skure og gå. Når jeg tok mot til meg og skulle snakke om ting så ble ikke mine følelser møtt, men de kunne bli sinte på meg i stedet. Så jeg tror jeg reagere slik som du fordi jeg og endelig beskytter meg selv. Jeg går ikke i terapi men har lest mye og jobber med meg selv.

Anonymkode: 1eb04...331

❤️Det tar tid og mye jobb å få endret dette. Jeg prøver å bearbeide og få ut alle de undertrykte følelsene/traumene, samt å ta meg selv på alvor. Sakte men sikkert blir jeg litt mer opptatt av hva jeg mener enn alle andre. Det er jo det som må til for å klare å slippe agg mot andre. Men jeg har langt igjen. Hva har du lest? 

Skrevet

Jeg hater virkelig folk, helt seriøst. Har en vennine og samboer jeg klarer. Ellers hater jeg egentlig alle 🙂

Anonymkode: 28f1a...86a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kutter ut folk fort hvis jeg merker at vennskap er ensidig

Anonymkode: d70f7...f50

• Liker 1
Skrevet

Empatien min er litt av og på, så det er en risiko for å angre hvis man åpner opp og er sårbar og trenger støtte. Prøver ikke aktivt å stikke kniven i såret eller noe, er bare frakoblet. 

Er generelt treig med å være galant når noen trenger det. Mistenker at jeg i blant har brukt andres svakhet/sårbarhet for egen vinning, unnlatt å rette opp i misforståelser som var gunstige for meg for eksempel? At det er første instinktet mitt på en måte. Men det er ikke helt bevisst og jeg er LITT streng og påpasselig med meg selv - så det er ikke veldig tydelige situasjoner. 

Anonymkode: 76c40...35b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 9.44):

Kan du være bitchy? Kan du drive med baksnakking?

Tråden for selvransakelse.

Anonymkode: b8ebc...864

Eller tråden for folk som er vokst opp med amerikansk tv 🙄 Toxic? Bitchy?

Anonymkode: 10cf3...6d8

• Liker 1
Skrevet

Kan noen ganger snakke før jeg tenker. Opplevelser i Dagens datingverden har gjort at jeg er bitchy mot menn som viser interesse. Jo hyggeligere de er jo mer bitchy er jeg.  Liker menn som venner, kolleger og familie. Brekker meg ved tanken på noe annet

Anonymkode: 3da8c...4e1

Skrevet

Mitt toxic trait kommer først og fremst frem når jeg har drukket: Jeg trenger at alle liker meg. Samme hvor ulike alle er, og hvor umulig oppgaven er. Jeg får helt oppheng på at alle skal dra derifra og tenke at JEG var et skikkelig hyggelig og fint menneske. Det fører som regel til hyggelige og fine samtaler, men noen ganger føler jeg at det blir toxic i at jeg blir veldig strategisk i hva jeg snakker om, hvem jeg går inn for å connecte med først osv... pluss at jeg speiler folk mer eller mindre bevisst for å få dem til å like meg. Fylleangst for days.... 

Anonymkode: eef9a...8a6

Skrevet

Jeg blir unødvendig dypt såret av avvisning og trenger ofte bekreftelse, som sikkert blir slitsomt for kona noen ganger. Det har blitt bedre, men trenger absolutt å jobbe mer med det. 

Jeg isolerer meg fra venner og familie når jeg er dårlig psykisk. Orker ikke bry meg om noen og overser meldinger, snapchat osv. Har fått svi for det, så jeg prøver å gjøre en innsats selv om det er det siste jeg vil. 

Skrevet

Kan være passiv aggressiv og dømmende/arrogant. Kan se rett gjennom folk om jeg vil og stikke der det gjør vondt. Prøver å ikke gjøre disse tingene men tar meg i det av og til.

Anonymkode: 61d35...94d

Skrevet

Jeg blir skikkelig sur og lei av dumme folk med sterke meninger. Jeg klarer ikke lye som engang, jeg går rett i «himle med øynene og sukke høyt modus».

Skrevet

jeg er lat..

Anonymkode: 4d862...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...