GrønnNellik68 Skrevet 17. november 2022 #1 Skrevet 17. november 2022 Kjente at en gruppe mennesker i Norge er for tiden fullstendig glemt fra regjeringen viste Debatten sidt tirsdag. Fryktelig trist at Norge som soper inn så mye penger på gass, drivstoff og strøm ikke kan øke minste satsene til de som trenger det mest så de skal klare å leve normalt og slippe å telle på hver krone når de skal handle. Vi er et av verdens rikeste land og med ett enormt oljefond. Det minste de kan gjøre er å ta vare på de svakeste i samfunnet vårt. Jeg har hele tiden vært stolt over Norge som har vært ett raust og inkluderende land med god velferd ordning som har beskyttet egne innbyggere mot mye. Er dette i ferd med å ta slutt? Hvorfor ser ingen vanlig folk?? Og at ingen fra Ap, Sp gadd å stille for de svakeste så gir jeg opp politikerne. Nå fikk jeg enda en grunn til å stemme rødt neste gang. Skjønner at Fredrik Solvang blir rørt og oppgitt. En bra debatt. 18 2
Callisto83 Skrevet 17. november 2022 #2 Skrevet 17. november 2022 GrønnNellik68 skrev (59 minutter siden): Og at ingen fra Ap, Sp gadd å stille for de svakeste så gir jeg opp politikerne. Nå fikk jeg enda en grunn til å stemme rødt neste gang. Før valget i 2021, så skrev mange her inne at nå skulle de stemme på AP, for nå var det vanlige folks tur - i motsetning til politikken til Erna. Ser jo hvordan det gikk... Hvorfor vi må enda lengre til venstre skjønner jeg ikke. Jeg er i hvert fall enig i at det var dårlig at ingen fra regjeringen dukket opp på Debatten. Kan knapt huske at en regjering har virket så tafatt og fraværende som nå. 22 2
charlotte0 Skrevet 17. november 2022 #3 Skrevet 17. november 2022 Ap er ikke lengre det de en gang var dessverre. Nå er Rødt det eneste partiet som virker noenlunde fornuftig. 15
parmanoia Skrevet 17. november 2022 #4 Skrevet 17. november 2022 Høyrbeirderpartiet driter i fattige. Lettere å beklage etterpå og si de burde stilt, men det er lite troverdig. 12 1
Entern Skrevet 17. november 2022 #5 Skrevet 17. november 2022 GrønnNellik68 skrev (1 time siden): Kjente at en gruppe mennesker i Norge er for tiden fullstendig glemt fra regjeringen viste Debatten sidt tirsdag. Fryktelig trist at Norge som soper inn så mye penger på gass, drivstoff og strøm ikke kan øke minste satsene til de som trenger det mest så de skal klare å leve normalt og slippe å telle på hver krone når de skal handle. Vi er et av verdens rikeste land og med ett enormt oljefond. Det minste de kan gjøre er å ta vare på de svakeste i samfunnet vårt. Jeg har hele tiden vært stolt over Norge som har vært ett raust og inkluderende land med god velferd ordning som har beskyttet egne innbyggere mot mye. Er dette i ferd med å ta slutt? Hvorfor ser ingen vanlig folk?? Og at ingen fra Ap, Sp gadd å stille for de svakeste så gir jeg opp politikerne. Nå fikk jeg enda en grunn til å stemme rødt neste gang. Skjønner at Fredrik Solvang blir rørt og oppgitt. En bra debatt. Godt sagt og enig i alt bortsett fra det der med Rødt.👍 Selv mener jeg eneste moralsk korrekte løsning er å unnlate å stemme. 8
Entern Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 parmanoia skrev (1 minutt siden): Høyrbeirderpartiet driter i fattige. Lettere å beklage etterpå og si de burde stilt, men det er lite troverdig. Jepp. 5
Gjest vilkåret Skrevet 17. november 2022 #7 Skrevet 17. november 2022 (endret) Mange folk har fortsatt ganske naiv tillit til regjeringen. Når det kuttes i velferd tenker mange at det har en god grunn. Når det blir kriser tenker de at det er jo en krise så ting vil gå dårlig uansett. Nordmenn klarer ikke helt å tenke at politikere kan være egoistiske luringer som er korrupte og drevne av andre interesser enn Norges velferd. Dersom politikere viser seg ha snyltet på skatten, lyvd, tatt dårlige avgjørelser som har hatt dramatiske konsekvenser for folk, så finnes det veldig lite i form av straff og konsekvenser. Det er omtrent ingen risiko å ta dårlige valg og være korrupt som politiker. Du er ganske sikret uansett. Det betyr at du enkelt kan ta dårlige avgjøelser for Norge og folket, samtidig som du sikrer egne interesser, selv om de interessene skulle være korrupt eller dårlige for andre Vi trenger at det er mer konsekvenser og straff. Det skal ikke være lett å slippe unna når man har landet og nordmenn i sine hender. Nordmenn må også innse at de ikke kan blåse i politikken og stole på at regjeringen gjør det som er best. Selv om det er gode tider i landet, kan vi aldri slutte følge med på hva som skjer i politikken. Vi lever også i et system som direkte belønner individer som misbruker, lyver og utnytter. Det fører til at selv personer som ikke nødvendigvis ville jobbet for å sikre seg selv, kan ende opp med å bli gradvis mer egoistiske når de jobber i et slikt system. Systemet belønner ikke de som ærlig og redelig ønsker et bedre land for flere folk. Tvert imot kan de bli straffet ved å bli skvist ut av andre politikere som er mer drevne av egne interesser Endret 17. november 2022 av vilkåret
Entern Skrevet 17. november 2022 #8 Skrevet 17. november 2022 vilkåret skrev (36 minutter siden): Mange folk har fortsatt ganske naiv tillit til regjeringen. Når det kuttes i velferd tenker mange at det har en god grunn. Når det blir kriser tenker de at det er jo en krise så ting vil gå dårlig uansett. Nordmenn klarer ikke helt å tenke at politikere kan være egoistiske luringer som er korrupte og drevne av andre interesser enn Norges velferd. Dersom politikere viser seg ha snyltet på skatten, lyvd, tatt dårlige avgjørelser som har hatt dramatiske konsekvenser for folk, så finnes det veldig lite i form av straff og konsekvenser. Det er omtrent ingen risiko å ta dårlige valg og være korrupt som politiker. Du er ganske sikret uansett. Det betyr at du enkelt kan ta dårlige avgjøelser for Norge og folket, samtidig som du sikrer egne interesser, selv om de interessene skulle være korrupt eller dårlige for andre Vi trenger at det er mer konsekvenser og straff. Det skal ikke være let å slippe unna når man har landet og nordmenn i sine hender. Nordmenn må også innse at de ikke kan blåse i politikken og stole på at regjeringen gjør det som er best. Selv om det er gode tider i landet, kan vi aldri slutte følge med på hva som skjer i politikken. Vi lever også i et system som direkte belønner individer som misbruker, lyver og utnytter. Det fører til at selv personer som ikke nødvendigvis ville jobbet for å sikre seg selv, kan ende opp med å bli gradvis mer egoistiske når de jobber i et slikt system. Systemet belønner ikke de som ærlig og redelig ønsker et bedre land for flere folk. Tvert imot kan de bli starffet ved å bli skvist ut av andre politikere som er mer drevne av egne interesser Veldig enig, og veldig gode poenger! Problemet med å skulle forandre systemet er at systemet kontrolleres at nettopp dem som misbruker systemet. Geitebukken vokter kornsekken. 3 3
stine40 Skrevet 17. november 2022 #9 Skrevet 17. november 2022 Hadde jeg visst hvilke parti som både tar vare på arbeidsplasser og svake grupper, hadde jeg visst hvordan jeg skal stemme neste gang. Men det vet jeg ikke, og kommer uansett ikke til å stemme rødt. Ønsker ledere med riktig fokus; som for eksempel heller fokuserer på å straffe politikerne som snyter på skatten, enn å etterforske en barnslig sms sendt i fylla🤨 10
charlotte0 Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 stine40 skrev (50 minutter siden): Hadde jeg visst hvilke parti som både tar vare på arbeidsplasser og svake grupper, hadde jeg visst hvordan jeg skal stemme neste gang. Men det vet jeg ikke, og kommer uansett ikke til å stemme rødt. Ønsker ledere med riktig fokus; som for eksempel heller fokuserer på å straffe politikerne som snyter på skatten, enn å etterforske en barnslig sms sendt i fylla🤨 Hvorfor ønsker du da ikke å stemme Rødt? 😅De tar jo opp slike saker du nevner der, som skattesvindel osv. De er vel også det eneste partiet som ikke ønsker å øke lønnen til politikerne, men heller åpne for å redusere lønnsnivået. Jeg mener de har riktig fokus. 10
PetterKanin Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 charlotte0 skrev (2 minutter siden): Hvorfor ønsker du da ikke å stemme Rødt? 😅De tar jo opp slike saker du nevner der, som skattesvindel osv. De er vel også det eneste partiet som ikke ønsker å øke lønnen til politikerne, men heller åpne for å redusere lønnsnivået. Jeg mener de har riktig fokus. Hborfor skulle vedkommende syemme Rødt når de verken ønsker å ta vare på atbeidsplasser eller har en politikk som ivaretar folks interesser? 2 1
charlotte0 Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Hborfor skulle vedkommende syemme Rødt når de verken ønsker å ta vare på atbeidsplasser eller har en politikk som ivaretar folks interesser? De har jo en politikk som nettopp ivaretar folks interesser! Eller hva slags interesser tenker du folk har da? 🤣 Og hvordan ønsker de ikke å ivareta arbeidsplasser? Forklar. 🧐 5
charlotte0 Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Rødt vil ut av Acer, ut av EØS og er imot NATO. Det i seg selv er nok for min del. 😎 10
PetterKanin Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 charlotte0 skrev (Akkurat nå): De har jo en politikk som nettopp ivaretar folks interesser! Eller hva slags interesser tenker du folk har da? 🤣 Og hvordan ønsker de ikke å ivareta arbeidsplasser? Forklar. 🧐 F.eks en jobb å gå til, valgfrihet. Rødt ønsker en enda heftigere skattepolitikk enn regjeringen og SV. Lite godt dom kommer ut av det med tanke på arbeidsplasser som ikke er offentlige. Altså de arbeidsplassene som bl.a. finansierer de offentlige arbeidsplassene. 4
PetterKanin Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 charlotte0 skrev (Akkurat nå): Rødt vil ut av Acer, ut av EØS og er imot NATO. Det i seg selv er nok for min del. 😎 Det er tre gode grunner til at det er dumt å stemme Rødt. 9 1
charlotte0 Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): F.eks en jobb å gå til, valgfrihet. Rødt ønsker en enda heftigere skattepolitikk enn regjeringen og SV. Lite godt dom kommer ut av det med tanke på arbeidsplasser som ikke er offentlige. Altså de arbeidsplassene som bl.a. finansierer de offentlige arbeidsplassene. Hvorfor skal man ikke ha en rettferdig skattepolitikk?
PetterKanin Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 charlotte0 skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal man ikke ha en rettferdig skattepolitikk? Rødt ønsker ikke en rettferdig skattepolitikk. De ønsker en urettferdig skattepolitikk. 5 1 1
charlotte0 Skrevet 17. november 2022 #18 Skrevet 17. november 2022 PetterKanin skrev (7 minutter siden): Rødt ønsker ikke en rettferdig skattepolitikk. De ønsker en urettferdig skattepolitikk. Er det urettferdig at de som har mest må betale mer? Det kommer jo hele samfunnet til gode. 1
PetterKanin Skrevet 17. november 2022 #19 Skrevet 17. november 2022 charlotte0 skrev (3 minutter siden): Er det urettferdig at de som har mest må betale mer? Det kommer jo hele samfunnet til gode. Det er urettferdig å måtte betale skatt fordi man eier noe, ja. 5
Rosakatt Skrevet 17. november 2022 #20 Skrevet 17. november 2022 charlotte0 skrev (16 minutter siden): Rødt vil ut av Acer, ut av EØS og er imot NATO. Det i seg selv er nok for min del. 😎 Men NATO, om vi ikke er med der, er ikke det risikabelt nå under krigen? Vi ser jo hvordan det går med Ukraina, de får jo ikke hjelpen de trenger når de ikke er med. Å om de var med er det ikke sikkert Russland hadde turt å gå til krig mot dem. Nå kan det jo hende de gjør mye shady å det er grunnen til at du liker at rødt ikke liker NATO. Men veldig risikabelt å tenke det akkurat nå 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå